Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbohydratenes makt over mennesket ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 00:04   #1
cartman-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 32
cartman- er på en erverdig vei

Karbohydratenes makt over mennesket ...

(dette innlegget inneholder verken spørsmål eller nyttig informasjon - bare tankespinn og frustrasjon)

når man slipper fri fra karbohydrater og inn i ketose, merker man hvor mye makt karbohydrater (sukker) har over menneskekroppen (sinnet).

dvs - ja - jeg gikk på en smell i dag. det var i og for seg bevisst; jeg er på reise/jobbtur, og har hele uka sagt nei til mye rart, i noen sammenhenger har jeg vært glutenallergiker (jeg er ikke det, men har brukt det som unnskyldning), i andre bare en uhøflig og fornærmende lavkarbospiser, og så videre - så i dag kjente jeg at jeg ikke orket den mentale belastningen på å være lavkarbo i kveldens setting. lørdagsmiddag hjemme hos noen med mange til stede med reinsdyrsstek, poteter, saus, salat, dessert - så i formiddag bestemte jeg meg: i dag tar jeg den første pausedagen på de to månedene ketosekuren har vart denne gang.

forrige gang for to år siden hadde jeg flere sprekker. nå husker jeg hvorfor jeg bestemte meg for å aldri sprekke denne gang.

for å unngå dårlig mage i kveld, bestemte jeg meg for å innta litt karbohydrater i formiddag (forberede magen). jeg hadde tenkt på rundstykker, men det endte med en hamburger (!) på en bensinstasjon.
namnam! for en "god" følelse i kroppen. og så: føler jeg meg som en narkoman som har fått sitt første skudd på flere år. plutselig måtte jeg bare ha sjokolade. i løpet av ettermiddagen måtte jeg bare innom to kiosker til for mer sjokolade.
og middagen? den var kjempegod - både poteter, saus, dessert med eplekake og is.

men nå: føler jeg meg så oppblåst og feit og usunn som jeg noensinne har gjort. det er sikkert ikke så ille egentlig, men det føles helt jævlig.

så jeg har bestemt meg for tre ting:
- ketose betyr ketose. da skal jeg ikke sprekke.
- den dagen jeg skal off ketose, skal jeg gjøre det sakte og kontrollert.
- og jeg skal aldri mer spise sjokolade. det skal ikke være vanskelig. det eneste gleden sjokoladen gir er kvalme.


huff. det var dagens dont. nå skal jeg sove, hvis magen vil.

cartman- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 00:48   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: karbohydratenes makt over mennesket...

føler med deg,, akurat som jeg skulle skrevet det selv

høykarbo,gir mer sult og må ha mer ,,søtt søtt søtt

jeg prøver og lære ,og ikke minst huske ,, hvor jævlig en blir i magen og formen,,etter høykarbo

men noen ganger har jeg veldig dårlig hukommelse

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:17   #3
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Karbohydratenes makt over mennesket ...

Å himmel som jeg kjente meg igjen...

Jeg var i en bursdag i går. Noen kjente, og mange ukjente mennesker. Det ble servert pølser - og plutselig fikk jeg for meg at herregud, jeg kan jo ikke sitte her og spise pølse uten noe...hva vil folk si?! Jeg hadde ikke LYST på lompe eller brød, men orket ikke tanken på spørsmål akkurat der og da. Så jeg tok to pølser med hver sin lompe jeg, da.

Så - når det var gjort, ja da kan jeg vel like gjerne spise boller og brownies og det andre som serveres til kaffen og?! Jeg glemte helt at jeg hadde 86% kakao sjokolade i veska til kaffen - jeg gomla i meg boller. Ok, jeg smakte kun på bollene, og jeg orket kun en og en halv før magen var stappa. Men hvorfor?!!! Det var bare så utrolig teit - for et døgn etterpå ligger de fortsatt som en klump i magen og lager allskens f...skap

Og på vei hjem med bussen....måtte jeg gå av på en helt annen holdeplass en min egen, for å slippe å være i nærheten av butikk og kiosk som selger smågodt....for tross full mage - smågodt hadde jeg sååå lyst på. Har ikke hatt det tidligere, men i går... Og så slapp og trøtt har jeg ikke vært siden...ja..flere måneder siden?

Kom meg trygt hjem uten å kjøpe noe som helst, men magen er fortsatt full og har ikke spist noe siden den bursdagen i går.

Konklusjon: Kroppen min har et meget anstrengt forhold til høykarbo, og det har jeg lært meg the hard way at jeg bare må respektere

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 04:17   #4
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Karbohydratenes makt over mennesket ...

Jeg hadde det akkurat sånn jeg og...er jeg først gått på en smell, så forlenger jeg den gjerne 2-3 dager...Det eneste jeg kan tenke på er usunn mat, og jeg vil ha det hele tiden

Ikke nok med det, men all drittmaten jeg stapper i meg fører til magesmerter, diarre i flere dager, jeg føler meg uvel og oppblåst..for ikke å glemme vektoppgang!!...skjønner ikke hvorfor jeg faktisk lar meg selv gå igjennom dette her flere ganger..

Er heldigvis godt tilbake i ketose nå Satser på å bli her en stund

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 23:18   #5
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Karbohydratenes makt over mennesket ...

Ja det er helt skremmende. Godt å høre at andre har det slikt også. Dersom jeg skeier litt ut med noe karbo, får jeg DET suget etter meeeer..
Hjernen min mister helt fokus..

Noen ganger har jeg plutselig stappet i meg noe med mye karb, uten å vert helt bevisst. He, he tror også at dersom jeg stapper det i meg fort, så teller det ikke så mye!! Haha fungerer dårlig å lure seg selv slik..
Jeg må gå helt "cold turkey" ellers fungerer det ikke.

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta om mennesket lokkebiff Livets lyse side 10 21-03-09 10:01
Trenger mennesket kumelk? Nike Generell ernæringsdebatt 20 27-06-08 20:19
Ser du på åndenes makt Begod Generell diskusjon 20 06-11-05 08:48
Mennesket er ikke laget for å spise kjøtt!! Iset Generell ernæringsdebatt 6 08-02-05 17:02
Løft mennesket Huldr Generell diskusjon 9 05-12-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no