Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-10, 12:44   #1
Fantorangen
Juniormedlem
 
Fantorangen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Mo i Rana
Alder: 40
Innlegg: 22
Fantorangen er på en erverdig vei

Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon

Jeg er gravid i uke 20, og formen er mildt sagt elendig. Jeg har ingen energi, hodepine hver dag i tillegg til at matlaging er et ork...

Jeg har tidligere erfaring med Ketolyse. gikk ned 12 kg i fjor høst. Disse kiloene har sakte men sikkert kommet tilbake. Spesielt fort den siste tiden etter jeg ble gravid. Mye skyldes slurv i matveien. Energien har vært bånn, og det har resultert i mye ferdigmat og kjappe matretter.

Erfaringsmessig var formen MYE bedre når jeg levde lavkarbo. Jeg har derfor lyst å starte opp igjen, men syns det er så vanskelig å komme i gang.

I og med at jeg er ca 30kg overvektig har jeg lyst til å stagnere vektoppgangen min resten av graviditeten mest mulig. Jeg har mer enn nok av fettreserver å ta av. Men ønsker selvfølgelig at dette skal skje på en forsvarlig og sunn måte.
Jeg ønsker ikke nødvendigvis å gå ned i vekt, det kan jeg gjøre etter endt graviditet. Men om noen kilo forsvinner er det bare bonus for meg.

Kan noen snille lavkarbomennesker gi meg noen innspill? Jeg ønsker ikke være i ketose siden jeg er gravid. Skal jeg da holde meg unna fett i tillegg til karbohydrater?

Trenger litt inspirasjon, og ikke minst et realt spark i baken. Jeg ønsker ikke å ende opp kjempetykk bare fordi jeg ikke klarer å skjerpe meg.

Har alltid drømt om en fin gravidemage, men magen min er bare valkete...

Fantorangen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:20   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon

For det aller første, har du snakket med legen om den hodepinen???

Dersom svangerskapsforgiftning allerede er utelukket, drikker du nok???

Det anbefales å leve Fedon når man er gravid!

Er skrevet masse om det her inne, så du kan sikkert søke opp flere tråder!

Denne feks
Eller denne.....
Kanskje denne?

Lykke til videre!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:33   #3
Fantorangen
Juniormedlem
 
Fantorangen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Mo i Rana
Alder: 40
Innlegg: 22
Fantorangen er på en erverdig vei

Sv: Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon

Har pratet med legen, ja.
Ikke tegn på svangerskapsforgiftning. Og alle prøver er fine, så kroppen mangler ikke noe.
Har lurt på om det kan være migrene, men vet ikke helt hvordan dette oppleves.
Tenker uansett at lavkarbo ikke kan skade...


Takk for tips til andre tråder om dette

Fantorangen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:16   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon

Les Barn i balanse! Det er en bok av Fedon Lindberg og Merete (eller var det Mette) Hansen-Møller, veldig motiverende og godt beskrivende bok. Tar for seg hva maten gjør med kroppen vår. Beskriver riktig kosthold både for barn, gravide og ammende. Denne boken er rene Bibelen for meg altså.

Og du, du får helt sikkert finfin gravidmage snart, bare litt senere enn de slankere!

Ellers er lavkarbo under svangerskapet absolutt lurt, det drar barnet ditt all nytte av og du vil forhåpentligvis stagnere vektoppgangen.

Jeg var 30 kg overvektig med første barn, men fikk fin mage for det. Med andremann var jeg 15 kilo mindre, men la faktisk på meg 12 kilo under svangerskapet..slurvet nok litt, men alt rant i alle fall av etter fødselen, så nå er jeg på vei nedover igjen.

Ellers kan det være lurt å ha masse lavkarbomat i fryseren når baby kommer, slik at du ikke tyr til lettvinte ting som brødskiver..for det blir nok dårlig med tid til matlaging når babyen er der.

Men masse lykke til med svangerskap!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:16   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon

Hei har du fortalt legen om hodepinen da?Jeg har hatt kronisk migrene i mange år så jeg kan skrive litt om hva som er kjennetegnene og hva du bør gjøre hvis du får migrene.
-Kvalme
-lyssky
-vondt i halve hodet
-ser prikker (synsforstyrrelser)
-problemer med å snakke .
osv..
Hvis du tror du har migrene bør du snakke me legen din om det å få medesiner for dette ,det er jo ikke alt du kan bruke når du er gravid .
Det beste er å legge seg på et mørkt rom holde seg unna kaffe ,sjokolade ,ost,reker osv.Også passe på å spise regelmessig og ikke minst nok søvn.Håper at det ikke er migrene du har men legen finner jo ut om det er vanlig hodepine eller migrene ut ifra symptomene dine.Lykke til videre håper du blir bedre snart.Ikke minst lykke til med graviditeten

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt inspirasjon og push i rett retning! Fantasma Lavkarbo generelt 5 09-05-10 15:04
Grønnsaker - trenger inspirasjon! Trin Ketolysekuren 26 17-04-10 02:50
Trenger motivasjon og inspirasjon! lily Induksjonen 2 27-03-08 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no