Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fløteis hjelp

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 22:06   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Fløteis hjelp

Har prøvd meg flere ganger på å lage fløte is. men blir fiasko hver gang. brukte først oppskriften fra Slank med ketolysekuren, isen ble god, men ble som pulver i konsistens, og stein hard. Prøvde samme i ismaskin, men der frøs den fast og ble helt uspiselig. Brukte en annen oppskrift her som man brukte kun 1 dl fløte og ønsket søtning, men denne frøs fast og ble også fiasko. Finnes det noen oppskrifter her som man kan få en god is som jeg lager i min Krups iskrem maskin? Lagd mye sorbet, men er så lite jeg kan spise pga sukkerinnholdet i bærene/frukten. HJELP

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 22:23   #2
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Fløteis hjelp

Jeg pleier bare bruke vanlige oppskrifter jeg, bare bytte ut sukker med søtningsmiddel.

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 22:26   #3
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Fløteis hjelp

Har du prøvd den italienske måten? Har ingen oppskrift på sparket, men der skal eggeplommene varmes opp, og fløten helles i etterpå. Har bare prøvd denne med vanlig sukker, men den ble mye mer kremet enn den vanlige med eggedosis og fløtekrem.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 22:32   #4
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Fløteis hjelp

Ehm, jeg husket visst galt. Det var omvendt, gitt. Her er en temmelig lik den jeg prøvde. Jeg hadde noen hakkede Oreokjeks i da den nesten var ferdigfryst. Beste is jeg har smakt.

http://kokeboka.net/detalj.asp?recid=136

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 23:17   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fløteis hjelp

Hele oppskrifta er ca 5kh. Denne holder til 2-3 kaffekoser

1,5 dl kremfløte
40 gram sukrinmelis
2 ts med flytene natreen
2 eggeplommer
1 - 1,5 ts med 100% kakaopulver
0,5 ts med vaniljepulver
0,5 ts pulverkaffe (brukte espresso pulverkaffe fra nescafe)

Piska eggeplommene sammen med søtning i en kjøkkenmaskin. Lot den stå å piske ganske lenge.
Så helte jeg kremfløten i en bolle. Tilsatte kaffe, kakao og vaniljepulveret. Kjørte dette til ganske stiv krem. Helte kremen over i eggedosisbollen og kjørte dette sammen med kjøkkenmaskina ganske lenge igjen.

Helte så over i en plastbolle med lokk. satte i frysern og rørte hvert 20 min til isen var ferdig.
Marjusens oppskrift

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:28   #6
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Fløteis hjelp

Takker for all info her. Men skal ha den til min ismaskin, og da kan ikke røren være tykk. Kan man koke søtning da? Lest at sukkererstaning ikke tåler koking, for da blir det beskt i smak. Liker ikke kaffe og vil helst kun ha vanlig is, så vil ikke ha noe sjokolade eller kaffe i. Kan det da bare kuttes ut? Den italienske måten syntes å se god ut, men kan vel ikke koke dette i og med at jeg ikek bruker sukker?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:40   #7
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Fløteis hjelp

Hvis du bruker sukrinmelis eller flytende natreen, kan du sikkert røre det inn til slutt?

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:42   #8
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Fløteis hjelp

Synes sukrin melis eller sukrin er så besk i smak, liker best canderel. Kan dette røres inn? Har flytende natreen også, hvor mye skal jeg bruke da? Hvor mye tilsvarer 250g sukker i flytende natreen?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:58   #9
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Fløteis hjelp

Det står at 7,5 ml.(1 ts.) tilsvarer 1 dl. sukker, men det synes jeg høres lite ut. Du kan jo prøve deg frem. Husk at massen vil virke mindre søt når den blir fryst, så ta i litt ekstra.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:59   #10
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Fløteis hjelp

Det gjaldt natreen dette over. Canderel har jeg ikke.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo pinneis - fløteis- Bilder |Ingrrid Kake/dessert og snacks 8 20-05-11 14:47
Parfait/Fløteis Biggie Small Kake/dessert og snacks 2 24-05-10 23:24
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no