Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lollypop-brød med vri

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-08, 11:48   #1
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Lollypop-brød med vri

Lollipopbrød med vri

I fare for at det er andre som har gjort dette før meg, men orker ikke gå igjennom alle trådene.
Jeg synes lillypopbrødet er godt, men jeg er ikke overbegeistret for sesamfrø og heller ikke den tørre kruskaklien.

Så jeg gjorde et eksperement, og det blir nok mye bakt her ja.
Grunnoppskriften er jo lollypop-brød, men med litt utskifninger.

3 dl cottage cheese ---> 4,5 g
7 egg ---> 3.5 g(hvert egg veier ca 50g)
1/2 ts salt
100 g hvetekim ---> 22 g
100 g solsikkekjerner ---> 17 g
200 g linfrø ---> 0 g(vært endel diskusjon om dette, men på min står det 0)
1/2 dl matolje

Kjør egg og CC helt klumpfritt og ha i oljen.
Jeg legger ikke linfrø i vann, men jeg kjører det nesten til mel sammen med solsikkefrø med håndmikser.
Bland alle ingredisenser til en deig, stekes på 190 grader i 1,5 time, men etter en time legger jeg et stekepapir over slik at det ikke blir tørt og brent på toppen, la hvile på rist i mange timer eller gjerne under ett kjøkkenhåndkle på rist natten over.

Tilsammen utgjør brødet 47 karbo totalt
(hvetekim inneholder litt mer enn kruskakli, selv om de påstår at det er det samme, hvetekimen er heller ikke like tørr, derfor synes jeg denne er bedre)
Jeg får 20 skiver ut av brødet, og dette hever en del, pr skive får jeg da 2,3 g karbo. Jeg spiser derfor mer forsiktig av dette en det opprinnelige lollipopbrødet.

PS! Skal prøve neste gang med færre egg, synes ikke det smaker veldig egg av det, men vet heller ikke om det er nødvendig med så mye.......kommer tilbake når jeg har prøvd det, enten så spises det eller så går det i søpla.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 16:44   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lollypop-brød med vri

Denne oppskriften ser veldig god ut, for jeg er ikke så begeistret for alle frøene i brødet.

Men.... 4,5 gram cottage cheese er veeeeldig lite da.. Det er vel ikke en liten skrivefeil der?

Edit: Har visst ikke skjønt noe jeg. Er det antall karber du mener etter den pilen? Tror jeg har fått et anfall av sukkertåke, jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 16:49   #3
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lollypop-brød med vri

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Denne oppskriften ser veldig god ut, for jeg er ikke så begeistret for alle frøene i brødet.

Men.... 4,5 gram cottage cheese er veeeeldig lite da.. Det er vel ikke en liten skrivefeil der?

Hei!

Det etter pilen indikerer hvor mye karbo det er pr ingredisens bare
Ja, det var bedre uten kruskaklien, så selv om hvetekimen inneholder litt mer karbo, tror jeg at jeg fortsetter med det

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 16:57   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lollypop-brød med vri

Ja, da skjønner jeg. Er litt treg i topplokket i dag (også).

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 17:13   #5
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lollypop-brød med vri

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Ja, da skjønner jeg. Er litt treg i topplokket i dag (også).

Hehe, føler du det slik så skal du vite at du ikke er alene

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, lollypop


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lollypop-brødet Happy H Spørsmål om matvarer og oppskrifter 22 09-12-11 10:36
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Tusen takk Lollypop-brød! Konkelimonke Spørsmål og svar 1 28-06-08 19:58
Æsj, Lollypop-brødet mitt ble klissete MokkMokk Lavkarbo generelt 6 31-03-08 20:07
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no