Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ikke gått ned et gram siden oppstart

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 21:17   #51
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Det høres jo helt bakvendt ut at det å ikke trene skal øke vektnedgang - men om det er svaret så er det ikke akkurat vanskelig å bytte trenig med en hyggelig spasertur!

Som det står i linken jeg la ved så er det vann- og blodansamlinger som er årsaken til at vekten kan stå stille den første tiden. Det er altså ikke fett Det kommer jo selvsagt an på hva slags trening man gjør. Dersom man vil se resultatet på vekta kan det lønne seg, som det sies, å bytte ut hardtreningen med gåturer. Har man is i magen og klarer å se forbi tallet på vekta så kan det nok lønne seg å fortsette med treningen.

Selv starter jeg opp i med trening igjen i morgen etter å ikke hatt annen mosjon utenom noen trilleturer på over et år (Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning og høyt blodtrykk under svangerskapet og måtte tilbringe de siste to månedene tilnærmet i horisontalen). Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:34   #52
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Som det står i linken jeg la ved så er det vann- og blodansamlinger som er årsaken til at vekten kan stå stille den første tiden. Det er altså ikke fett Det kommer jo selvsagt an på hva slags trening man gjør. Dersom man vil se resultatet på vekta kan det lønne seg, som det sies, å bytte ut hardtreningen med gåturer. Har man is i magen og klarer å se forbi tallet på vekta så kan det nok lønne seg å fortsette med treningen.

Selv starter jeg opp i med trening igjen i morgen etter å ikke hatt annen mosjon utenom noen trilleturer på over et år (Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning og høyt blodtrykk under svangerskapet og måtte tilbringe de siste to månedene tilnærmet i horisontalen). Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer

Da er du i hvertfall langt mere tålmodig enn meg, hadde mistet motivasjonen lenge før det hadde gått 8 uker, når målet er å gå ned en del i vekt. Jeg forstår jo at man ikke legger på seg fett. Men jeg tror på det som blir skrevet over her, at kroppen oppfatter det som en "stress situasjon". Uansett, jeg har trent mye i min "yngre tid" uten å gå ned noe nevne verdig i vekt... Så dette du skriver her stemmer dessverre ikke så veldig godt for meg.. Men vi er utrolig forskjellige da, tror ikke et faktum stemmer for alle

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 11:00   #53
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Takk. Jeg tror nok også jeg skal gi det litt mer tid men tror nok 4-6 uker uten resultat er en god indikasjon på å prøve noe litt annet. Men induksjonen på Atkins er vel ketose? Eller har jeg misforstått? Godt å høre at andre LK kan fungere selv om man "mislykkes" med ett!

Ja induksjonen på Atkins er også ketose, men som Cyan så rigtigt siger, så er der restriktioner på hvor meget man må få af Fløde, CF, ost m.m.
Jeg har brug for nogle "regler" for ikke at få alt for meget, så derfor funker Atkins for mig. På Ketolyse spiste jeg alt for meget fløde og flæskesvær og avocado, 75% fedt var alt for meget for mig.
Meningen på Atkins er at man fortsat er i ketose udover induksjonen - men man bliver guidet til at finde sin grænse for Kulhydrater.

Så der er ander LK som funker, hvis du må opgive dette .

Jeg har lige fået den nye Atkins bog, reglerne er ikke så stramme længere, som dem der står i Atkins fora. Nu må man få kaffe og light sodavand uden kcl. og flere grøntsager og salat .

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:16   #54
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Hei Prell, ser at du har gått ned 6 kilo på tickeren din, det er jo helt fantastisk, jeg har gått ned 5,4 kilo og er egentlig happy for det..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 00:50   #55
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

Hei Prell, ser at du har gått ned 6 kilo på tickeren din, det er jo helt fantastisk, jeg har gått ned 5,4 kilo og er egentlig happy for det..

Hei

Ja heldigvis! Men fem kilo var før oppstart av ketolyse - jeg tok det med for motivasjonens skyld fantastisk med fem kilo da! Her er det foreløpig en men den er jeg til gjengjeld veldig glad for å bli kvitt!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 01:09   #56
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Heia håper det løsner for deg snart

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 06:40   #57
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Takk! Foreløpig er jeg glad for at det går nedover. Men jeg hadde håper litt mer enn 1,5 på 6 uker... Vi får se hva jeg gjør

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:49   #58
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Som det står i linken jeg la ved så er det vann- og blodansamlinger som er årsaken til at vekten kan stå stille den første tiden. Det er altså ikke fett Det kommer jo selvsagt an på hva slags trening man gjør. Dersom man vil se resultatet på vekta kan det lønne seg, som det sies, å bytte ut hardtreningen med gåturer. Har man is i magen og klarer å se forbi tallet på vekta så kan det nok lønne seg å fortsette med treningen.

Selv starter jeg opp i med trening igjen i morgen etter å ikke hatt annen mosjon utenom noen trilleturer på over et år (Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning og høyt blodtrykk under svangerskapet og måtte tilbringe de siste to månedene tilnærmet i horisontalen). Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer

Som du skriver må man bare ha tålmodighet når de gjelder trening også, det kan jeg skrive under på. Jeg begynte å trene ganske hardt igjen (etter en periode med lite og lavintens trening) og det tok en del uker før jeg begynte å få resultat. Vekta har endelig begynt å rikke seg nedover (om enn seint), men sånn som kroppen har forandra seg. Har fått mer markerte armer, ser faktisk at jeg har ei livlinje og jeg har fått mange kompliment for beina. jeg har skikkelig veldefinerte legger nå og gleder meg for første gang til å gå i korte shortser.

Så skal jeg kjefte litt, synes det er alt for mange her inne som gir opp både trening og kosthold alt for fort. Jeg har gått i over et år uten å ta av noen ting, heller ikke cm, men etter å ha eksperimentert for å få en vektnedgang fant jeg ut at jeg skulle gå tilbake der jeg starta, med SDS og mye trening. Joda jeg har syta og klagd dette året over å ikke ha gått ned og jeg har brukt mye tid på å knekke koden, men aldri tenkte jeg på å gi opp. Jeg har heller fokusert på hvor bra dette kostholdet er og hvor mye deilig mat jeg faktisk kan spise uten å ha vondt eller å gå opp i vekt. På Grete Rode var jeg konstant fysen og det var et slit. Jeg har også fokusert på hvor godt trening gjør meg både fysisk og psykisk.

Jeg vet det ikke er enkelt å ikke fokusere på vekta, men den betyr egentlig fryktelig lite i forhold til hva et målbånd (eller klær) forteller om størrelsen. Prøv å bring fokuset over på alt det positive og prøv også og de det positive i det meste i livet. Selv sier jeg det at det er positivt med mye regn for strømprisene går ned og det holder allergien min i sjakk, andre er bare sure over regnet. Alt blir mye enklere også det og gå ned i vekt, når man har et positivt fokuset og nei jeg vet det ikke er enkelt, men det kan være lurt å jobbe med det like mye som med kostholdet. Stress er ikke bra for vektnedgang og negativitet tilfører livene våre stress. Det og gå på vekta og gremmes over 100 g opp fra en dag til en annen er også en stressfaktor.

Det ble kanskje veldig høytravende dette her, men det det var først etter at jeg klarte å få frem det positive i ting at jeg har klart å ta tak i livet mitt, få ned vekta, få en ny jobb som jeg stortrives med, fått skikkelig gang på trening og faktisk føler meg fantastisk.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
3 oppskrifter på lavkarb brød, sto i et ukeblad for ikke så lenge siden.... trude.lutt Bakst 3 14-11-10 14:30
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Går ikke ned ett gram hegepedersen Spørsmål og svar 4 16-09-08 13:01
Dag 10, ikke ned ett gram Babalotta Ketolysekuren 27 07-08-07 16:33
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 18:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no