Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-11, 20:23   #601
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Euphita der var jo du også.

Ismaskinen bruker 15 til 40 min. Men jeg har jo ikke fått testet den så mye ennå da.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:47   #602
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Bjella, her.

Skal operere til uka, ikke noe alvorlig greier, men lurer på det med ketosen da. Mener det sto noe om det i ketolyse boka, men nå kan jeg ikke finne det.

Men da er det godt å ha dette forumet http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=Operasjon

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:23   #603
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hmm. kanskje jeg har migrene uten å vite det :P Synes jeg kan få litt sånn tåkesyn nå og da, men har aldri vært plaget med hodepine. Men etter at jeg begynte å spise lavkarbo har jeg hatt hodepine litt oftere.. Det kan vel være at jeg har gått ut av ketose, og så inn igjen, og at det er det som forårsaker hodepinen..

Er det en stor operasjon du skal ha? Håper du kommer deg fort på beina igjen

Og jeg har iallefall ikke tatt pinseferie - har eksamen i morgen og sitter derfor ved dataen nesten hele dagen og leser og gjør oppgaver.. På fredag er det sommerferie!!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:44   #604
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hva skal du ha eksamen i? Masse masse lykke til.

Skal operere håndleddet, ganglion ikke noe store greier.

Du er ikke stiv i nakken da, men litt dårlig blodsirkulasjonen til hode kanskje? Ikke rart når man sitter klistret til pcen...
Inn og ut av ketose gir hodepine ja, det har jeg også merket. Men den hodepine har vært moderat synes jeg.

I natt var jeg skikkelig kvalm, hadde fått i meg litt lite fett på dagen og drakk en stor eggmelk med kakao på kvelden. Lurer på om det ble litt voldsomt for kroppen.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 12:24   #605
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Annne: masse lykke til med eksamen! Er det en du har igjen eller?
Høres ut som hodepinen er pga ut og inn av ketose ja.

Bjella: håper operasjonen går fint, og at du er tilbake i ketose raskt igjen

Var opp på vekta her idag, men jeg ante at kanskje mensen er i anmarsj, så satt her og leita i mine tidligere innlegg, og regna, og fant ut jeg var 1 uke på overtid!!! Uæææh!
Regna 5 ganger før jeg fant ut at jeg regna ene uka to ganger, puh, så da er jeg i rute og tanta kommer nok på besøk hvert øyeblikk som helst. Oooog derfor viste vekta opp

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:21   #606
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Krysser fingrene for at det går bra for Annne i dag

Mensvondt, oppblåst og lekker, jaja- går da over vet jeg
Været er litt fint men ser ut som det skyer til.
Idag må jeg handle inn mere min mat. Tom for alle grønsaker!
Hvordan oppbevarer man best brokkoli og blomkål forresten? Syns de blir så fort stygg, jeg gjør sikkert noe feil.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:34   #607
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Krysser fingrene for at det går bra for Annne i dag

Jeg også

Jeg oppbevarer blomkål og brokkolien i grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet, synes de holder seg greit der.

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spise i dag siden jeg burde ut av ketosen? Rart men det frister ikke med mer karbo... Det eneste jeg har litt lyst på er softis hehe. Vet for å være ærlig ikke helt hva jeg skal spise, for at det er greit nok før operasjon.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 11:52   #608
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Du skal ikke være i ketose når du opereres?

Jeg har gitt opp brøderstatning, jeg syns det smaker høgg samme hva jeg baker.
Lagde nannas knekkebrød idag, og de var gode. Får holde meg til det. Kjenner jeg savner brødet aller mest av alle høykarbo matvarer.
Spørs om det ikke blir en aldri så liten brød-sprekk i ferien!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:41   #609
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Du skal ikke være i ketose når du opereres?

Jeg har gitt opp brøderstatning, jeg syns det smaker høgg samme hva jeg baker.
Lagde nannas knekkebrød idag, og de var gode. Får holde meg til det. Kjenner jeg savner brødet aller mest av alle høykarbo matvarer.
Spørs om det ikke blir en aldri så liten brød-sprekk i ferien!

Nei skal vist ikke det http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=Operasjon


Brød har jeg også kuttet mye ut, savner det ikke heller egentlig. Jeg mener det beste er å finne nye spisevaner, ikke finne erstatninger (dårlige ofte) for høykarbo matvaner. Når jeg tenker hva jeg kan spise isteden for hva kan jeg spise i steden for brød feks er det mye lettere. Om du forstår hva jeg mener.

I dag kjøpte jeg "Frisk med Lavkarbo" på notabene halv pris av rød pris Hungrer etter mer kunnskap, brenner for lavkarbo og vil gjerne øke kunnskapen.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:06   #610
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg var i narkose i ketose. Snakket med legen i forkant, og han sa det eneste aberet var at jeg kom til å bli ekstra slapp etter operasjonen.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 18:05   #611
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg var i narkose i ketose. Snakket med legen i forkant, og han sa det eneste aberet var at jeg kom til å bli ekstra slapp etter operasjonen.

Å takk for info jeg sliter faktisk med å vite hva jeg skal spise. Etter ånden og smaken i munn, tror jeg fortsatte at jeg er ketose. Operasjon er i morgen og jeg har ikke trappet opp karbohydrater. Tenkte jeg bare får si ifra til legen, ikke sikkert jeg skal i full narkose heller å da har det kanskje ikke like mye å si.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 18:52   #612
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?



Denne har jeg laget Bare for deg Annne...

Og dommen er at den var goood, om du liker mørk,mørk sjokolade. Er veldig mektig og man orker ikke mye. Som konfekt liksom. Jeg har krem ved siden av.
Når det gjelder oppskriften så byttet jeg ut sukker med sukrin og natreen. Brukte freia sin 70% kokesjokolade.

Link:http://www.matpaabordet.com/2011/05/...adesorbet.html

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 19:16   #613
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

noen som vet hvorfor det er ikke lurt å drikke fettkilden sin?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 19:24   #614
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

noen som vet hvorfor det er ikke lurt å drikke fettkilden sin?

Det kan jeg ikke huske å ha lest før. Har du hørt det altså? Er ju mange som bruker cocosa i kaffen eller te. Og gjerne med en skvett fløte i.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 19:29   #615
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja las det i en tråd for en stund siden og det festet seg hos meg... At det var lurt å "ikke drikke fettkvoten sin". Men husker ikke hvor jeg las det eller hvem som sa det..?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 19:34   #616
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Oh my god for en lekker is!!! Jeg vil smaaaake!
Ok, greit å få i seg litt mere karber i ht narkosen da skjønner jeg.

Jeg er sulten men har ikke lyst på noe. Hadde middagsrester jeg skulle ha til middag, men kjøttdeigen var blitt dårlig. Så begynte jeg å smørdampe blomkål og brokkoli for å lage ny middag, men det svei seg grunnet uforutsette hendelser og da orka jeg ikke mere. Før dette hadde jeg og laget knekkebrød, bakt boller til høykarbofamilien samt laget fiskegrateng fra bunnen av til samme gjengen.
Er ikke så glad i å lage mat jeg, så da var jammen matlagingsenergien for idag brukt opp.
Men jeg må ha mat. Tro hva jeg skal gjøre. Lyst på pizza men ooorker ikke lage. Syt syt syt

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 20:16   #617
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det ble middag!
Seiler patent a la lavkarbo!
Skar opp kjøttdeig i skiver og trykte de litt ut, krydder på hver side og i stekepanna. Ost på tilslutt så den smeltet oppå. Steikte egg i samme panne, så la jeg opp kjøttkaken på en tallerken, salatblad, rømme, agurk, tomat og speilegget på toppen. Den her kan videreutvikles tenker jeg. Det var godt, men hadde gjort seg med mere smak. Himla lettvint iallefall, for sånne som meg som ikke eeeelsker å lage mat

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:01   #618
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Takk for alle lykkeønskninger! Jeg håper at alle kryssede fingre hjalp. Dere er gode Tror det gikk greit, men tør ikke å ha noen forhåpninger.. Vi får se når sensuren kommer..

Og Bjella, herremin det så jo helt fantastisk ut!! Jeg føler meg beæret Og inspirert.. Mørk sjokolade har jeg ikke noe imot Men jeg tror ikke det funker å lage sorbet uten ismaskin.. Masse lykke til med operasjonen. Kanskje du kan øke karbene ved å spise masse masse sjokoladesorbet? Mmmm!

I dag hadde jeg gått ned nok en kilo! 65, sto det gitt!Og det til tross for mange små synder i det siste.. Det tallet har jeg bare glimtet før, og det forsvinner alltid fort igjen. Men nå er forskjellen at jeg ikke har sultet meg og er heelt tom innvendig, jeg synes faktisk jeg har spist ganske mye.. I går var vi på middag borte, og jeg smakte et lite kakestykke til og med. Klarte å begrense meg til ett bittelite stykke da


Når det gjelder å ikke drikke fettkilden, så håper jeg at det ikke stemmer, for jeg har nettopp begynt med te og kokosolje i tillegg til Udos choice.. Og det drikker jeg jo alt sammen. Kanskje det kan ha noe med at man kan bli litt dårlig i magen av å shotte olje. Merket det da jeg tok Udo's på tom mage her om dagen.. :rødme:

I morgen får jeg hjemmeeksamen, og skal bare skrive skrive skrive i to døgn. Har en diger pai-sak i ovnen av 6 egg, fløte, to kyllingfileter, masse fetaost, spinat, tomat og soltørket tomat. Det skal jeg leve på framover

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:11   #619
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

oppskrift? *blafre*

Du må lykke til på eksamen!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:55   #620
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Noen som las om hvor farlig det er å gå på ketolyse i VG i dag?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:18   #621
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Noen som las om hvor farlig det er å gå på ketolyse i VG i dag?

Nei ikke lest det, hva er påstandene nå da?

Tar det med en stor klype salt jeg. Stoler mer på dette: http://espenrostrup.com/

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:30   #622
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Lucifine, var det meg du siktet til når du ba om oppskrift? På pai-saken? Det var så mye matprat oppover at det var ikke så godt å si :P

Lurer også på hva det er de advarer mot.. Får nesten litt lyst til å gå og kjøpe VG bare for å se.. Finner ikke artikkelen på nettet :S Sikkert noe sånt som at fett tetter alle blodårene og at det er viktig med fiber for fordøyelsen, og at man ikke må gå på en "ekstremdiett" som utelukker frukt og grønt, for da går man glipp av så mange viktige vitaminer..

Husker en ernæringsfysiolog som sa i Dagbladet at lavkarbo var usunt bl.a. fordi man det var så vitkig å få i seg grønnsaker..

Det er rart, jeg er sikker på at jeg spiser minst like mye grønnsaker nå som før, hvis ikke mer! Nå har jeg grønnsaker til hver eneste middag, og gjerne flere av måltidene også. Det er sikkert mange som spiser brødskive med ost/kjøttpålegg/nugatti til frokost og lunsj, ferdig pastarett til middag og flere skiver eller en yoghurt eller noe til kvelds.. Der er det jo ikke en eneste grønnsak eller noen sunne fettsyrer. Bare masse sukker og raffinerte kornprodukter. Og tilsetningsstoffer..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:38   #623
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Sånn er det her også Annne! Jeg spiser veldig mye mere grønsaker nå enn tidligere. Grønsaken jeg fikk i meg 2-3 ganger i uka, var gulrot
Nå er det salat, sopp, squash flere ganger i uka, blomkål og brokkoli hver eneste dag- samt agurk og litt tomat men det spiste jeg tidligere og da.

Jeg skal til legen i morgen, han vet ikke at jeg spiser lavkarbo men lurer på om jeg skal si det i morgen? Har forsåvidt ingenting med årsaken til legetimen da. Vi får se, om han ser at jeg har gått ned så kan jeg fortelle kanskje.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:49   #624
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ferdig operert, i pillerus og ikke i ketose....
Skulle møte fastene, det eneste jeg tenkte på da vi kjørte til sykehuset var baconpølse

På oppvåkninga fikk jeg to glass saft og en kopp te. Litt ør og snøvlete var det første jeg sa til mann at nå har jeg lyst på baconpølse

Så da gikk turen til bensinstasjon, pølse med rekesalat uten brød, men så ble det en softis etterpå. Jaja

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:52   #625
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Haha så herlig Bjella! Også baconpølse da, hihi.
Grattis med vel overstått operasjon!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no