Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kjøttboller!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 02:40   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Kjøttboller!

Greetings
Jeg har det SÅ gøy med kjøttboller om dagen! Jeg tar kjøttdeig, gjerne 50/50 kjøtt/karbonadedeig - du kan også supplere med spekk/annet kvernet, fet kjøttmat.

La oss si cirka 1 kilo kjøttdeig er utgangspunktet. Nå har du et hav av muligheter.

Her er en av mine suksessformularer.

Kjøttdeig, ca. 1 kilo (rekker til 3-4 personer + noen til frokost dagen etterpå!)
5-6 egg
200 gram ass. ost (Jarlsberg + en annen?)
1 pakke (200 gram) Bacon - stek det i terninger, stek så efterpå kjøttbollene i baconfettet
Skinkerester/salami e.l. noe du kan ha liggende i kjøleskapet som må brukes opp
Litt, paprika
Har du food processor, så kan du ta diverse grønnsaker her - jeg vil til denne porsjonen ta en liten tomat, en halv løk, hvitløk (mengde etter smak - har du ikke food processor, hakk det i fine biter!)
bittelitt fløte (unødvendig egentlig, men har du "litt" rømme/fløte/creme fraische i kjøleskapet tilgjengelig/som må brukes opp - ha det i!)
krydder - oregano og/eller estragon passer utmerket til dette

Det stekte baconet rører du inn i røren.
Krydre med salt og pepper.

Gjør røren klar, form små kjøttboller med hendene, og la de steke raskt på ganske sterk varme med smør og i baconfett.

Serveres feks. med Guacamole!


Finner du mange gram med karbohydrater her???


HA! beste hilsen Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 14:50   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttboller!

Nam Det hørtes veldig godt ut

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 18:02   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kjøttboller!

Osten røres sikkert inn i deigen.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 20:32   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttboller!

Mmm, fikk lyst på dette nå. Jeg laget karri-kyllingkjøttboller for en stund siden, og det var utrolig nam.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:29   #5
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Kjøttboller!

Yes, osten blander jeg inn sammen med alt sammen. Jeg er veldig glad i ost, så jeg liker å bruke to ulike varianeter i en skikkelig miks. Men bakdelen er at du må skrubbe pannen skikkelig etterpå, men det er det verdt!

www.lillemaane.no/lchf/

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:07   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttboller!

Ajajajajaj, nå ble jeg helfrelst her! Jeg er vanligvis ikke så glad i kjøttboller, men med bacon og ost i KAN det ikke bli feil!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 10:06   #7
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttboller!

Er sååå enig i at dette er knallmat - man kan variere i det uendelige! Blir man lei den ene varianten er det ikke mye som skal til for å lage en annen smaksvariant. Det er digg, enkelt og hærrrrlig!

Jeg gjør det samme med fisk - lager fiskekaker i alle varianter. Det er bare å bruke fantasien - og, man kan trylle frem så mye godis!

Blir aldri lei dette - og, bruker gjerne søndagene på å steke opp forskjellige varianter, og dermed er det aldri vanskelig når sulten trenger på. Det er bare å åpne kjøleskapet - og vips...!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Greske kjøttboller UtMedSøppelmat Middag 7 06-10-09 14:16
Taco kjøttboller laila-76 Oppskrifter 0 13-06-09 00:14
Kjøttboller til tapas Troika Middag 2 15-05-09 08:20
O. e. svenske kjøttboller danish Middag 0 20-03-09 18:15
Kjøttboller Labomba Festmat 1 29-01-09 23:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no