Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Spinat/bacon-grateng

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-06, 19:13   #26
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Spinat/bacon-grateng

Jeg tok ca halvparten da, siden jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til spinat Det lukter kjempegodt og jeg skjærte av en liten smakebit, merket faktisk ikke spinaten

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 18:09   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spinat/bacon-grateng

Da har denne retten bestått den store testen !

Jeg laget dobbelt porsjon, - etter oppskriften minus sopp (for flere av kollegaene mine liker ikke sopp), og serverte til lunch på jobben i dag. Sammen med salsa og rømme + "nybakt" brød fra Meny.

Alle syns det smakte kjempegodt, - og de to som IKKE liker spinat var de første som spurte etter oppskrift.

Etter lunch var samtlig innom pulten min og takket for maten og spurte etter oppskrift ! Jeg har laget mye mat til disse, og det er første gang det har vært SÅ populært. Og dette er snakk om EKSTREMT kresne folk ! (Matsnobber som jeg selv).

Fordi vi sparte et stykke til en person som ikke kom, så har jeg lunchen klar til i morgen !

*thump* <--------- "godkjent" stempel fra "de ekstremt kresnes forening!"

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 18:33   #28
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Spinat/bacon-grateng

Så artig da, Nille!

Jeg lagde spinatpai i dag, mest for å ha til seinere, men har spist litt i dag også da ... Jeg tok i ett egg til for mer protein - og også litt mer bacon.

Forresten ... det blir en del væske, men den blir borte under steking

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 20:00   #29
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Spinat/bacon-grateng

Denne var snadder ja
Min gravide venninnen spiste nesten halve formen
(ingen av oss er spes glad i spinat )

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 00:01   #30
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Spinat/bacon-grateng

Har visst et lite dypdykk i arkivet, men hvor mye er en pakke bacon?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 00:10   #31
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Spinat/bacon-grateng

En standard pk bacon er ca 200 g

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 00:33   #32
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Spinat/bacon-grateng

Aha Takk for kjapt svar. Men er det et sånt stykke eller skiver? Jeg er visst ikke så bevandret innen baconverden

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 09:58   #33
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spinat/bacon-grateng

Det er vel det samme om det er i stykker eller skiver, så lenge det er 200 gram.
Du skal jo uansett skjære den opp i biter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 10:44   #34
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spinat/bacon-grateng

Denne lager jeg i kveld! Fyser på nye oppskrifter, og jeg tror denne er ganske perfekt for meg!

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 11:10   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spinat/bacon-grateng

Jeg skal også lage denne i kveld.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 13:55   #36
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spinat/bacon-grateng

Ble veldig god, familien spiste også bra av denne. Serverte med salsa og rømme etter tips fra Nille, og det passet veldig bra! Jeg hadde også en frisk salat til. Dette smakte godt!!!

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:53   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spinat/bacon-grateng

Jøss, jeg hadde faktisk ikke trodd det, for jeg liker faktisk ikke spinat (trodde jeg), men denne var KNALLGOD! Jeg har spist og spist, mer enn jeg burde med min lille mini-magesekk. Mannen var litt mer "nåja" men han spiste alt opp og kunne nok spist mer også. Kjempegodt!! Jeg hadde i endel mer sopp da jeg ikke har restriksjoner på grønnsaker, og så brukte jeg ca. 300 gram bacon og en hel pakke frossen spinat. Nyyyyyydelig!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 15:49   #38
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Spinat/bacon-grateng

Dette høres godt ut, må prøve!

Ser flere har kommentert at den smaker bedre dagen derpå, syns gratenger alltid gjør det jeg

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no