Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 21:11   #1
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Dette er ingen oppskrift, men en anbefaling: Gitsans sveitserfarse var enormt populær blant guttene + mannen min, coleslawen gikk også ned på høykant - ganske overraskende synes jeg! Selv min yngste som er ekspert på å sitte og "sortere" maten på tallerkenen la innpå mer enn vanlig, og ingen sortering. Oppskriftene er fra Skaldemanns kokebok. De var enkle å lage, og som sagt, ble veldig godt mottatt. Hadde håpa det skulle bli rester slik at jeg fikk teste hvordan det ville smake kaldt dagen etter, men det ble det ikke gitt.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:52   #2
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Spennende navn i alle fall! Takk for anbefaling

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:58   #3
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Aner ikke hvor navnet kommer fra, kanskje noe med at kjøttpuddingen er fyllt med ost? Dvs. det skal være 4 dl raspa ost i kjøttfarsen.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:59   #4
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Hørtes godt ut! Elsker coleslow!
Må jeg kjøpe boka for å finne ut hvordan Gitsans sveitserfarse tilberedes?

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:47   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Har ikke peiling på sånne regler jeg. Kan jo godt fortelle hvordan jeg lagde den, men er det lov? Hyl ut dere som har peiling!

Fant det selv. I DENNE tråden står det at jeg ikke kan. Det jeg i alle fall kan si (har nettopp kjøpt boka) er at den ser veldig enkel og grei ut, og etter bildene å dømme er der mere snaskens å lage. Skaldemann er jo medlem her også, så det er vel ikke noen god idé å synde mot copyrighten.

__________________





5 kg til påske

Sist redigert av Queen of Wands : 16-01-11 kl 03:18.
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:50   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Du kan legge ut oppskrifta ja, men referer til oppskriftsinnehaver

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:55   #7
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Helt sikker Gerd? I så fall kan jeg gjøre det i morgen. I den tråden jeg viste til står det at oppskriften må modifiseres hvis den skal legges ut, stemmer ikke det da?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:01   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Helt sikker Gerd? I så fall kan jeg gjøre det i morgen. I den tråden jeg viste til står det at oppskriften må modifiseres hvis den skal legges ut, stemmer ikke det da?

Her:

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er ikke opphavsrett på oppskrifter (dette er sjekket med advokat, spesialist i opphavsrett, og svaret jeg postet var tydeligvis så bra at "noen" tilogmed har kopiert ordlyden min og postet det et annet sted ), så alle som vil kan bruke dem til det de vil. Om noe har lyst til å re-poste oppskrifter som er fjernet herfra er det ikke noe i veien for å gjøre det heller....

MEN det er som sagt sett på som god forumskikk/kotyme å skrive hvor man har funnet oppskrifter om man velger å publisere dem. Og om man vil utgi en oppskriftsbok er det vanlig at man spør den som har postet "originalen" om det er greitt å trykke den i boka, MED henvisning til "forfatter" selvfølgelig. Det er normal høflighet.

.....rett og slett....


Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 03:05   #9
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Men dette høres ut som det gjelder oppskrifter folk har lagt ut på nettet? Ja, vanligvis kan man jo sitere i vei så lenge man opplyser om kilden, jeg har jo nettopp avsluttet et studium, og der har jeg ikke gjort annet. Tenkte bare det var annerledes når det gjaldt å bruke ting slik at vedkommende som sto bak kunne tape penger. Inger gidder vel å kjøpe Skaldemanns bok hvis alle oppskriftene havner her?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:51   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Det er ikke opphavsrett på oppskrifter, de ansees ikke å ha nok verkshøyde. Dog vil man havne i en gråsone om man tar andres oppskrifter og bruker de i markedsføring osv.

Dette finnes det en høyesterettsdom på.


Så lenge ingen tjener penger på de kan oppskrifter legges ut. Dog er det kotyme å navngi vedkommende som har laget oppskriften.


Hva utenlanske oppskrifter angår så har andre land, og da spesielt amerikanerne, spesielt strenge og andre regler.


Forumledelsen forholder seg til Norsk lov som forklart ovenfor. Vi vil ikke bruke tid på å re-poste oppskrifter, men vi kan heller ikke hindre andre i å gjøre det om de velger å ikke respektere opphavsmannens ønske. Mener å huske at Skaldemann har copyright på boken sin.


Presiserer og gjentar at
det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin,

PS
Selv har jeg postet en god del oppskrifter, både egne og andres. Om det er andres oppskrifter poster jeg alltid hvor de kommer fra. Om det er mine blir jeg litt "muggen" om vedkommende som re-poster gir dem ut som sine egne, enten på forum eller f.eks. bruker dem i en bok uten å si hvor de kommer fra.



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:10   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Har ikke peiling på sånne regler jeg. Kan jo godt fortelle hvordan jeg lagde den, men er det lov? Hyl ut dere som har peiling!

Fant det selv. I DENNE tråden står det at jeg ikke kan. Det jeg i alle fall kan si (har nettopp kjøpt boka) er at den ser veldig enkel og grei ut, og etter bildene å dømme er der mere snaskens å lage. Skaldemann er jo medlem her også, så det er vel ikke noen god idé å synde mot copyrighten.

Beklager at det har vært forvirring her. Du har helt rett i at det står det i posten du sikter til. Men etter at dette ble skrevet undersøkte jeg nærmere om hva som gjaldt i henhold til norsk lov. Og etter norsk lov tolkes det nå slik at dette ikke gjelder oppskrifter på grunn av at de ikke har "nok verkshøyde". Ref en høyestrettsdom.

Hva jeg skrev er korrekt for norsk lov OG det gjelder fremdeles dikt og bilder etc. men alså ikke oppskrifter.

Som sagt er det ansett som god forumkotyme å oppgi hvor oppskriften kommer fra. Noe vi altså ber om at blir gjort.

Skaldeman har ikke tidligere motsatt seg at det postes oppskrifter her så lenge det er henvist til ham og boka/bøkene. Det er jo på en måte en slags gratis reklame, folk får kanskje lyst til å lese MER fra bøkene hans

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:58   #12
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Jeg hopper tilbake til Gitsans sveitserfarse jeg
Fordi Lille Måne og Skaldeman har lagt ut et utdrag fra GI-null på nettet. Der er det flere oppskrifter med, også Gitsans sveitserfarse (på side 94)
Jeg fikk også lyst til å prøve den en dag.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:06   #13
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Langt innlegg forsvant, gidder ikke skrive det på nytt! I alle fall, takk for link, oppskriften står på side 35 i PDFen, og takk Nille for juridisk bistand.

Litt senere... Da lenker jeg litt HER ligger det oppskrift på coleslaw lagt ut av Skaldeman selv på doktor Dahlquists blog.

__________________





5 kg til påske

Sist redigert av Queen of Wands : 16-01-11 kl 16:11.
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:41   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Gitsans sveitserfarse + coleslaw

Jeg har også boka til Skaldemann og har prøvd denne farsen....og JA - den er virkelig god!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs creolske coleslaw Nannah Middag 45 28-05-14 08:26
Ditt beste coleslaw-tips? A-p-o-c Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 01-04-11 02:30
Coleslaw Carisma Dr Lindbergs 12 31-03-11 23:09
Coleslaw Fredrikke07 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 05-12-10 20:49
Coleslaw - tilbehør til middag/kjøtt Magda Middag 4 27-05-08 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no