Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sliter med ketolysekuren

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-09, 15:57   #51
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Sliter med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av slank1, her.

Jeg tar for sikkerhets skyld tablettene ca 30min før jeg spiser(dette kommer det sikkert mange sinte synspunkter på, men jeg tror at opptaket i kroppen blir bedre på tommere mage)

Hei du Det trenger du ikke gjøre - mottsatt effekt, det er best å ta tilskudd sammen med mat, det er flere stoffer kroppen ikke klarer å ta opp uten mat!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:18   #52
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Sliter med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Er du mett er du mett. Og drikk når du er tørst. Dette kommer nokså sikkert til å løsne ganske snart.

Noen av oss får ganske raskt muskler av dette kostholdet så det kan veldig godt være at du har mindre fett på kroppen selv om du ikke merker det.

At du får utslag på sticksene indikerer at kroppen din har forstått at nå må den forbrenne fett. Hvis ikke hadde du ikke hatt utslag. Det er med andre ord ingen grunn til bekymring.

Vektnedgangen folk merker på flere kilo første uken kommer av endring i glykogenbalansen, ikke av 3 kg mindre fett. Hadde folk sluttet dietten etter en uke hadde de gått ned et par kg under dietten og opp igjen ca det samme etterpå.

Så lenge du får utslag på sticks, er tørst, urinen er farget og du ikke er slapp er alt ok. Du trenger ikke tvinge i deg hverken mat eller drikke, det eneste du skal passe på er at du får nok fett i forhold til proteinene (og vitaminer og mineraler).

Hvordan kan det ha seg at man får mer muskler på dette kostholdet? Har jeg aldri hørt at man får av kosthold, er vel treningen som gjør det?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:30   #53
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliter med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hvordan kan det ha seg at man får mer muskler på dette kostholdet? Har jeg aldri hørt at man får av kosthold, er vel treningen som gjør det?

Om man har unormalt lite muskelmasse som følge av et mangelfullt kosthold, så vil man få mer muskler av å endre til et mer fordelaktig kosthold. Dvs ting vil normalisere seg; det er ikke slik at ketolyse er muskeloppbyggende i seg selv.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:30   #54
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Sliter med ketolysekuren

Husker jeg ikke feil, så er det slik at energibalansen på ketolyse skal bestå av 20g karbo om dagen, og resterende av dagens energiinntak skal bestå av 85% fett og 15% protein.

Jeg er heller ingen ekspert. Men når jeg leser "matlista" di, så tenker jeg at både kylling og løvbiff er proteinrike og fettfattige matvarer.

Jeg har ingen fasit, men jeg ville i det minste hatt akkurat det i bakhodet.

For å hjelpe med fettandelen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=718843

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:44   #55
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hvordan kan det ha seg at man får mer muskler på dette kostholdet? Har jeg aldri hørt at man får av kosthold, er vel treningen som gjør det?

Gitt lik mengde aktivitet så kan forskjellig kosthold medføre mer eller mindre muskler. Det er selvfølgelig aktiviteten som trigger økningen, og kostholdet gjør det mulig.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:33   #56
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Sliter med ketolysekuren

Ett kvikt innspill angående å spise nok fett på jobben midt blant mange 'bedrevitere'

Skjønner at det kan være ukommfortabelt, og at det er letter sagt enn gjort å si at det må man bare gjøre, jeg har derfor ett forslag som jeg selv har hatt bra sukksess med på høyfett kosthold.

Lag deg en salat, men ikke la dette bli noen lavkalorisalat. Jeg bruker moderat mengde salat eller spinat, slettes ikke mye, kanskje en halv tomat, litt agurk om du vil, før jeg drar på med den ekte maten, ost i terninger, avokado, salami i biter, evt andrfe fettholdig mat du synes vil passe i salaten (kanskje litt kylling selv om det ikke er veldig fett kjøtt?). Til slutt, en hjemmelaget dressing, jeg gjør det super enkelt, masse olje av favorittypen din, litt eddikk, salt og pepper, rør sammen og la oljen strømme over salaten.

Denne salaten er proppfull av fett, og jeg blir stappende mett når jag lager denne, fordelen er også at medarbeiderne dine nok synes at salat ser sunnere ut enn en håndfull bacon til lunch.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:15   #57
muppet
Nytt Medlem
 
muppet sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 2
muppet er på en erverdig vei
Question

Sv: Sliter med ketolysekuren

Hei.
Jeg sliter også med ketolysekuren. Kan noen se på min vanlige kostplan og komme med tips? Blir veldig glad for all hjelp. Ellers må det nevnes at jeg går hver dag 45-60 min. Eneste er at jeg ikke er flink til å drikke vann - men det jobber jeg med.
Frokost: 1-2 egg med 3 bacon strips (75g) evt kokt egg med reker og majones
Lunsj: 100g kjøtt. Salat som gir ca 4-5 karbo. 50g seterrømme
Middag: ca 150 g kjøtt/fisk. Salat som til lunsj evt grønnsaker.
Kveld: Noe ost evt bringebær med fløte avh av hvor mye karbo jeg mangler. Bruker fløte i kaffe.
Jeg veier alt og skriver det ned. Jeg ligger på ca 15 karbo pr dag.
Spiser tablettene som jeg skal og har tydelig utslag på stix hver kveld.

Dette er min tredje uke og jeg har tatt av 2,5 kg totalt som forsvant første uke. Jeg skal ned 25 kg.

Hva gjør jeg feil?
Glad for all hjelp.

muppet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:56   #58
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Sliter med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av muppet, her.

Hei.
Jeg sliter også med ketolysekuren. Kan noen se på min vanlige kostplan og komme med tips? Blir veldig glad for all hjelp. Ellers må det nevnes at jeg går hver dag 45-60 min. Eneste er at jeg ikke er flink til å drikke vann - men det jobber jeg med.
Frokost: 1-2 egg med 3 bacon strips (75g) evt kokt egg med reker og majones
Lunsj: 100g kjøtt. Salat som gir ca 4-5 karbo. 50g seterrømme
Middag: ca 150 g kjøtt/fisk. Salat som til lunsj evt grønnsaker.
Kveld: Noe ost evt bringebær med fløte avh av hvor mye karbo jeg mangler. Bruker fløte i kaffe.
Jeg veier alt og skriver det ned. Jeg ligger på ca 15 karbo pr dag.
Spiser tablettene som jeg skal og har tydelig utslag på stix hver kveld.

Dette er min tredje uke og jeg har tatt av 2,5 kg totalt som forsvant første uke. Jeg skal ned 25 kg.

Hva gjør jeg feil?
Glad for all hjelp.

Hvorfor mener du at du gjøre noe feil? Syns du 2,5 kg er lite? Ikke stress med vekta - den sier ingenting om hva du mister av fettprosent.

Styrketrening kan være en ide hvis du vil trene mer - ofte fint for å få igang forbrenninga

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 20:29   #59
muppet
Nytt Medlem
 
muppet sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 2
muppet er på en erverdig vei

Sv: Sliter med ketolysekuren

Ja, jeg hadde forventet mer. Men det jeg reagerer mest på er at jeg ikke har gått ned 1 gram siden første uke og idag er jeg ferdig med uke 3.

muppet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 22:26   #60
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Sliter med ketolysekuren

Kanskje problemet er for lite vann?

Jeg vet ikke om det er allmenn akseptert at vann er nødvendig for fettbrenningen, men jeg merker bedre resultater når jeg drikker skikkelig mye, rundt 4-5 liter rent vann hver dag...

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:00   #61
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Sliter med ketolysekuren

Hallo.
Last ned mat på data. Et kjempefint program å beregne det man får i seg.
På ketolysekuren skal en kvinne ha 15 gr karbohydrater og en mann 20gr.
I tillegg skal dere ha 1 til 1,2 gr proteiner pr kg kroppsvekt, så skal dere ha 50 til 75 prosent fett av antall gr proteiner.
Eks. kroppsvekt 100 kg = ca 100 gr proteiner og 50 til 75 gr fett pr dag.
Dette er anbefalingen til Torkil lege på ketolysekuren.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:18   #62
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Sliter med ketolysekuren

Hallo igjen.
Vist stiksen er mørk bør ikke det bety at du forbrenner godt, det kan bety at du drikker for lite. Så sant stiksen er rosa er du i ketose og forbrenner like mye som en mørk rød. Lys rød kan bety at du har drikket bra. Mørk rød at du har drikket for lite.
Er urinen lys nesten uten farge har du drikket bra og stiksen blir rosa, Til mørkere urinen er , mørkere rød blir stiksen, det betyr at du har drukket for lite.
Dette ifølge Torkil lege på ketolyse.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sliter Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 32 05-05-11 22:21
Åh, jeg sliter sånn! QueenConnie Ketolysekuren 62 21-01-09 16:20
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 18:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 09:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no