Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

En hel pakke fløte

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-09, 22:15   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

En hel pakke fløte

En hel pakke fløte!

Ja, jeg har spist en hel pakke fløte i dag. Eller rettere sagt i kveld. Jeg spiste egg og laks til frokost i morges, og en halv grillskive på jobb. Etter trening var jeg så utrolig fysen på noen. Ett eller annet.

Jeg er jo tilhenger av ting som er lettvindt og aller helst bør det lages av andre enn meg og optimalt settes på bordet så jeg bare kan sette meg. Sånn er ikke livet til daglig, så jeg kjøpte en pakke fløte og laget en skål med en salig blandig av blåbær, bringebær jordbær og multebær og helte over HELE (nesten) pakken med fløte.

Og det gikk nå ned. Selv om det var matfløte og ikke kremfløte jeg brukte.

Men herregud! Jeg har spist en hel pakke FLØTE

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:20   #2
beristra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 20
beristra er på en erverdig vei

Sv: En hel pakke fløte

jeg tror alle bærene er verre enn fløten, se i matvaretabellen om hvor mye de forskjellige bær inneholder av karboh. Ble forskrekket da jeg fant ut at blåbær har nesten dobbel så mange karber som bringebær.

beristra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:21   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Fløte er jop fint da..

Har du prøvd denne?

Stekt brokkoli

Eller stek blomkål og brokkoli og løk, i biter, under lokk, mens dette steker
skjærer du opp en kyllingfilèt, og når gr.sakene er stekt, (faste)
så tar du dem opp av pannen, legg dem på en skål
og så steker du kyllingen, når den er stekt samler du alt i pannen igjen,
og heller over en passe mengde fløte.

Pleier ha i en hvitløksbåt og chillikrydder..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:29   #4
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av beristra, her.

jeg tror alle bærene er verre enn fløten, se i matvaretabellen om hvor mye de forskjellige bær inneholder av karboh. Ble forskrekket da jeg fant ut at blåbær har nesten dobbel så mange karber som bringebær.

Det var nå bare litt over 130 gram bær til sammen, så det er ikke så farlig, egentlig. Dessuten trengte jeg karboene. Jeg BURDE selvsagt spist grønnsaker, men det hadde jeg jo ikke lyst på

Pleier som regel å spise bringebær. Mindre karbo og smaker MYE mer enn jordbær. Men høsten har jo bringet med seg en del forsyninger

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:33   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Selv om det var matfløte og ikke kremfløte jeg brukte.

Matfløte innholder 3,8g karbo por 100g, kremfløte 2.9g. Dessuten metter kremfløten bedre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:38   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av beristra, her.

jeg tror alle bærene er verre enn fløten, se i matvaretabellen om hvor mye de forskjellige bær inneholder av karboh. Ble forskrekket da jeg fant ut at blåbær har nesten dobbel så mange karber som bringebær.

Jeg ble veldig forskrekka her om dagen da jeg oppdaga at tyttebær hadde 7 karber! De som er så sure!

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:40   #7
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Matfløte innholder 3,8g karbo por 100g, kremfløte 2.9g. Dessuten metter kremfløten bedre

Det hjelper ingenting når de ikke har kremfløte i butikken og man ikke gidder å dra i en annen butikk

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 22:41   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Det hjelper ingenting når de ikke har kremfløte i butikken og man ikke gidder å dra i en annen butikk


Jeg tror det har blitt alt for mange lavkarbere rundt omkring for det er alt for ofte utsolgt for kremfløte!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 23:24   #9
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Jeg tror det har blitt alt for mange lavkarbere rundt omkring for det er alt for ofte utsolgt for kremfløte!

For ikke å snakke om cottage cheese!! det har de jo ALDRI!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 00:22   #10
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: En hel pakke fløte

Hm...jeg tyr til krem på boks, av og til.
4 gram karbohydrater pr 100 gram. Hele boksen er 200 ml .....(men jeg spiser selvsagt ikke hele på en gang!)
Er det heeeeelt fy?!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 00:49   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: En hel pakke fløte

Hva bruker egentlig ikke-lavkarbere cottage cheese til?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 00:51   #12
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: En hel pakke fløte

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 00:51   #13
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 07:38   #14
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hva bruker egentlig ikke-lavkarbere cottage cheese til?

Jeg skjønner faktisk ikke hva lavkarbere bruker den til heller. Smaker fælt og har ganske lite fett, har det ikke. Tror det inngikk i GR-kur før i tiden, sannsynligvis fremdeles...

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:01   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Jeg skjønner faktisk ikke hva lavkarbere bruker den til heller. Smaker fælt og har ganske lite fett, har det ikke. Tror det inngikk i GR-kur før i tiden, sannsynligvis fremdeles...

For min del bruker jeg den for å orke å spise frokost. Klarer ikke tunge ting som egg eller feite ting som bacon tidlig på morgenen. Så da blir det CC med litt fløte for å få opp fettet, og evt nøtter til.

Det er kjent slankemat for lavfett også ja, husker min bestemor grøsset og spiste cc (på brødskiva...) og påstod at man kunne ikke bare spise ting som smakte godt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:05   #16
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: En hel pakke fløte

CC er deilig i smoothie som "tykner", samnmen med andre godsaker...bra med proteiner i.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 13:05   #17
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hva bruker egentlig ikke-lavkarbere cottage cheese til?

Moren min er flittig Roedegåer og hun kan ikke fordra Kvarg idag. Før i tiden lagde de det selv med skumma kulturmelk og hun brukte det til alt mulig rart, f.eks. lavkalorimajones. Typisk alt som har noe melkete i seg og som er fett kan ha fettet erstattet med kvarg.

PS: Kvarg og CC er nesten det samme. CC lages med vanlig melk og løype, mens Kvarg lages med kulturmelk, f.eks. denne oppskriften.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 14:45   #18
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: En hel pakke fløte

Har gått fra å hate cc til å eeelske cc. Bare prøv igjen så liker du det til slutt. Lager "riskrem av den til og med bare blander med krem av fløte og bruker heistad syltetøy til også er den god med kanel og sukker og nøtter også

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:01   #19
@nita
Juniormedlem
 
@nita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 17
@nita er på en erverdig vei

Sv: En hel pakke fløte


jeg klarte ikke cc før jeg heller, men har spist litt nå og da, å
sannelig så synes jeg det er godt nå

@nita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:55   #20
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Har gått fra å hate cc til å eeelske cc. Bare prøv igjen så liker du det til slutt. Lager "riskrem av den til og med bare blander med krem av fløte og bruker heistad syltetøy til også er den god med kanel og sukker og nøtter også

ah! riskrem av cc! Det må prøves!! Kansje man kan lage rød saus av fun light?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 10:48   #21
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: En hel pakke fløte

Jeg er også på vei til å like CC Særlig om den er blandet med creme fraiche eller pisket krem. Evt. som tilsetning i smoothie etc.

Hvis man skulle lage rød saus av funlight, hvordan gjør man det for å få tyknet det til saus-konsistens? JBKM?

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 12:45   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Gelantinpulver/plater?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 13:44   #23
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gelantinpulver/plater?

ja tenkte på det jeg og. Hvor finner man sukkerfritt gelatinpulver/plater?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 13:58   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: En hel pakke fløte

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

ja tenkte på det jeg og. Hvor finner man sukkerfritt gelatinpulver/plater?

Er ingen karber i vanlig gelantin!
86g protein, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 14:40   #25
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: En hel pakke fløte

Eh, det burde jeg jo tenkt... Her avslørte jeg selvsagt mine elendige kunnskaper i matlaging... Har alltid gått for ferdig rød saus tidligere jeg...

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En pakke bacon? Søster Spørsmål og svar 4 21-05-08 00:11
Hjemm-is light pakke... Nannah Generell ernæringsdebatt 2 26-08-07 08:51
Hjem-is med sukkerfri-pakke Snikende Saccosekk Lavkarbo generelt 38 09-06-07 13:07
Hvor mye fiberrik er det i en pakke? Albertine Generell diskusjon 4 18-02-06 19:01
Pakke med sukkererstatning Lovinda Lavkarbo generelt 15 15-03-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no