Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som har hørt om SOS-dietten?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-06, 18:53   #1
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Noen som har hørt om SOS-dietten?

SOS-dietten er en forkortelse for Satisfaction Of all Senses. Det er noe med å holde kroppens blodsukkernivå jevnt og du slipper søtbehovet.

I stedet for å regne kalorier er matens sammensetning det viktigste... På den måten tilfredsstilles hele smaksspekteret og du lengter ikke etter en viss type mat... Den skal hjelpe deg til å bli kvitt søtsuget etter kaker og godterier...

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 19:12   #2
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

Denne dietten har jeg ikke hørt om, men det å holde kroppens blodsukkernivå jevnt (normalt, ikke bergogdalbane, som ved karbospising), oppnår vi jo nettopp ved å spise lavkarbomat!

Min erfaring er at jeg ikke lengter ett sekund etter søte saker så lenge jeg holder meg laaaaangt unna. Jeg er karboholiker, og kan ikke spise "litt" søtt. Jeg holder meg rett og slett unna, og savner det overhodet ikke. Så enkelt er det for meg. Men så er vi kanskje ulikt skrudd sammen, vi mennesker. Og vi er sikkert ulikt preget av ulike slankehistorier og kostregimer vi har utsatt oss for gjennom tidene

Når det gjelder å tilfredsstille alle sanser, så mener jeg det er VEL så viktig å tilfredsstille også de sansene som ikke har noe med mat å gjøre. Ga du synet ditt en god sanseopplevelse i dag? Hørselen? Strøk noen deg over huden? Ga du noen en klem? Har du ledd? Grått? Blitt sinna? Frydet deg over livet i sin alminnelighet?

I mitt liv er det tre M-er som danner grunnmuren i tilværelsen: Mat, Mosjon og Mening. I menings-grunnsteinen ligger blant annet behovet for å tilfredsstille sanseopplevelser (utenom smaksløkene) samt å holde sjelekraften levende

Til min store fortvilelse, så jeg at utbrytere fra Fedon har dannet 4M-klinikken som står for Mat, Medisin, Mestring, Mosjon. Sukk ... de har "stjålet" grunnmuren min, og lagt til medisin! Hehe, neida, det er heldigvis plass til flere som tenker likt i verden. Jeg får vel bare ønske dem hjertelig velkommen med sitt nye tilbud

Jeg gled kanskje litt vekk fra trådstarters spørsmål her nå, men skitt au: Jeg hadde det på hjertet. Nå står det her.

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 19:15   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

Mener det murrer noe i bakhodet om at dette er den nye super-dietten til stjernene i USA? Eller er jeg helt på bærtur nå?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 19:18   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

Her står det noe om den... Holder meg til lavkarbo jeg http://www.jenteporten.com/article/5645

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 19:29   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

Jeg har lest noe om det med å stimulere alle smaksløkene da. Hvis en fortsatt er sugen på ting om en holder blodsukkeret stabilt med lavkarbo, så kunne det hende at en ikke får dekket smaksløkenes behov. Husker ikke helt hvilke smaker, men det er vel både bløtt og sprøtt og kalt og varmt, og salt og søtt og syrlig og bittert og snerpet eller noe i den duren... Husker løsningen ofte kunne være så enkel som å avslutte middagsmåltidet med en ss lett tyttebærsyltetøy siden en der fikk dekket det det som oftest var mangel på i maten til folk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 22:02   #6
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

Huff! Leste artikkelen om denne dietten, og følgende tekst holder for meg:

"Det er også viktig at du ikke hopper over mellommåltid og spiser seks ganger daglig. Da holdes kroppens blodsukkernivå jevnt og du slipper søtbehovet."

Skrekk & gru! Dette forteller meg at blodsukkernivået sannsynligvis er jevnt HØYT, og vi er atter tilbake til "får ikke gjort annet enn å tenke på mat"-stadiet.

Nei, takk. Jeg er happy med Skaldeman og mine tre M-er

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 22:12   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

men vi har en tråd her allerede om denne dietten

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-06-06, 00:33   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har hørt om SOS-dietten?

Jupp, med forklaring og link og alt:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=SOS

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no