Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

nå gir jeg snart opp!!!!!!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-04, 20:51   #1
libr
Gjest
 
Innlegg: n/a

nå gir jeg snart opp!!!!!!!

Jeg er nå på min 8 dag... har enda ikke gått ned et gram, selv om jeg gjør(håper jeg) alt riktig... jeg har tilogmed begynt å trene på helsestudio....

jeg blir helt motløs...

en annen ting jeg har lest her inne er at apettitten skal forsvinne.jeg har vel aldri vært så sulten noen gang ... jeg spiser et måltid om morgenen, et til lunch og middag... ikke noen ting etter kl 18..... jeg spiser kun rene råvare(salat, kjøtt, egg) drikker kun vann og koff free kaffe

trenger virkelig noen råd her nå.......

  Svar med sitat
Gammel 06-08-04, 21:19   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av
Post

Ikke gi opp enda!

Det kan jo være at du er av dem som må ned til et ganske ekstremt nivå i begynnelsen for å lykkes. Kanskje du til og med spiser for lite. Bare du spiser riktig, så er det jo ikke noe i veien for at du kan spise etter kl 1800 f.eks. Kanskje du spiser for mye grønt? I stedet få å gi opp, så burde du ta deg bryet med å lese igjennom kapittelet om de 14 første dagene en gang til. Kanskje finnes det en liten ting du har glemt å ta hensyn til? I verste fall, så må du kanskje igjennom fett-fasten for å lykkes.

Det jeg vil frem til, er i hvert fall at det er så mye som kan justeres på, og jeg håper du finner ditt nivå for å lykkes.

Selv har jeg mislyktes flere ganger, men det er helst fordi jeg alltid har hatt hastverk, og ønske om å ta av veldig mye på for kort tid. Denne gangen skal jeg strekke det utover et helt år, og ikke stresse. Vet at det er mye hjelp å støtte å få her inne, og det skal i hvert fall jeg benytte meg av.

Lykke til videre

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-08-04, 21:57   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Hei!

Det er veldig rart at du ikke går ned på 8 dager på Atkins. Da tror jeg nok du gjør ett eller annet feil. Kan jeg spørre om hvilke matvarer du spiser til måltidene? Og du må ikke tenke på å ikke spise etter kl. 18, spis når du er sulten heller.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-04, 22:01   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Enig med Nalana - du må ikke gi opp enda. Og hvis du er sulten etter 8 dager spiser du altfor lite. For å komme i ketose er det viktig at du får i deg nok mat og ikke minst fett. Kan du ikke lage en oversikt over hva du spiser i løpet av en dag ? En typisk dag, med så nøyaktige mål som mulig ? Så kan vi ta en titt og finne ut av ting. Jeg har en liten mistanke om at du ikke får i deg nok fett og kalorier. Dette er ikke en telle kalori plan, men hvis du ikke får i deg nok fett funker det iallefall ikke. Atkins lav fett funker dårlig for de fleste.

La oss iallefall prøve å hjelpe deg før du gir deg.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-04, 09:19   #5
libr
Gjest
 
Innlegg: n/a

tusen tak for alle svar...

Jeg er i ketose... stikken er lilla....

men la oss se.. igår hadde jeg til

frokost: omelett av 2 egg, litt melk, pepper, skinke, ost, løk,tomat, salat og agurk.. vann og koff free kaffe

lunch: rester av omelett..

middag: kjøttdeig med taco krydder, avokado(en hel), tomat, agurk, løk, cream fresh, ost, salat.. vann....


drikker minst 3 liter vann iløpet av dagen... jeg har funnet ut at det er ikke magen som er sulten men hodet.... går å tenker på mat... hva jeg vil ha, ikke kan få... ting jeg vil lage...


skal sette meg med og lese igjennom intro fasen igjen... ord for ord...

tusen takk for alle svar...

  Svar med sitat
Gammel 07-08-04, 10:51   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av libr

frokost: omelett av 2 egg, litt melk, pepper, skinke, ost, løk,tomat, salat og agurk.. vann og koff free kaffe

lunch: rester av omelett..

middag: kjøttdeig med taco krydder, avokado(en hel), tomat, agurk, løk, cream fresh, ost, salat.. vann....

Du spiser altfor lite Libr !! Hvis det er rester av frokost omeletten du spiser til lunch er det ikke rart du er sulten eller tenker på mat !! Husk at det er ikke grete Rhode du går på. Her har du lov å spise mer og DU SKAL IKKE VÆRE SULTEN !!

Du spiser salat grønnsaker, men ikke nok andre grønnsaker. Gå igjennom tillatte matvarer/grønnsaker lista, så finner du sikkert noe du liker. Du kan også legge inn noen mellom måltider også, du kan spise:

Opprinnelig lagt inn av meg i tråden "Mellom måltider"

Du kan godt spise mellom måltidene. Litt av vitsen på Atkins er at du IKKE skal gå sulten. Du kan spise f.eks.

  • selleristang med kremost (Tine har mange gode med urter etc)
  • 1/2 avocado med rekesalat (eller Skagensalat fra Rimi, den er knallgod)
  • Ost skåret i staver (pass på mengden)
  • Neper skåret i biter
  • kyllingvinger (Prior Black & White er helt max) og kyllinglår
  • blomkål buketter og kålrabi stykker dyppet i seter rømme (gjerne tilsatt urter & krydder)
  • reddiker
  • kokte egg (eller hardkok egg, del det i to, bland plommen med majones og sellerisalt (eller annet krydder) og fordel i den halve hvitten igjen)
  • Fetaost biter

Når det gjelder avocado skal du ikke spise mer enn 1/2 når du er på induksjon. Du må også passe på at du spiser den mørke Hass Avocadoen og ikke den grønne glatte. Her kan du lese om forskjellen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=426

Noen mennesker reagerer på avocado - så du bør kanskje være litt forsiktig, det kan være at du ikke tåler det så godt hver dag !

Lykke til videre !! Dette her klarer du !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 20:24   #7
libr
Gjest
 
Innlegg: n/a

JUUHUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

jeg har nå på min 10 dag GÅTT NED HELE7 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg kutta ut avokadoen.. og spiser litt mer.. trener litt mer og drikker mer vann!!! nå er jeg i topp form..

en ting.. jeg sliter med veldige krampetrekkiniger i leggene... kan et være et tegn på vitamin mangel... noen råd????

  Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 20:35   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av libr

JUUHUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

jeg har nå på min 10 dag GÅTT NED HELE7 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GRATULERER! Har du de fire siste dagene gått ned 7 kilo? For det er da vitterlig bare fire dager siden du ville gi opp fordi du ikke hadde gått ned noenting? 7 kilo er jo fantastisk da! Så flott at du korrigerer og er villig til å lære av dine feil. Du er kjempeflink!

Opprinnelig lagt inn av libr

en ting.. jeg sliter med veldige krampetrekkiniger i leggene... kan et være et tegn på vitamin mangel... noen råd????

Det er et tegn på magnesiummangel. Jeg hadde det samme, og ble kvitt det etter 3 dager med 400 mg magnesiumtilskudd. Tas helst på kvelden. Jeg har fortsatt å ta 400 mg, for det er et meget nyttig mineral, som mange har for lite av. Senker blodtrykk, og er med i hormonreguleringen.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 21:05   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Libr !!!
Da har du jamen fortjent et besøk av katta mi !!

Gratulerer !!!
Det var flotte nyheter fra dama som ville gi opp !! Kjempefint resultat ! Kroppen din sparte sikkert det den kunne !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-04, 22:23   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Krampene

Krampene hadde jeg også tendenser til sist jeg prøvde meg på Atkins. Fikk også råd om magnesium av Kristan, men tror det må ha vært rett før jeg sprakk, for jeg fikk ikke testet det ut. Det skal jeg gjøre denne gangen i hvert fall, for det er veldig skummelt med nesten-kramper. Jeg hadde i tillegg store smerter i hoftene, håper magnesiumen tar knekken på det også.

Det var morsomt å se et eksempel på at kroppen plutselig gir opp å kjempe i mot vekttapet, og slipper mye mer enn normalt (alt den har tviholdt på) på en gang. Akkurat så mye som du fortjente tenker jeg vi sier.

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-08-04, 21:43   #11
libr
Gjest
 
Innlegg: n/a

JUHU!

jeg er fremdeles Atkins fan nr 1..... jeg kan nok takke værgudene for at vekta forsvant på 4 dager... har aldri svettet så mye hverken dag eller natt, så en del av vekttapet gikk nok ut igjennom porer og svette.... men gud så glad jeg er!!!!!!!!!

ha en fantastisk dag dere!!!!!!!!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no