Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

... atter en diskusjon om dialekt og rettskriving

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-07, 14:20   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

... atter en diskusjon om dialekt og rettskriving

Det er fint om du bruker bokmål eller nynorsk når du skriver på forumet.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:12   #2
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Sv: saft...

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Det er fint om du bruker bokmål eller nynorsk når du skriver på forumet.

Hei

Synes det er flott at du skriver på Nordlandsdialekt
Den har kjempefin. Noen skriver bokmål, noen nynorsk, noen svensk og noen dialekt, alle er vi forskjellige :-)

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:19   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Saft ...

Men når man skriver på et forum er det jo best nettikette å skrive på de to skriftspråkene vi har. Å skrive på dialekt kan man heller gjøre i mer private settinger.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:15   #4
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Det er fint om du bruker bokmål eller nynorsk når du skriver på forumet.


dette kaller jeg rett og slett mobbing....ble mildt sagt litt "iritert"
folk må få skrive hvordan man har lyst .Snart får jeg vel beskjed om at jeg må skrive rett også...
skriv som du har lyst du...og viss det er noen som ikke forstår så er det dems prob!!
Jeg har bodd på østlandet og jeg vet hva det vil si og bli sett rart på...Men det er ikke oss med dialekt det er noe gale med men de som komenterer det!Vi med dialekt snakker like mye norsk som de som snakker bokmål og nynorsk..
Man lærer om dialekt og skrive dialekt i skolen...

hilsen dyslektiker..
PS ! unskyld viss jeg virker litt hissig her men dette er noe som engasjerer meg veldig og som jeg og min sønn virkelig har følt på kroppen.
Få beskjed om og prate norsk er ikke no gøy... Tross alt Ålesunds dialekt er ikke så vanskelig og forstå...
Peneste dialekta som finns er norlenning

Skriv som du vil du.. Det må no være grense på!!!

__________________



Sist redigert av nettan : 13-09-07 kl 20:32. Årsak: unødvendig komentar
nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:34   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: saft... Dialekt

Jeg kaller ikke en helt uskyldig oppfordring for mobbing, hun skrev det på en særdeles fin måte, uten å angripe, og jeg er helt enig med henne. Dialekter er nydelig, jeg ELSKER dialekter. Men en dialekt er et talespråk, ikke et skriftsspråk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:07   #6
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Saft ...

Det er greit det at hun var diskre..Men jeg ble utrolig provosert...Komentere hvordan folk skriver burde denne siden holde seg unna..Tross alt ikke no norsk kurs...
Det er no min mening da...
Siden jeg har følt dette så veldig på kroppen selv så så jeg rødt på denne komentaren....
Jeg fårstår vel ikke akkurat problemet med og skrive dialekt...Jeg går ikke inn på andre sine tråder og komenterer hvordan de skal eventuelt skrive.. Nei dette er jeg bare ikke enig i altså... like blid aldri sur..

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:11   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Saft ...

Ja men du snakker jo om det å prate dialekt, mens vi snakker om å SKRIVE på dialekt. Forskjellen er stor her, altså. Jeg elsker som sagt dialekter, men jeg får litt flass når jeg ser folk SKRIVE på dialekt, det passer seg ikke. Men jeg er kanskje litt vel streng på dette da.

Nå skal jeg ikke blande meg mer, jeg og mannen skal se på film og kose oss.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:14   #8
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Du er helt sikkert østlenning(ikke det at jeg har i mot de altså) men jeg har lært av egen erfaring.

Dette blir jeg irritert av.

  Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:14   #9
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Saft ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men du snakker jo om det å prate dialekt, mens vi snakker om å SKRIVE på dialekt. Forskjellen er stor her, altså. Jeg elsker som sagt dialekter, men jeg får litt flass når jeg ser folk SKRIVE på dialekt, det passer seg ikke. Men jeg er kanskje litt vel streng på dette da.

Nå skal jeg ikke blande meg mer, jeg og mannen skal se på film og kose oss.

Alle får no bare ha sin mening, mye man skal bry seg om her i verden.. Kos dere

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:28   #10
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Dette blir jeg irritert av.

Ja det forstår jeg .
Man skal ikke ta alle under en kam..Men jeg har akkurat bodd på østlandet i 2 år .
I time fra oslo bodde jeg.Lørdagene tok jeg meg offte en tur til oslo, og handle der syntes jeg var en utfordring...Måtte si en ting flere ganger.. for og få det jeg skulle ha, man blir litt lei av det etter hvært. Jeg vet at man har to skrifftspråk i norge..men det er det at folk virkelig bryr seg og komentere at enkelte skriver dialekt, da blir jeg matt..
Forstår at du følte deg provosert, men jeg skrev jeg ikke har noe imot østlenninger da , noen av mine besste venner er østlenninger.
Jeg har bodd veldig mange plasser fra nor til sør og jeg har aldri fått så mye komentarer på dialekten min som jeg gjorde de to årene jeg bodde på østlandet. Til slutt så trodde jeg selv at jeg snakket rart..
Jeg skrev det jeg tenkte og det burde jeg ikke gjort, unødvendig komentar fra min side og ber om unskyldning viss du ble veldig provosert . Jeg fikk samme følelsen når jeg leste at hun burde skrive på nynorsk eller bokmål..For jeg ser ikke problemet..

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:32   #11
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Dette blir jeg irritert av.

Jupp.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:35   #12
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Saft ...

som du ser har jeg redigert vekk den setningen

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:54   #13
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Man skal ikke ta alle under en kam..

Nettopp

  Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:12   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Saft ...

Glem nå dialekt og rettskriving! Se heller det at det finnes meget mange med lese og skrivevansker som heller burde applauderes for at de er frimodige nok til å skrive her uansett skrivemåte. Er ikke akkurat en kløpper i skriveveien jeg da, men selv jeg ser mange grammatikalske feil blant dem som skriver bokmål, og skal man plukke på dem også??

Hvor skal man sette grensen?


Sist redigert av Kanutten : 13-09-07 kl 21:33.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:19   #15
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Nettopp

Veldig sant, jeg er helt enig med deg. Skal skrive noen eksempler.

Mamma var på besøk og vi skulle en tur på ikea (så klart) masse biler den dagen så så jeg en plass ble ledig vi ventet høflig og blinket inn, så kom det en dame i den farten rett inn i den plassen vi hadde signalisert vi skulle ha, veived ned vinduet (dette er noe jeg gliser av) denne damen var så hissig..he he min mor likedan.. jeg må jo si jeg syntes no den damen var frekk selv.. Mamma var stirrig men jeg sa bare at vi skulle kjøre videre..Mamma måtte jo tilføye at dette var typisk østlenninger.. he he som om alle er slik da.. da hadde ho hatt en negativ opplevelse og da var alle slik..

En annen opplevelse var på jobb når jeg bodde i eidsvoll, var snakk om norlenninger, det ble sagt at alle norlenninger bare gjikk inn i andre sine hus uten og ringe på.De var usiviliserte og vulgære og eide ikke manerer.. Jeg ble jo da provosert (jeg har jo bodd på finnmarka i 2 år) ingen som jeg kjente passet til den beskrivelsen.
Min far er da norlenning og jeg anser han som like sivilisert som oss andre .

Gud hvor mange komentarer jeg har fått på at jeg er sunnmøring.. kan ikke svømme drukkner bare for at man skal bare ha mere og mere og er gjerrig .

Dette sporet jo fullstendig av
og jeg er viss ikke et spor bedre enn noen andre

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:27   #16
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Saft ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Glem nå dialekt og rettskriving! Se heller det at det finnes meget mange med lese og skrivevansker og heller burde appluderes for at de er frimodige nok til å skrive her uansett skrivemåte. Er ikke akkurat en kløpper i skriveveien jeg da, men selv jeg ser mange grammatikalske feil blant dem som skriver bokmål, og skal man plukke på dem også??

Hvor skal man sette grensen?

Det var vel det jeg mente selv..
At jeg skriver feil får dere bare leve med , er kommet heldig vis så langt i livet at jeg ikke bryr meg lengre..
var ikke helt meningen og hause dette så opp... for hun som skrev det innlegget mente kansje ikke så veldig mye med det.. håper jeg...
Jeg er vel litt hormonell i dag sikkert ketosen sin feil fleipa
Personlig syns jeg ikke vi skal bry oss om hvordan folk skriver..
Alle burde vel være velkommne her inne???

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:44   #17
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Saft ...

Jeg er HÅPLØS på å holde inn "alt" knappen lenge nok til at det blir stor bokstav. Jobber med å skrive fort på pc, og rett og slett driter i om jeg skriver feil her inne. Eller om space knappen ikke ble trykt hardt nok på.

Om folk skriver på dialekt eller har skrivefeil, bryr jeg meg fint lite om. her diskuterer vi mat og kosthold.

Skjønner at noen synes det er trasig å lese dialekt ( det gjør jeg også på enkelte), men hopp over den tråden da vell.

Mange dyselektikere føler det er enklere å skrive dialekt. La dem gjøre det isåfall.....





huff...

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:52   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Saft ...

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Jeg er HÅPLØS på å holde inn "alt" knappen lenge nok til at det blir stor bokstav. Jobber med å skrive fort på pc, og rett og slett driter i om jeg skriver feil her inne. Eller om space knappen ikke ble trykt hardt nok på.

Om folk skriver på dialekt eller har skrivefeil, bryr jeg meg fint lite om. her diskuterer vi mat og kosthold.

Skjønner at noen synes det er trasig å lese dialekt ( det gjør jeg også på enkelte), men hopp over den tråden da vell.

Mange dyselektikere føler det er enklere å skrive dialekt. La dem gjøre det isåfall.....





huff...

Der fikk du noen stjerner hos meg, inntil jeg så huffet ditt......


Åhhhh du var jo positiv!!!! Mailer over en glorie!!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 21:56   #19
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Saft ...

Hehe... huffet er glemt for leeeeeeeeeeeeeeenge siden. Glorien sitter godt

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 11:27   #20
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Saft ...

Jeg tror jeg har uttrykt min mening i den andre tråden. Jeg nekter å kalle det jeg sa mobbing: Er det ikke du Nettan som snakker om hvor grensen skal gå? Hvor går grensen mellom en høflig oppfordring og mobbing?

Jeg blir ekstremt provosert av at en vennlig, høflig bemerkning skal bli kalt mobbing.

Jeg vil også si at det er en smule forskjell på å rette på folk med dysleksi (noe jeg ikke har gjort og alldeles ikke har tenkt å gjøre), og å be folk om å uttrykke seg på et av de to skriftspråkene våre.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:24   #21
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Saft ...

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Jeg tror jeg har uttrykt min mening i den andre tråden. Jeg nekter å kalle det jeg sa mobbing: Er det ikke du Nettan som snakker om hvor grensen skal gå? Hvor går grensen mellom en høflig oppfordring og mobbing?

Jeg blir ekstremt provosert av at en vennlig, høflig bemerkning skal bli kalt mobbing.

Jeg vil også si at det er en smule forskjell på å rette på folk med dysleksi (noe jeg ikke har gjort og alldeles ikke har tenkt å gjøre), og å be folk om å uttrykke seg på et av de to skriftspråkene våre.

Det var vell og dra det litt langt og kalle det mobbing er eni i det.. men jeg ble vell veldig provosert at du skrev det slik rett under tråden hennes.Syntes kansje du kunne sendt henne en personlig meld.
Var egentlig det jeg reagerte mest på.
Synes dette virker veldig høgtidlig(min mening).
Dere kan skrive og skrive om at det er to skrifft språk jeg er uansett ikke enig.Men det må no være lov?? Hadde noen skrevet et langt innlegg på nynorsk vet ikke jeg om jeg hadde giddi og lest det (har trøbbel med akkurat det..) men jeg hade no ikke skrevet det til henne/han.
Når jeg leste det du skrev til elle syntes jeg synd på henne, ble provosert på hennes vegne.kan ikke no for det men jeg ble det, så får dere bare ikke forstå det.. Jeg har no sagt mitt så får enkelte av dere være uenig, flere her inne er enig med meg det vet jeg.
De få som skrev på dialekt her inne gjør sikkert ikke det nå etter denne debatten...så da har du vel oppnådd hva du ville..
Som jeg har skrevet før så syns jeg det er fint og se hvor folk kommer fra
Da er vi to enig om at vi er uenig

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:32   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Saft ...

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Dere kan skrive og skrive om at det er to skrifft språk jeg er uansett ikke enig.

Nåja, det er jo rett og slett et faktum.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:38   #23
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Saft ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nåja, det er jo rett og slett et faktum.


He he ja for så vidt jeg krangler ikke på at det offisielt er 2 skrifftspråk.
Men hvorfor må man være så tverkete

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:43   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ...atter en diskusjon om dialekt og rettskriving

Flyttet en del av denne diskusjonen vekk fra "Saft" tråden på Ketolyseforumet. Der hadde denne diskusjonen ingenting å gjøre.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 16-09-07 kl 13:52.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:05   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: ...atter en diskusjon om dialekt og rettskriving

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

Jeg er HÅPLØS på å holde inn "alt" knappen lenge nok til at det blir stor bokstav. Jobber med å skrive fort på pc, og rett og slett driter i om jeg skriver feil her inne. Eller om space knappen ikke ble trykt hardt nok på.

Jeg tror det hjelper dersom du bruker "shift"-knappen i stedet Sorry, jeg måtte bare

Sitat:

Skjønner at noen synes det er trasig å lese dialekt ( det gjør jeg også på enkelte), men hopp over den tråden da vell.

Det er nettopp det som er litt synd. Mange gjør nettopp det, og konsekvensen blir da at de som insisterer på å skrive på dialekt får mindre hjelp enn de som ikke gjør det

Og det er jo ingen vits i å snakke om dialekter generelt, jeg har også opprinnelig en ganske rar dialekt med mange ord og uttrykk som folk f.eks i Oslo ikke forstår. Da bare omformulerer jeg meg for å bli forstått. Det har ingenting med saken å gjøre. Dessuten er det haugevis av dialekter på Østlandet, jeg er østlending selv, men prater overhodet ikke riksmål!
Men glem nå det. Dette er snakk om hvordan vi skriver, ikke om hvordan vi snakker, det er ikke en konkurranse om den fineste dialekta! Om du vil at folk skal se hvor du er fra, så skriv det inn i profilen sånn at det synes i innleggene dine! Personlig ser jeg ikke særlig overfladisk forskjell på trøndere og nordlendinger når dialekta skrives, så det gir meg ingen store geografiske gleder.

Men vi kan gjerne avslutte diskusjonen her og nå, og så får de som vil skrive på dialekt gjøre det, de som skriver bokmål eller nynorsk gjøre det, så ser man selv hvordan effekten av det blir....

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diskusjon og diskusjon.... Nille Generell diskusjon 4 05-05-04 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no