Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fortvilt, Hjelp !

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-10, 13:35   #1
mona1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
mona1 er på en erverdig vei

Fortvilt, Hjelp !

Heisann,
Startet opp 4. jan sammen med min mann. 2 kg første uka og 1,3 kilo til etter det ( altså etter 6 uker). Jeg har vært i ketose hele tiden. Jeg trener noe og går minst 1 time tur om dagen. Teller karboer er aldri over 15. I perioder har jeg godt opp i vekt for så å ta av igjen.
Er det noen som kan hjelpe ? Er 15 karber for mye for meg ? Har nå spist mer fett, ingen søtningsstoffer og legger på meg.
Har slanket meg noen ganger før og vet at kroppen min klarer seg lenge uten mat...
Hjelp, trenger råd !!!!
Hører med til historien at min mann, som spiser det samme som meg, går ned 200-300 gam i døgnet

mona1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:40   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Gikk du ned eller opp 2 kg første uka og 1.3 kilo etter det?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:41   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Husk nok veske (vann)

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:53   #4
mona1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
mona1 er på en erverdig vei

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Jeg gikk ned 2 kilo første uken, så tilsammen har jeg gått ned 3,3.

mona1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:55   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

så bra da kroppen min stoppet helt opp mellom uke 4-6, men så løsna det igjen. kroppen din trenger litt tid Mannen din er jo mann, så han kan du ikke sammenligne deg med.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 14:35   #6
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Eg hadde det slik som deg. De 2 første vekene hadde eg gått den 3.5 kg. Så gjekk vekta litt opp de neste 2 vekene.. var kjempe frustrert.. var i ferd med å gje opp.. men uke 3 gjekk eg ned 900 gram. stor fornøyd med det. motivasjon på topp igjen Skal du ned mye? Slik som meg som skal ned 10 kg så går det litt sakte nedover.. men det går nedover ein gang Det virka jo de første 2 ukene. Da virker det resten og tenker eg Masse lykke til!!

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 16:12   #7
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Helt normalt at vekta "sjangler" seg nedover. Lag deg en graf så ser du at totalt sett så går det nedover, mer eller fort/sakte.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 16:28   #8
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

du må passe på å få i deg nok vann, nok fett! , spis når du er sulten. du bør ikke ligge under 15g karbo. du må være flink å spise salat og grønnsaker så kommer du lett opp i 15 g karbo. er det vanskelig å spise nok fett så tilsett cocosa i te/kaffe, lag deg eggemelk, spis avokado, finn fete matvarer som du kan spise. blir som sagt aldri nok fett håper det løsner for deg

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 16:28   #9
mona1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
mona1 er på en erverdig vei

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Tusen takk for svar. Godt å høre at andre har slitt også.
Ja, jeg skal ned en del. Skal ned 20 kg tenkte jeg. Da da vil jeg veie 50kg og ha bmi på 22,22. Men jeg har tenkt til å bruke ett år.

mona1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 17:49   #10
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Kroppen er ganske finurlig - i bunn og grunn er den et fantastisk maskineri som til enhver tid prøver å oppnå stabilitet. At du først går ned (en god del) og så stopper opp er helt normalt, som mange her har påpekt.

Ikke tenk platå eller stress med vektnedgangen før den har stått stille veldig lenge. Kanskje du er en av de som burde veie deg en gang i måneden?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 13:36   #11
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilt, Hjelp !!!

Hei!

Jeg skal ned 26kg og har gått ned mindre enn deg - 2,8 kg siden 4.1, så gratulerer!! ; ) Måler du deg? Har målt meg ett sted, rundt navelen, og gått ned ca 17 cm der! Da må det jo skje noe..??

Mannen min går også på lavkarbo - har blitt en livsstil for oss - og han går alltid mye mer ned enn meg.. Vi spiste lavkarbo tidligere et halvt års tid og gikk ned masse - men opp igjen da vi på bryllupsreisen som var på sommeren 2009 og frem til julen 2009 ikke var konsekvente lenger eller bevisste nok.

Ellers hjelper det å lese at flere har stått stille, og særlig som Nellie skriver, at det løsnet etter 6 uker - da satser vi på det, ikke sant??

Lykke til, vi biter tenna sammen ; )

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no