Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-12, 15:19   #15051
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spørsmål ang holdbarhet på frosset kjøtt i slike grønne Kiwi tilbudspakker.

Jeg hamstret inn en del marinert svinekjøtt, og oksekjøtt, med og uten pepper i fjor, og det gikk ut april 2011.Altså et år siden Det jeg lurer på er om dette er greit å spise nå? Har hørt noe om at f.eks svinekjøtt har dårlig holdbarhet i frysen.

Har tom lommebok, og må ha noe til middag. Dersom det ikke er bra å spise dette kjøttet, så blir det kastet, er for marinert og krydret til at hunden kan spise det. men ellers , så hadde jeg trengt noe til middag i dag.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 03-06-12, 15:23   #15052
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan fint spise det. Det blir ikke dårlig i fryseren, men spes fet fisk eller svinekjøtt kan bli harskt eller få litt rar smak! Bruk svinekjøtt i en gryte eller noe sånt, så merker du ikke den litt lappe smaken!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-06-12, 15:29   #15053
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Spørsmål ang holdbarhet på frosset kjøtt i slike grønne Kiwi tilbudspakker.

Jeg hamstret inn en del marinert svinekjøtt, og oksekjøtt, med og uten pepper i fjor, og det gikk ut april 2011.Altså et år siden Det jeg lurer på er om dette er greit å spise nå? Har hørt noe om at f.eks svinekjøtt har dårlig holdbarhet i frysen.

Har tom lommebok, og må ha noe til middag. Dersom det ikke er bra å spise dette kjøttet, så blir det kastet, er for marinert og krydret til at hunden kan spise det. men ellers , så hadde jeg trengt noe til middag i dag.

Jeg hadde spist det uten betenkligheter

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-06-12, 19:08   #15054
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg sliter med gnikkelår og må ha noe tøy på lårene når jeg går i skjørt og kjoler. Noen som vet hvor jeg kan få tak i tights og/eller undertøy som går til ca midt på låret eller litt lengre og som er stort nok (str 48 per nå)? Har saumfart butikker, og finner bare tights som går under knærne, men jeg vil ha noen som ikke synes under kjoler, men som likevel er lange nok til at jeg ikke får gnagsår mellom lårene. De kjolene jeg går med er typisk litt over kneet.

Skal gi deg et tips for gnusselår som jeg selv lærte for en del år siden og som jeg synes er best nå på sommeren, ikke koster det noe særlig heller

Ta en passende, tynn strømpebukse og klipp rett av, sånn ca midt på beinet. Det er viktig å ikke klippe for kort for da trekker den seg for langt opp. Klipp heller for lite av og "stuss" til passende lengde.

Det høres kanskje sprøtt ut og man tror at dette kommer til å rakne i filler i løpet minutter, men pga av strikkeretningen på strømpene gjør det ikke det. kanten ruller seg litt opp og den holder flere gangs bruk faktisk.

Jeg pleier som oftest å bruke strømper som allerede er raknet ettersom mine strømpebukser som oftest rakner rundt hæl/tå først, dersom de ikke har raknet for mye da.

Billig og enkelt. Man slipper ubehaget med gnusselår og det blir ikke for varmt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-06-12, 20:36   #15055
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg hamstret inn en del marinert svinekjøtt, og oksekjøtt, med og uten pepper i fjor, og det gikk ut april 2011.Altså et år siden Det jeg lurer på er om dette er greit å spise nå? Har hørt noe om at f.eks svinekjøtt har dårlig holdbarhet i frysen.

Spis ivei! Jeg har spist koteletter som har ligget i fryseren ett år etter datostempling, de luktet fint og så helt fine ut - og de smakte utmerket.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 03-06-12, 20:51   #15056
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sukk, prøver å se noe på NRK nett tv klipp, men det stopper jo hELE tiden ! buffering står det, men det skjer jo lite da. Og nå står det helt i stampe. Tror jeg bruker 4 ganger så lang tid å se enn jeg hadde behøvd

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-06-12, 12:16   #15057
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei
Når det gjelder kjøtt og holdbarhet så er det slik at fett harskner etter hvert også i fryser,svinekjøtt med en del fett kan ha harsknet såpass på et år at det ikke er godt.Har mer tro på oksekjøtt,det kan ha blitt litt tørt,men hva med en gryte rett el.? Harskt svinekjøtt er vel ikke direkte farlig,men ikke godt.God middag

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-06-12, 12:37   #15058
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Sukk, prøver å se noe på NRK nett tv klipp, men det stopper jo hELE tiden ! buffering står det, men det skjer jo lite da. Og nå står det helt i stampe. Tror jeg bruker 4 ganger så lang tid å se enn jeg hadde behøvd

Det der er ganske håpløst, var sånn her også. Det jeg gjorde var å gå inn på windows media player og forandre litt på innstillingene.
Det var en artikkel om det på nett jeg skulle linket til, men så var det å finne den da ... Men uansett:

Åpne windows media player, gå til alternativer og velg nettverk.
Der er det øverst 3 ruter med eller uten kryss, du kan prøve å ta vekk eller legge til noen kryss der. Jeg endte opp med å kun krysse av for den nederste, RTSP/HTTP.

Håper det hjelper, og er noe uklart, er det bare å spørre

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-06-12, 12:41   #15059
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Hei
Når det gjelder kjøtt og holdbarhet så er det slik at fett harskner etter hvert også i fryser,svinekjøtt med en del fett kan ha harsknet såpass på et år at det ikke er godt.Har mer tro på oksekjøtt,det kan ha blitt litt tørt,men hva med en gryte rett el.? Harskt svinekjøtt er vel ikke direkte farlig,men ikke godt.God middag

Det harskner, men det kommer an på fryseren og pakkingen - i tillegg til tiden, selvfølgelig. En skikkelig dypfryser og gode, tette forpakninger er bedre enn en kjøleskapsfryser og halvtette poser. Og dessuten merker man dette når man steker fettet så det er da mye bedre å tine kjøttet og prøve det i stedet for å kaste det uprøvet.
Igjen er det verre jo mer umettet fett det er. Så makrell og annen fet fisk har kortere holdbarhet i fryser enn fett kjøtt. Og fisk kan det lønne seg å fryse ned i vannblokk, nettopp for å redusere harskning/oksidering om man vet det er fisk man kommer til å ha lenge. Uansett - etter min erfaring merker man det på fet fisk når det nærmer seg et år...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 04-06-12 kl 14:59.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-06-12, 12:42   #15060
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Harskt fett er vel ikke direkte supersundt

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 04-06-12, 17:33   #15061
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette med kjøtt kjenner man vel litt på lukten også? skulle bruke en sånn "ferdig strimlet svinekjøtt" pakke, og den hadde ligget i frysen et år. Og dette kjøttet luktet ikke godt ! Lot det lufte seg, og tenkte og vurderte , og endte med å kaste det. for lukten forsvant ikke.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-06-12, 17:42   #15062
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg hadde fryst ned kyllingfilet kjøpt på salg. tok opp noen fileer et par måneder senere og de stinket...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 04-06-12, 18:39   #15063
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hadde samme erfaring med kyllingfileter. Jeg frøs dem før best før datoen, men de hadde ligget noen dager i kjøleskapet mitt før jeg frøs dem. Disse stinket grusomt da jeg skulle ta dem i bruk . De ble da ikke spist. Burde nok frosset dem med en gang jeg kjøpte dem.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-06-12, 22:33   #15064
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For å få litt mer oversikt over økonomien, så har jeg laget meg et skjema hvor jeg fører opp regninger, altså utgifter.
Jeg har til nå ført opp måned for måned. Men på denne måten så ser jeg jo ikke hvilken lønning det trekkes av. F.eks Alt som er betalt i April. Jeg ser ikke om dette er betalt av lønnen fra 20 mai til 20 april. Eller av lønnen fra 20 april til 20 mai.
har vurdert å skrive på forfallsdato, og plassere regningene etter dette. Eller bør jeg skrive de inn når de faktisk er betalt?

Hvis jeg f.eks har en regning som forfaller 23 mars, men betaler denne 19 mars. Da betaler jeg den med februer - mars lønnen. Mens den i følge forfallsdato skulle blitt betalt av mars - april lønnen.

Hva tror dere er mest hensiktsmessig, hvordan få frem av hvilken lønn den er betalt?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-06-12, 23:43   #15065
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

For å få litt mer oversikt over økonomien, så har jeg laget meg et skjema hvor jeg fører opp regninger, altså utgifter.
Jeg har til nå ført opp måned for måned. Men på denne måten så ser jeg jo ikke hvilken lønning det trekkes av. F.eks Alt som er betalt i April. Jeg ser ikke om dette er betalt av lønnen fra 20 mai til 20 april. Eller av lønnen fra 20 april til 20 mai.
har vurdert å skrive på forfallsdato, og plassere regningene etter dette. Eller bør jeg skrive de inn når de faktisk er betalt?

Hvis jeg f.eks har en regning som forfaller 23 mars, men betaler denne 19 mars. Da betaler jeg den med februer - mars lønnen. Mens den i følge forfallsdato skulle blitt betalt av mars - april lønnen.

Hva tror dere er mest hensiktsmessig, hvordan få frem av hvilken lønn den er betalt?


Da må du regne månedene dine fra 20. til 20. da, så blir det helt riktig

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-06-12, 08:50   #15066
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvis jeg f.eks har en regning som forfaller 23 mars, men betaler denne 19 mars. Da betaler jeg den med februer - mars lønnen. Mens den i følge forfallsdato skulle blitt betalt av mars - april lønnen.

Betal regningene på forfallsdato, ingen vits å betale dem flere dager før. Stort sett da, bomringen betaler jeg når e-fakturaen kommer ellers har jeg jo belastet 1/4 av summen omtrent om den betales på forfallsdato. Da trekkes jo pengene fra den lønna som gjelder den dagen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-06-12, 09:26   #15067
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

For å få litt mer oversikt over økonomien, så har jeg laget meg et skjema hvor jeg fører opp regninger, altså utgifter.
Jeg har til nå ført opp måned for måned. Men på denne måten så ser jeg jo ikke hvilken lønning det trekkes av. F.eks Alt som er betalt i April. Jeg ser ikke om dette er betalt av lønnen fra 20 mai til 20 april. Eller av lønnen fra 20 april til 20 mai.
har vurdert å skrive på forfallsdato, og plassere regningene etter dette. Eller bør jeg skrive de inn når de faktisk er betalt?

Hvis jeg f.eks har en regning som forfaller 23 mars, men betaler denne 19 mars. Da betaler jeg den med februer - mars lønnen. Mens den i følge forfallsdato skulle blitt betalt av mars - april lønnen.

Hva tror dere er mest hensiktsmessig, hvordan få frem av hvilken lønn den er betalt?

Det kommer vel an på om det er en fast regning eller ikke. Utgifter som kommer hver måned/kvartal osv. har jo som regel faste forfallsdatoer - og da ville jeg regnet forfallsdatoen som gjeldende, uavhengig av når du betaler den. ""Engangregninger" ville jeg lagt inn på den lønna den ble betalt med. Og måneden ville jeg regnet fra 20-20.

Jeg driver selv og lager en oversikt over økonomien i familien vår, men det er en liten smule mer komplisert. Jeg får fast månedslønn den 20. i hver måned, mens mannen min får lønn hver 14. dag som er kombinasjon av timelønn og akkord, og kan derfor variere en god del. Da gjelder det å holde tunga rett i munnen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 05-06-12, 11:02   #15068
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er ikke så flink med oversikt ,synes det funker med nettbank og egen regnings konto.Går fast beløp ditt hver mnd.

Men lurer på en annen ting,jeg har som fersking veldig utbytte av dette forum,men hvordan finansieres det ? Har forstått at det er noen dyktige folk som jobber, men det hele fungerer vel ikke helt uten penger? Burde jeg ha betalt et sted,har jeg forsømt meg ?
Ikke bare lett å finne fram

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-06-12, 11:06   #15069
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Er ikke så flink med oversikt ,synes det funker med nettbank og egen regnings konto.Går fast beløp ditt hver mnd.

Men lurer på en annen ting,jeg har som fersking veldig utbytte av dette forum,men hvordan finansieres det ? Har forstått at det er noen dyktige folk som jobber, men det hele fungerer vel ikke helt uten penger? Burde jeg ha betalt et sted,har jeg forsømt meg ?
Ikke bare lett å finne fram

Du har helt rett i at det koster å drive dette stedet. Derfor er det opprettet noe som heter Støttemedlem. Da kan du betale noen kroner for å holde det litt gående.
Herlig forum og verdt hver krone de får inn og vel så det
Sjekk denne linken
http://forum.lavkarbo.no/showthread....F8ttemedlem%25

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-06-12, 11:16   #15070
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for gode råd folkens :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-06-12, 11:36   #15071
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Anne for link nå har jeg betalt og det føles bra og bidra litt.
Ha en super dag.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-06-12, 13:37   #15072
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har noen formening om hvilket strømselskap som er lurt å velge? Jeg har brent meg på det tidligere å velge det som er billigst akkurat der og da, da det har tendert til å plutselig rase ned på lista, så kanskje noen som er mer sånn stabilt billige. Akkurat nå har jeg Hafslund (latskap ), og jeg føler jeg betaler for en leilighet som er dobbelt så stor som jeg faktisk har ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 14:02   #15073
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har noen formening om hvilket strømselskap som er lurt å velge? Jeg har brent meg på det tidligere å velge det som er billigst akkurat der og da, da det har tendert til å plutselig rase ned på lista, så kanskje noen som er mer sånn stabilt billige. Akkurat nå har jeg Hafslund (latskap ), og jeg føler jeg betaler for en leilighet som er dobbelt så stor som jeg faktisk har ...

Gudbrandsdal sitt har vi hatt i snart ti år... og for vårt forbruk er rimelig billige. Men det varierer selvfølgelig for hvilket forbruk du har.
Husker ikke om det er Markedskraft Lavpris eller Variabel Lavpris vi har.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-06-12, 14:09   #15074
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gudbrandsdal sitt har vi hatt i snart ti år... og for vårt forbruk er rimelig billige. Men det varierer selvfølgelig for hvilket forbruk du har.
Husker ikke om det er Markedskraft Lavpris eller Variabel Lavpris vi har.

Ok, takk! Skal notere meg! Jeg bor i en ettroms, ca 30 m2 i brutto areal.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-06-12, 14:11   #15075
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og så lurer jeg på en annen ting. Er det virkelig tilfelle at en som går på aap havner på sosialstønad dersom søknaden avslås? Vedkommendes aap går ut august 2013. Jeg mener å ha hørt at dersom søknadsbehandlinga tar lenger tid enn dét, så vil aap-en antageligvis midlertidig utvides, og i ytterste fall kan den bli forlenget med ett år, og kanskje også dersom et eventuelt avslag påklages og fram til klagen er behandlet ... Men etter det? Vi snakker om et meget reellt tilfelle av noen som absolutt burde få uføretrygd her, altså ... Men man vet aldri med systemet ... Og dette var mer eller mindre hva vedkommende fikk beskjed om på Nav akkurat nå og er livredd for å havne på sosialpenger "for alltid". Alle vet jo at det ikke er mulig å leve på over tid ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no