Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Usikker...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-07, 12:32   #1
annann
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
annann er på en erverdig vei

Usikker...

Nå har jeg kommet i en skikkelig usikkerhet... Ble fortalt at ketolse kuren rett og slett ikke er noe særlig bra... Grunnen: En av de som har utviklet lavkarbo kurer døde som 50åring pga for tette årer. Noe jeg kan skjønne ettersom man spiser veldig fet mat(til tider). Jeg har gåttt ned 6kg på ca2 uker, og er kjempehappy , men dette ble litt skår i gleden... Så nå veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Jeg hadde tenkt å gå til jeg ble fornøyd, kanskje til sommeren, og det er jo snakk om noen mnd. Vil det være skadelig, eller er det ikke skadelig i det hele tatt, mon tro?????? Trenger litt hjelp til å kunne komme videre.....

annann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 12:39   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Usikker...

Er det den gamle Atkins-løgnen som har kommet tilbake? Hvis det er han det er snakk om så døde han av å slå hodet i isen....
Selvfølgelig kan det stemme at noen av de som har frontet en sånn type kosthold kan ha hatt tette blodårer, og det kan jo rett og slett være at ikke alle lever som de preker?
Det er jo ikke veldig lenge siden vi fikk vite at grete roede gikk på narko-slanke-piller liksom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:05   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Usikker...

Uff ja, det er synd at Nille er så opptatt. Men Torkil kommer nok og oppklarer dette. Det er så mange løgner og vandrehistorier som går, og folk som har "hørt" fra "noen".
Du kan jo lese her om Atkins mens du venter på Torkil: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1424

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:38   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Usikker...

Opprinnelig lagt inn av annann, her.

Nå har jeg kommet i en skikkelig usikkerhet... Ble fortalt at ketolse kuren rett og slett ikke er noe særlig bra... Grunnen: En av de som har utviklet lavkarbo kurer døde som 50åring pga for tette årer. Noe jeg kan skjønne ettersom man spiser veldig fet mat(til tider). Jeg har gåttt ned 6kg på ca2 uker, og er kjempehappy , men dette ble litt skår i gleden... Så nå veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Jeg hadde tenkt å gå til jeg ble fornøyd, kanskje til sommeren, og det er jo snakk om noen mnd. Vil det være skadelig, eller er det ikke skadelig i det hele tatt, mon tro?????? Trenger litt hjelp til å kunne komme videre.....

Send en privat melding til torkil du. Og legg frem problemet ditt.
Han svarer deg på medisinsk grunnlag.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 17:42   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Usikker...

Hei
Ehhhhh, ikke for mange PMér- takk. Dette kan jo ha interesse for flere enn den ene som leser svaret på en PM.

Kostindusert ketose er en 150 år gammel, velprøvd slankemetode, det er forsket mye på sikkerheten med slike slankekurer.Se referanselisten bak i "Slank med ketolysekuren". Der finner du et utplukk av vitenskaplige, medisinske artikler fra de mest velrennomerte legetidsskrifter. Det er ikke bare EN som går god for kostindusert ketose, men alle som har satt seg inn i stoffet og de som har forsket på området.
Det er god dokumentasjon på at kolesterolinnholdet i blodet går ned selv om man spiser mye fett i forbindelse med ketose. Mange - selv enkelte Norske hjertespesialister- vet ikke dette, fordi de ikke har satt seg inn i emnet! De advarer, tross manglende faktakunnskap, mot ketose fordi alt fettet jo må øke kolesterolet. DET SKJER IKKE.
Jeg har sagt det mange ganger: det er sukker som gjør fett farlig!!!

Nå finnes det noen ketosekurer som er mer vitenskaplig basert enn andre. Ketolysekuren bygger på arbeidene til Professor Hans Bassøe på 1970-80 tallet ( Norges fremste endokrinolog, fedmeforsker og spesialist på spiseforstyrrelser!) samt senere internasjonal forskning på samme område. Atkins sin induksjon og overgangen til mer generell lavkarbo gjennom flere faser er også tuftet på vitenskaplig forskning fra1986 og fremover ( Nille får slakte meg om det er feil) samt på kunnskap og et stort erfaringsmateriale.
Andre lanserer varianter av slankeprinsippet i forskjellig forkledning og bygger på erfaringer og forseggjorte konstellasjoner av mosjon og diett, men hopper litt bukk over dokumantasjon og vitenskaplighet.

Alle kurene bygger på ketose, enten på grunnlag av mat (diett) eller pulver eller en kombinasjon av disse.

Ut over det med kolesterolet, senker ketose blodtrykket og normaliserer blodsukkeret og dermed hormonbalansen slik at kroppen kan begynde å helbrede seg selv.

Neste gang noen vil overbevise deg om at ketose er farlig, så be om å se det vitenskaplige grunnlag. Ikke aksepter utsagn som : " når man spiser så mye fett, må blodårene jo bli tette" eller "Mye protein er skadelig for nyrene" be om undersøkelser som beviser påstandene.
Da pleier det å bli tyst.

Det er stadig kun et fåtal av Norske leger som har god kunnskap om kostindusert ketose.

Jeg håper dette kan berolige deg litt, det blav visst litt rotete

PS når det gjelder Atkins sin død sir modstandene av ketose at han døde av åreforkalkning og ramlet på gaten, støttene at han ramlet på gaten og fikk hodeskade som medførte døden. Og det diskuteres på ekte Amerikansk vis hvor mye han veide ved sin død og om dette var på grunn av overvekt eller intravenøs væske på intensivavdelingen. Jeg finner hele den diskusjonen total likegyldig. Uansett gjelder det bare en person. Jeg forholder meg til forskning hvor man sammenlikner grupper og kan finne signifikante forskjeller som holder vitenskaplig standard. (verdens lengste ps?)


Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 21:18   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Usikker...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ehhhhh, ikke for mange PMér- takk. Dette kan jo ha interesse for flere enn den ene som leser svaret på en PM.

Sorry... Skal bli flinkere....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 22:34   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Usikker...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Atkins sin induksjon og overgangen til mer generell lavkarbo gjennom flere faser er også tuftet på vitenskaplig forskning fra1986 og fremover

Atkins er basert på forskning av 3 forskere; dr. T.M. Chalmers, professor Alan Kekwick og dr. G.L.S. Pawan som skjedde i 1960.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 22:42   #8
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Usikker...

Nå er det vel sånn at folk vanligvis dør av de tre vanligste dødsårsakene hjerteinfarkt, hjerneslag eller kreft til slutt uansett hva de har spist eller hvilke Dagblad-råd de har fulgt. Ingen lever evig

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 10:47   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Usikker...

Ingen lever evig, men noen opplever å bli veldig gamle. Ikke lenge siden jeg så på TV om ei i himalaya som sannsynligvis var 129 år. Stammen dyrket ris på små åkerlapper oppe i fjellene og ellers så levde de av det som naturen ga.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 11:18   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Usikker...

Når man er 74 år og ramler på isen og slår hodet så man faller i koma, må det få være lov å legge på røret.
Det er jeg ganske overbevist om at var dr Atkins sitt tilfelle. Men si meg én avlidet kjendis som ikke har fått spekulert i sin død!

Er enig med Torkil om at diskusjonen i grunn er uinteressant.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:41   #11
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Usikker...

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Ingen lever evig, men noen opplever å bli veldig gamle. Ikke lenge siden jeg så på TV om ei i himalaya som sannsynligvis var 129 år. Stammen dyrket ris på små åkerlapper oppe i fjellene og ellers så levde de av det som naturen ga.

Lignende historier ble presentert av Meieriene i gamle dager, hvor de viste bilder av eldre i Kaukasus som visstnok hadde blitt fantastisk gamle grunnet et kosthold med mye youghurt.

Beklageligvis for meieriene viste de seg vel at høy alder gav diverse statusfordeler og hovedsaklig var grunnlag for en rangordning i samfunnet der, uavhengig av kronologisk alder.

Nå sier ikke jeg at vedkommende i himalaya ikke er 129 år, men det er god grunn til å ta slike historier med en klype LO-salt.

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt usikker. Atkins vs Lindberg michelle_a Spørsmål og svar 5 26-02-07 07:37
Ny og usikker Imp Spørsmål og svar 48 23-10-06 11:16
Da var jeg i gang, og er liiiiitt usikker Seigdama Ketolysekuren 31 14-06-06 10:20
Litt usikker på hvor jeg skal starte... elian Induksjonen 2 22-07-04 15:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no