Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketogen pulverkur?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-09, 01:23   #1
Chrisy
Nytt Medlem
 
Chrisy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
Chrisy er på en erverdig vei
Question

Ketogen pulverkur?

Heihei! Jeg er nyregistrert bruker, men gammel og trofast leser- og ketolyse-slanker. Nå må jeg bare spørre om noe jeg ikke klarer å finne ut av... Finnes det noen ketogen pulverkur tilgjengelig for alle?

Jeg skal igang igjen nå, vil fryktelig gjerne ha en kick-start, men orker ikke alt styret med matlaging og all den fete maten...

Vet om easy life, men det koster jo flesk for hele det programmet du må kjøpe for å få tak i puveret, og treninga fixer jeg fint selv.... Vet også om eurodietten (som vel er mer enn bare pulver), men har ikke høy nok bmi til å få den.

Også bare for å ha sagt det: Jeg vet at mange av dere her inne synes pulverkurer er djevelens verk. Har lest side opp og ned om det, og kan alle argumentene. Hvis du bare skal si at jeg ikke burde, men gjøre slik og sånn isteden, trenger du ikke å svare på dette innlegget

Chrisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende... Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:01   #2
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Ketogen pulverkur?

Hvet det er en del på Easy life som briker pulveret til cambridge kuren.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:09   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Jeg siterer Nille (admin.)

Sitat:

Minner om at vi ikke ønsker anbefalinger av pulverkurer her på Lavkarbo. Vi er, som navnet sier, et lavkarboforum og vi anbefaler kun dietter basert på MAT. (Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege).

Om pulverdietter virker eller ikke kan diskuteres, men vi ønsker ikke slike diskusjoner her. Flott om det kan respekteres.


Admin.

Gerd
Moderator

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:33   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

De fleste får en skikkelig kickstart ved å legge om til ketogent kosthold, så hvorfor du skal lide deg gjennom en pulverkur som ikke engang gir deg nok energi, det skjønner ikke jeg. Skal du ned mange kilo?
Jeg skjønner at du føler for en kickstart, men hva med å prøve ketogent kosthold ei uke eller to? Det er vel ikke verre enn den kosten du har nå og et par uker til eller fra, har det så m*e å si i lengden?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 11:54   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

og hvis man ikke orker å lage mat er kanskje spis deg slank et alternativ? De har ferdige retter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 12:09   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Jeg føyer meg til Gerd. Som moderator er det viktig for meg understøtte hva dette forumet handler om.
Men om det er legen din som sier at du har for lav BMI, så kan det være en idé å oppsøke en Lindberg-klinikk, dersom du har det i nærheten.
Carisma sitt forslag er også gangbart.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 13:59   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketogen pulverkur?

Signerer også Gerd og Photo som moderator, vi ønsker å fremme ett kosthold basert på mat så anbefalinger av pulverkurer vil nok ikke komme fra vår kant. Ellers har du fått gode råd over her som jeg håper du har oppe til vurdering.

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:54   #8
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

Men å lage seg smoothie innimellom som eg gjer når eg ikkje orker så veldig med mat(for eks frukosten) kan være eit alternativt til berre maten.Det er lett å få den feit nok,uten å egentlig legge merke til det

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:25   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

jeg må si meg enig i photo og gerd..

men fortsjatt lykketil med salnkingen!

alle vurderer jo kansje prulver en gang, men når du har prøvd lavkarbo, fårstår du hvor effektift og godt det føles!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 02:30   #10
Chrisy
Nytt Medlem
 
Chrisy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
Chrisy er på en erverdig vei

Sv: Ketogen pulverkur?

tveitan: OK! Har googla Cambridge, men der er det en hel haug karber, så det er nok ikke det rette for meg Men takk!

Imse: Fordi jeg har gått på Ketolyse i et halvt år frem til sommerferien, og blir kvalm bare av å tenke på at jeg skal igang med den maten igjen. Vet at det funker drit bra, det er derfor jeg leter etter en pulverkur som er ketogen. VLC er ikke noe for meg.

Carisma: Har vært fast kunde hos spis deg slank, men problemet er mer at jeg ikke orker tanken på å spise maten, mer enn at jeg ikke orker tanken på å lage den. Selv om det er litt det også... (mulig jeg formulerte meg klønete) Dessuten blir det alt for dyrt i lengden.

Sunnhetmedsirrup:

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

alle vurderer jo kansje prulver en gang, men når du har prøvd lavkarbo, fårstår du hvor effektift og godt det føles!

Nei, slik er det ikke for alle. Har som sagt gått på Ketolyse i et halvt år. Effektivt ja, men godt...? Nei, det synes ikke jeg! Og aalt for mye styr.

Uansett... Skjønner ikke helt hvorfor jeg sitter å argumenterer for mine valg, her. Lurte egentlig bare på om noen kunne svare meg "ja" eller "nei" på spørsmålet i overskriften, men skjønner at det var feil forum. Visste ikke at det var sensur her. Sorry...

Men hvis noen vet om en ketogen pulverkur, da... Så send meg gjerne en pm! ...så slipper dere å bli arrestert...

Sorry altså, mener det ikke så frekt som det sikkert virker som nå... Synes bare "Det får du ikke lov til å spørre om her inne"-kjøret var litt voldsomt. Virker litt vel nazi... Såhh... Det var en liten tilbakemleding fra meg da... *forter seg ut herfra igjen*

Chrisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende... Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 10:31   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Klart du kan spørre, du kan spørre om hva du vil, men da vil du få svar deretter også
Det er ikke snakk om at det er nazi, på noen måte. Men dette er ikke et slankeforum, det er et kostholdsforum, hvor slanking selvfølgelig er en stor del av det, ettersom det gjerne er en bieffekt av et lavkarbokosthold . Poenget er at en stor del av vår misjon er kosthold som er trygge og helsefremmende. Sånn som mange av oss har opplevd det, så er de fleste ikke pulverkurer noen av delene og det er gjerne en av grunnene til at mange havner her inne. Problemet med mange av de pulverkurene som påstår å være ketogene, er også lavfett/lavkalori, det er dermed ikke så lett å vite om ketosen kommer av lavt karboinnhold eller kaloriunderskudd ...
Og det er svært få her inne som praktiserer det, og da blir det dermed lite å hente. Det handler også litt om å vite hvor man adresserer en forespørsel! Jeg tror nok selv at jeg ville fått en lignende tilbakemelding om jeg hadde postet en forespørsel i et typ lavkaloriforum om det ikke kunne være en god idé å skru opp fettenergiprosenten i maten min til 70-80, ikke sant?

Skjønner det er kjedelig å være lei av maten, men mat må du jo spise resten av livet uansett. Om du synes spis deg slank er dyrt, så vil du nok også oppleve at opplegg som kombinerer pulverkur og oppfølging av coach er like så dyrt. Eurodietten er heller ikke særlig billig.
Hva i kostholdet er det du er lei av? Er det det å lage mat, eller er det maten i seg selv?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 10:55   #12
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

og du sier de fleste ikke liker maten, nei nei, men en ting er sikkert.

fett er godt. og sånn er det bare. det setter god smak, syntes nå jeg.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:18   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

og du sier de fleste ikke liker maten

Det sier hun jo ikke. Hun sier at "sånn er det ikke for de fleste". Det er jo sant, og det må man respektere, selv om du synes det er godt, og så klart mange mange andre. Men mange er ikke alle .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 12:03   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

nei, selvfølgelig.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 15:21   #15
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

Denne her har http://www.tn.no/artikler.aspx?id=96eg brukt mykje i forbindelse med trening, så den vil eg tru skulle kunne fungere. Kan blande den med ein type smoothie gjerne,som er akseptabelt på ketolyse.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 15:34   #16
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Chrisy, her.

Jeg skal igang igjen nå, vil fryktelig gjerne ha en kick-start, men orker ikke alt styret med matlaging og all den fete maten...

Det fins en sånn slankespray som man kan sprøyte på alt man spiser så kaloriene blir borte. Har sett det på VG. Lettvint.

Sitat:

Minner om at vi ikke ønsker anbefalinger av pulverkurer her på Lavkarbo. Vi er, som navnet sier, et lavkarboforum og vi anbefaler kun dietter basert på MAT. (Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege).

Om pulverdietter virker eller ikke kan diskuteres, men vi ønsker ikke slike diskusjoner her. Flott om det kan respekteres.

Admin.

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere pulverbaserte dietter her? Det syns jeg var drøyt...

  Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 15:38   #17
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det fins en sånn slankespray som man kan sprøyte på alt man spiser så kaloriene blir borte. Har sett det på VG. Lettvint.


du TULLER?? !!

link ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 15:57   #18
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketogen pulverkur?

han tuller..ifht virkning av lettvinte løsninger..men produktet finnes

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:01   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

du TULLER?? !!

Helt seriøst. Jeg har til salgs for 1500,- pr stk. Litt dyrt, men det er verdt det!

  Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:06   #20
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

uansett og kutte alle kaloriene er ikke så smart.. det ser du jo på et lav-fett koshold

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:09   #21
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

han tuller..ifht virkning av lettvinte løsninger..men produktet finnes

Ssssshhh! Jeg prøver å tjene penger her!

Men, jo, det var en litt syrlig måte å påpeke at trådstarter tydeligvis gjerne vil ned i vekt, men ikke "orker" å gjøre en innsats for å oppnå det.

  Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:10   #22
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av sunnhetmedsirrup, her.

uansett og kutte alle kaloriene er ikke så smart.. Det ser du jo på et lav-fett koshold

hæ?

  Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:17   #23
SivPiv
Medlem
 
SivPiv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 70
SivPiv er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere pulverbaserte dietter her? Det syns jeg var drøyt...[/quote]
Helt enig, av og til tar dette helt av!

SivPiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:17   #24
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketogen pulverkur?

som de fleste GR kurene, lavkalori , går opp i vekt igjenn.

uansett har jeg sett en link med denne "sprayen" (haha) når du trykket på den. stod det bare" Det finnes ingen enkel vei til en slankere kropp" ( eller noe)

: D

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:23   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av SivPiv, her.

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere pulverbaserte dietter her? Det syns jeg var drøyt...

Sitat:

Helt enig, av og til tar dette helt av!

Vel, dette er vel et privat forum hvor eieren har bestemt reglene og om eieren har bestemt at dette er et forum for kostholdsomlegging, og ikke vil har diskusjoner om pulverkurer, så har vedkommende lov til det og alle medlemmer bør rette seg etter reglene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy Life pulverkur Strutsen Spørsmål og svar 17 27-07-12 20:23
Ketogen diett grotingeling Lavkarbo generelt 9 01-08-09 11:34
Ketogen diett Smyklebust Induksjonen 15 25-07-09 15:12
Lavkarbo pulverkur? Robyn Lavkarbo generelt 11 17-01-08 22:16
ketogen diett lillan32 Lavkarbo generelt 3 01-12-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no