Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppblåst og vondt i magen ...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-07, 12:32   #1
Eliram
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 38
Eliram er ny på veien
Unhappy

Oppblåst og vondt i magen ...?

HEI, har akkruat vært hos legen med sterke magesmerter (24timer) føltes som kniver i magen og ser gravid ut. Ble undersøkt og legen forklarte det som luft og tetthet i tarm og ba meg holde meg unna melkeprodukter og fiber. Har fra igår morges gått over fra kaffe til grønn te. Har gått på ketolyse i 4 uker men fikk ikke bok og stix før 2 dager siden (er i ketose). Legen sa at dette var vanlig/typisk etter en stund på lavkarbo, er det det??? (Torkil?)
Har fått noe som heter Vi-Siblin og Siloxan, er dette ok i kombinasjon med ketolyse? noen som har hatt/har liknende problemer?
Det ble mange spørsmål, men takknemlig for svar:-)
...begynner jo å lure på om dette er riktig, men det har jo fungert så kjempe-fint frem til nå...

__________________


Eliram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:39   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: oppblåst og vondt i magen...?

Aldri skjedd meg på disse 3-4 årene på lavkarbo.

Håper det går over fort! god bedreing

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:57   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: oppblåst og vondt i magen...?

Hva har du spist den siste dagen da?

Har aldri hørt om noen som har blitt oppblåst fordi de spiser lavkarbo. Heller tvert i mot.

Du har ikke tilfeldigvis spist noe som inneholder maltitol?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 16:11   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: oppblåst og vondt i magen...?

Nope - det er IKKE typisk lavkarbo om du spiser riktig. De tilfellene jeg har hørt om kommer stort sett første uka og skyldes for lite vann, for lite fiber/grønnsaker og for lite fett. Da stopper det opp. Men om det har gått bra 3-4 uker og du spiser det samme kan jeg ikke skjønne at det er lavkarbo sin skyld.

Men har du som nevnt av andre her spist noe med kunstig søtstoff - bl.a. maltitol, er det en TYPISK reaksjon om du ikke tåler det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:22   #5
Eliram
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 38
Eliram er ny på veien

Sv: oppblåst og vondt i magen...?

takk dere! har saumfart kjøleskapet for vare deklarasjoner og ja: har spist malitol, men kun tre biter (1g pr bit) (lavkarbo moussebites fra lowcarbmegastore) jeg ser jo nå at all sukkerfri sjokolade jeg har bestilt for hyggelige annledninger inneholder både sorbitol og malitol.
da var det siste gang jeg spiser dem, det er sinnsykt vondt og nå er jeg ute av ketose sannsynligvis fordi medisinene innholder sukker....
man lærer (forhåpentligvis) :-)

takk igjen, hadde ikke funnet ut av det hvis det ikke hadde vært for dere!

de fleste leger er vel skeptisk og han ville vel bare prøve å få meg fra det, men den gang ei:-)

__________________


Eliram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 10:28   #6
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Oppblåst og vondt i magen ...?

Jeg fikk det når jeg hadde tatt en ss med cocosa for første gang. Da lå jeg med kraftig mageknip og diare hele natta og dagen etter. Skal du noen gang prøve det bør du begynne med en ts Har også fått det etter et par fiberrik, men da har det ikke vært så lenge, men det har vært vondt. Tror kanskje kroppen minreagerer veldig om den får noe den ikke har fått på lenge, virker sånn...

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen av Atkins bar? stinemarie Ketolysekuren 8 13-06-07 15:58
Vondt i magen av karbo ... guro_no Ketolysekuren 4 10-06-07 18:48
Vondt i magen - kan det være den mørke sjokoladen? mofe Fysisk og mental helse 24 22-01-06 10:52
Vondt kne - noen råd? MHM Fysisk og mental helse 11 26-04-05 03:58
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no