Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kroppen er rar

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-08, 21:52   #1
Nussenasse
Juniormedlem
 
Nussenasse sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 36
Nussenasse er på en erverdig vei

Kroppen er rar

dro på løpetur i skogen i dag. Etter veldig kort tid fikk jeg melkesyre i bena og slet med å holde det nede. Så etter en stund kastet jeg plutselig opp. Men var fin form etter det så løp videre. Kastet opp en gang til, men løp videre. Så plutselig fikk jeg skikkelig problemer med å puste. Hyperventilerte og var svimmel. Fikk pulsen ned og det ble borte. Fikk småløpt hjem etter det.

Noen som skjønner hva denne kroppe driver med?

Spiste eggerøre til frokost, drikke mye vann, drikki 2 kaffelate med H- melk, kyllingsalat til lunsj med feta, pinjekjerner (masse energi). Spiste en halv nektarin 3 kvarter før jeg løp. Det var det som kom opp...

__________________
Nussenasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:01   #2
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kroppen er rar

Nettopp starta med Lavkarbo?
I så tilfelle, ikke løp videre når du kaster opp første gang.
Hørtes ut som en slags melkesyreoverbelastning. Du kan få det hvis du kjører kroppen for hardt, eller trener for tett. Har en mistanke om at lavkarbo kan gi mere av dette, men vet det ikke.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:38   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kroppen er rar

Dette er en typisk ting som skjer i starten når man legger om til lavkarbo. Akkurat nå jobber kroppen din med å tømme glukose og glykogenlagre, samt å venne seg til fettforbrenning i stedet for karbo/blandingsforbrenning. Det tar på litt.
Tren litt lett i starten, det vil mest sannsynlig bli bedre etterhvert (Ikke løp til du spyr i alle fall )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:37   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kroppen er rar

Opprinnelig lagt inn av Nussenasse, her.

dro på løpetur i skogen i dag. Etter veldig kort tid fikk jeg melkesyre i bena og slet med å holde det nede. Så etter en stund kastet jeg plutselig opp. Men var fin form etter det så løp videre. Kastet opp en gang til, men løp videre. Så plutselig fikk jeg skikkelig problemer med å puste. Hyperventilerte og var svimmel. Fikk pulsen ned og det ble borte. Fikk småløpt hjem etter det.

Noen som skjønner hva denne kroppe driver med?

Spiste eggerøre til frokost, drikke mye vann, drikki 2 kaffelate med H- melk, kyllingsalat til lunsj med feta, pinjekjerner (masse energi). Spiste en halv nektarin 3 kvarter før jeg løp. Det var det som kom opp...

Jeg tipper hypoglykemi. Tren med lavere intensitet og kjenn etter neste gang

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:56   #5
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Kroppen er rar

Menne... er jeg den eneste som reagerer på 2 caffe latte med h-melk og en halv nektarin?

Du tømmer jo ikke akkurat glykogenlagrene ved å spise det - om det er det som var meningen da (masse sukker i melka og frukten)?

Fersk melk hører vel ikke helt hjemme i en lavkarbodiett... Litt frukt er sikkert ingen krise (alt ettersom hvilken diett en følger...), men nektarin er jo en av de fruktene med aller mest karber og konsentrert fruktsukker da. Bær er mye bedre

Ellers kan det være en god regel å få i seg mest karber fra grønnsaker, og la de fra frukt/bær komme i andre rekke

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:02   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kroppen er rar

Man drikker litt melk pog spiser en del frukt hos Fedon

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:05   #7
Storeblå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3
Storeblå er på en erverdig vei

Sv: Kroppen er rar

Hvis du akkurat har lagt om til lavkarbo, så tror jeg svaret på hvorfor kroppen din har reagert slik ligger der, slik det ble forklart ovenfor.
En annen ting som kan få kroppen til å oppføre seg slik, er ved inntak av mat som en ikke tåler (jeg har flere ting, som melk, blåbær, appelsin og sikkert mer...). Kroppen klarer ikke å ta til seg næringen fra maten du spiser, noe som særlig blir merkbart når du trene.

Når det gjelder produksjon av melkesyre og lavkarbo, så har jeg en agenda, og må kommentere denne påstanden fra Runegutt:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Hørtes ut som en slags melkesyreoverbelastning. Du kan få det hvis du kjører kroppen for hardt, eller trener for tett. Har en mistanke om at lavkarbo kan gi mere av dette, men vet det ikke.

Her tror jeg du tar feil. Jeg tror det er omvendt. Ved lavkarbo vil du tilføre kroppen din proteiner som skal til for å bygge opp igjen muskelcellene. Så lenge en sørger for å få det en trenger av vitaminer, mineraler, salter og væske, så kan jeg ikke se noen grunn til at fravær av karbohydrater vil øke sannsynligheten for en opphopning av melkesyre?

Storeblå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert og lystbetont med inspirasjon fra Atkins og Middelhavslandene Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:28   #8
Nussenasse
Juniormedlem
 
Nussenasse sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 36
Nussenasse er på en erverdig vei

Sv: Kroppen er rar

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Menne... er jeg den eneste som reagerer på 2 caffe latte med h-melk og en halv nektarin?

Du tømmer jo ikke akkurat glykogenlagrene ved å spise det - om det er det som var meningen da (masse sukker i melka og frukten)?

Fersk melk hører vel ikke helt hjemme i en lavkarbodiett... Litt frukt er sikkert ingen krise (alt ettersom hvilken diett en følger...), men nektarin er jo en av de fruktene med aller mest karber og konsentrert fruktsukker da. Bær er mye bedre

Ellers kan det være en god regel å få i seg mest karber fra grønnsaker, og la de fra frukt/bær komme i andre rekke

hehe, ja jeg drikker kaffelatte fordi jeg har en liten jente som sover utrolig dårlig. Jeg sover 5-6 timers netter som ikke er sammenhengende i det hele tatt og hvis jeg skal få med meg noe som helt på skolen må jeg drikke kaffe. Har ikke drukket kaffe før jeg fikk hun minste så jeg liker det dårlig, må derfor ha melk i. Jeg går ned alikevel skjønner du. -4 kg på 4 uker nå, er 2 kg fra målet

Og den halve nektarinen spste jeg helt med vilje fordi jeg trengte en bust i blodsukkeret fordi hun jeg løper med er et råskinn når det kommer til trening. Vil jo henge med, noe jeg har klart lenge nå, helt til denne turen.

hmm, tenker litt selv at hvis jeg alikevel er i ketose så produserer kroppen syre i prosessen der ketonlegemer blir dannet. Kanskje kroppen var i en slags lett acidose??

Løp 1,5 time på søndag uten problem. Trenger jeg lengre restitusjonstid nå kanskje?

Er det noen som trener passe hardt?

__________________
Nussenasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:13   #9
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Kroppen er rar

Skjønner den! Som Runegutt er inne på, på Fedon er melk og noe frukt greit - men da helst skummet melk (dernest lettmelk). På de andre lavkarbodiettene er nok ikke melk særlig anbefalt.

Kaffe er jo også en ting, og melk noe annet...eller det holder jeg i alle fall på med å overbevise meg selv om for tiden, det sitter litt hardt. Men har gått ned mye lettere etter melkekutt da

Der hvor du er haddde jeg brydd meg fint lite om det, med 4 kilo igjen.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:51   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kroppen er rar

Opprinnelig lagt inn av Nussenasse, her.

Og den halve nektarinen spste jeg helt med vilje fordi jeg trengte en bust i blodsukkeret fordi hun jeg løper med er et råskinn når det kommer til trening. Vil jo henge med, noe jeg har klart lenge nå, helt til denne turen.

Det er veldig, veldig, veldig, og nevnte jeg veldig dumt å spise noe søtt før trening. Blodsukkerøkninger følges av blodsukkerfall, og under trening kan det være ordentlig utrivelig. Farlig også, om man f.eks blir svimmel under knebøy...

Sitat:

Er det noen som trener passe hardt?

Det er det. Noen mer enn passe også, tror jeg

  Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 12:09   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kroppen er rar

Bulldog, kan vi få litt kostholdsekspertise her? Før kondistrening/etter
Før styrke/ etter

Jeg går også ut fra at du er innom et anna forum, som omhandler vekter og sånn.
Kan du kommentere dette programmet?
http://www.iform.no/pub/art.php?id=35

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 19:32   #12
Nussenasse
Juniormedlem
 
Nussenasse sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 36
Nussenasse er på en erverdig vei

Sv: Kroppen er rar

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det er veldig, veldig, veldig, og nevnte jeg veldig dumt å spise noe søtt før trening. Blodsukkerøkninger følges av blodsukkerfall, og under trening kan det være ordentlig utrivelig. Farlig også, om man f.eks blir svimmel under knebøy...



Det er det. Noen mer enn passe også, tror jeg

Åhhh, tusen tak for svar. Ja jeg vet jo egentlig det når jeg tenker etter. det var jo ikke det lureste. Etter jeg kasta opp så gikk det veldig bra, men så plutselig fikk jeg anfall av noe slag og fikk ikke puste. Merkelige greier altså! Men men nå har jeg lært, ikke mere karbs før trening.


Lurer på en annen ting jeg da hvis du gidder å svare. Hvorfor får jeg så lett melkesyre i muskelaturen når jeg løper? Do you know?
er det greit å trene hardt utholdende mens jeg spiser lite karbo, eller bør jeg vurdere å legge inn mer av noe i kortholdet. Spiser ca det samme hver dag, bortsett fra frukt da.

__________________
Nussenasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen fush Fysisk og mental helse 10 16-02-11 08:01
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Veiing av kroppen Lindabtn Ketolysekuren 30 29-07-07 13:39
Vann i kroppen Nannah Fysisk og mental helse 5 23-05-07 00:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no