Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 20:43   #1
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover?

Jeg har slitt i noen uker nå, men gulroten min nærmer seg VELDIG... nemlig bryllup den 20 august 2011... Det er IKKE mange dager til.
I går fant jeg Kjolen! og den er akkurat passe (korsett-snøring) og det skal bare byttes ut en plate i ryggen. (tenk så morro om den ikke trengte å byttes!? det er ikke snakk om mange cm)

Greia er at jeg gjerne skulle gått ned de kiloene jeg KAN frem til da... og da trenger jeg hjelp til kostholdet i disse dagene.

Er det noen som frivillig vil hjelpe meg med å sette opp mat-program, og trening i disse ukene?
Jeg hadde iallefall vært EVIG takknemlig.. Jeg evner nok ikke få til å trene mer enn 3 ganger i uken, det vil være å sette ett mål som jeg ikke kommer til å klare.

Jeg lever i grunn lavkarbo, men det er tydeligvis ikke helt nok... jeg spiser ikke poteter, ikke pasta, og ikke brød.. jeg spiser knekkebrød men ligger langt under grensen 150 kh på en dag, hver dag.

Jeg har gått ned over 30 kg, og jeg ser jo at de siste kan være verre å få av...men OM jeg nå bare hadde klart å få av NOEN kg til før 20 august.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 09:14   #2
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Vil dere hjelpe meg litt...kostholdplan noen uker fremover?

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Jeg har slitt i noen uker nå, men gulroten min nærmer seg VELDIG... nemlig bryllup den 20 august 2011... Det er IKKE mange dager til.
I går fant jeg Kjolen! og den er akkurat passe (korsett-snøring) og det skal bare byttes ut en plate i ryggen. (tenk så morro om den ikke trengte å byttes!? det er ikke snakk om mange cm)

Greia er at jeg gjerne skulle gått ned de kiloene jeg KAN frem til da... og da trenger jeg hjelp til kostholdet i disse dagene.

Er det noen som frivillig vil hjelpe meg med å sette opp mat-program, og trening i disse ukene?
Jeg hadde iallefall vært EVIG takknemlig.. Jeg evner nok ikke få til å trene mer enn 3 ganger i uken, det vil være å sette ett mål som jeg ikke kommer til å klare.

Jeg lever i grunn lavkarbo, men det er tydeligvis ikke helt nok... jeg spiser ikke poteter, ikke pasta, og ikke brød.. jeg spiser knekkebrød men ligger langt under grensen 150 kh på en dag, hver dag.

Jeg har gått ned over 30 kg, og jeg ser jo at de siste kan være verre å få av...men OM jeg nå bare hadde klart å få av NOEN kg til før 20 august.

Jeg har ingen matplaner, men du kunne jo prøvd å følge fase 1 i south beach? på den gikk jeg iallfall ned ganske mye. Og angående trening vil jeg si at du bør trene en blanding av kondisjon og styrke, løping er supert, og om du legger inn noen intervaller blir det enda bedre. og om du ikke har tilgang til treningsenter finner du mange forslag til hjemmetrening på nettet.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 10:21   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vil dere hjelpe meg litt...kostholdplan noen uker fremover?

Du har jo vært kjempeflink!
Trenger du litt hjelp til maten, kan du sjekke nederst i det første innlegget i journalen til Gerd. Der har hun lagt inn flere ukesmenyer!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:38   #4
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil dere hjelpe meg litt...kostholdplan noen uker fremover?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du har jo vært kjempeflink!
Trenger du litt hjelp til maten, kan du sjekke nederst i det første innlegget i journalen til Gerd. Der har hun lagt inn flere ukesmenyer!

Lykke til!

Da har jeg hentet ut menyene til Gerd for de 4 ukene, og akter følge de rimelig slavisk.. jeg liker ikke majones så må finne en erstatning for det, men utover det skal det fungere greit vil jeg tro


Tusen takk for tipset Kitt!

j88; Jeg har trent styrke i over 1 år nå, og prøver å bli bedre på løping, problemet er å komme seg ut å få gjort det... dørstokk mila er så lang. Jeg har hatt som mål å løpe 7 km i ett delmaraton i 2 år nå men enda ikke nådd det i år kræsjer maraton med bryllup tror jeg, så da er jo den grei

Takk for tips, da er det bare å komme i gang.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:41   #5
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Vil dere hjelpe meg litt...kostholdplan noen uker fremover?

Ja jeg kjenner til det, er veldig vanskelig å komme seg ut, men når man har klart det å kommer inn igjen er det jo så deilig. Er jo også lettere om man har en å løpe sammen med, er ikke like lett å sluntre unna da.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 15:08   #6
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil dere hjelpe meg litt...kostholdplan noen uker fremover?

Sist jeg løp var det med ei venninne og det fungerer ikke for meg... jeg må ta ting i mitt tempo, og på min måte.. mistet helt motivasjonen etter jeg løp med henne, da hun er veldig utrent og jeg har trent mye.. og hun spant fra meg som bare det. Det var ett lite tilbakesteg for meg.

Men, nå skal jeg jammen hive meg ut å jogge en tur

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:59   #7
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover?

Også hatt god effekt av de to første ukene av south beach tidligere. (de kan man jo holde på med litt mer enn to uker også, om man orker.) Det som har gitt meg like god effekt har vært det du så/kommentere på på journalen min Men vi fungerer forskjellig Er du i området (eller jeg i ditt) må du bare si ifra, så kan vi powerwalke i skauen med kyllingarmer!

Men knekkebrødene kan kanskje byttes ut med disse knekkebrødene?

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 15:54   #8
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover?

Jeg pleier spise hjemmelagede knekkebrød Tallulah Type de du linker til, men i grunn bare med frø, og helt uten søtning Skal få laget en bunsj, men er så tiltaksløs hehe
I løpet av kvelden såh! Også har jeg SÅ lyst til å lage sånn mousse som du linker til i journalen din, men jeg har jo ikke gelatin..så da må det vente

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 16:58   #9
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover?

Føler meg nesten litt dum som prøver å gi råd til deg som allerede har vært superflink og gått ned masse.

Skjønner deg veldig i forhold til at du er motivert for et "skippertak" før bryllupet. Har akkurat starta sommerens lille skippertak jeg og (men ikke noe bryllup i sikte her i gården altså).

Du har ikke vurdert å følge en litt mer bestemt filosofi, f.eks ketolyse disse siste ukene? Da er det nok litt lettere å finne konkrete dagsmenyer og få råd også. Jeg skriver hva jeg spiser i journalen min hver dag, så der kan du finne noen dagsmenyer. Men ikke alle dager jeg er like flink altså....

Når det gjelder trening har jeg hatt god effekt av en rask gåtur før frokost. Litt slit å komme i gang bare. Så anbefales jogging har late meg gitt opp, men har som mål å komme i gang etterhvert.

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:31   #10
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Vil dere hjelpe meg litt, kostholdplan noen uker fremover?

Usj da, da har ikke miss wiseguy noe mer å hjelpe deg med, sorry ass!

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her. Kan dere hjelpe meg litt? Budeiea995 Lavkarbo generelt 25 20-01-14 23:01
Vil dere hjelpe meg litt? isbjørndama Generell diskusjon 5 27-09-08 14:00
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Kan dere hjelpe litt? Elisabeth Induksjonen 1 07-04-05 21:32
Kan dere hjelpe meg litt? xxl Generell ernæringsdebatt 4 26-03-04 17:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no