Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alternativ til yoghurt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-07, 20:34   #1
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Alternativ til yoghurt?

Jeg er egentlig veldig glad i yoghurt, men på Atkins blir det for mange karber til at det er "verdt det". Men finnes det alternativer, f.eks med soya?

Gode tips mottas med takk og nam!

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:06   #2
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: alternativ til yoghurt?

Interessant tråd. Jeg har trålet dagligvarebutikkene og ergret meg stadig dypere over at yoghurtene enten har tilsatt sukker, eller de har tilsatt aspartam. Det beste substituttet jeg har kommet frem til er Biola Naturell, eller Røros sin Tjukkmjølk. Men jeg tror at det nok er mer for oss på "moderat lavkarbo" av typen Zone, Weston Price, Metabolic Typing, osv.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:18   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: alternativ til yoghurt?

Jeg lager min egen yoghurt. Av H-melk (noen ganger iblanda fløte) - fikk best resultat med det. Flere her inne lager den selv av kokosmelk (mum gjør det iallefall).

Jeg bruker FitLine sin basis - den inneholder 5 forkjellige bakteriekulturer, og den inneholder ingen konserverende eller stabiliserende stoffer. Når jeg lager en dunk holder den 1 uke i kjøleskapet. Om jeg ønsker søtere smak tilsetter jeg bær etc når den der ferdig - pr porsjon. Dyrt men godt *namme*

Å om noen lurer - NEI- jeg selger den ikke selv og jeg får heller ingen provisjon !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:31   #4
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: alternativ til yoghurt?

Nille: Hvor får du køpt slik FitLine-basis?

Og så får jeg fortsette min kampanje for skummetmelk ... blandet med kremfløte. Det er bedre enn H-melk, siden du slipper den trolig hjertefarlige homogeniseringen som du får med full kraft når du drikker H-melk slik butikken selger den.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:39   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: alternativ til yoghurt?

Om du har tilgang på en innvandrersjappe så selger de ofte tyrisk yoghurt, som regel i literspann til rundt tredve kroner. Det er vel en 4 g karber pr 100 g eller no. Det er jo ikke ille, om du bare bruker den til dressing eller spiser litt til frokost ved siden av noe annet, som f. eks usukra bær, eller blander den i cottage cheese (som jeg ikke husker hvor mye karber det er i, men forestiller meg at det ikke er voldsomt).

Ooooog, så er den kjempegod! MYE bedre enn Tine sin, fyldigere, tykkere og billigere!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:43   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: alternativ til yoghurt?

http://www.535330.well24.com/ engelsk side - med mest informasjon

og denne bestiller jeg fra:

http://www.535330.go4pm.com/ norsk side - med nedlastningssenter med noe informasjon om produkter og næringsstoffer + noe forretningsinfo.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no