Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spm til legen, om diffuse smerter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-08, 21:17   #1
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei
Exclamation

Spm til legen, om diffuse smerter

Har vært i ketose i noen dager nå, og merker at jeg har nesten hele tiden litt vondt i magen og brøstet, og det forverres om kvelden. Virker som om det har en forbindelse med ketolysetablettene. Har tatt de i et par uker.

Jeg hadde betennelse i spiserøret i fjor, og lurer på om ketolysepillene irriterer spiserøret/magesekken min, og at det er grunnen til smertene? Tilværelsen er ikke særlig behagelig, siden jeg også er plaget av kraftløshet og svimmelhet.

Jeg tar alle tablettene til mat, og med mye vann. Har sett at flere enn meg her har hatt vondt i brøstet, og skulle gjerne fått litt mer info om ketolysetablettene.

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:25   #2
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Jeg er også skeptisk til ketolysetablettene (les krom/lkalium) fordi jeg har reflux. Reflux er er et resultat av at lukkemuskelen min ikke virker som den skal, og jeg har tidligere tatt medisiner for dette... Nå føler jeg meg ikke trygg på at tablettene ikke forverrer det, siden jeg har litt smerter i mellomgulvet...

Takk Clarissa for at du tok dette opp!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:34   #3
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Jeg er også skeptisk til ketolysetablettene (les krom/lkalium) fordi jeg har reflux. Reflux er er et resultat av at lukkemuskelen min ikke virker som den skal, og jeg har tidligere tatt medisiner for dette... Nå føler jeg meg ikke trygg på at tablettene ikke forverrer det, siden jeg har litt smerter i mellomgulvet...

Takk Clarissa for at du tok dette opp!

Vet du, jeg fikk også diagnosen reflux, etter gastroskopi. Spiste tabletter (Lansoprazol) mot det i 3 mndr i høst.

Men jeg syns det er så rart at så "uskyldige" tabletter som disse ketolysetablettene er, skulle gi meg brøstsmerter. For det jo jo tross alt bare vitaminer og kosttilskudd. Har ikke lyst til å la dette slankeprosjektet mitt gå i dass på grunn av noen vitaminpiller...

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:40   #4
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Et familiemedlem av meg sa at kalium er farlig om man har både for lite og for mye. Det skal være akkurat midt i mellom hele tiden. Hun reagerte på at jeg tok disse tabelettene når det ikke var i samråd med min fastlege. Kan jo være fordi det ikke er så veldig mye kalium i dem..?? Jeg har ikke noe greie på dette, men sliter endel med sure oppstøt. (Har regna med at det var pga alt vannet, og det kan det jo være)..iallefall, veldig bra du stilte spm om det, er spent på svar

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:43   #5
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Såpass ja..! Da er vi jo i samme båt.. Jeg har gått to mndr på "Ketolyse" (litt på liksom, siden jeg ikke har hatt tabletter eller bok pga økonomi). Jeg har brukt tabletter fra Herbalife-kuren, og likevel gått ned nesten ni kg.

Torkil, her bør du komme med ett innlegg tror jeg. Jeg kjøpte tablettene delvis fordi jeg forventer at de er optimale i forhold til kuren, og delvis fordi jeg ville støtte konseptet!

Jeg tror fint det er mulig å gjennomføre kuren uten krom/kaliumtablettene, men da må man sørge for at man erstatter de med noe annet som funker.

Herbalife er jo på en måte en lavkarbo-kur, så derfor tenkte jeg at dette ville fungere, og det har det gjort.

Har forsåvidt hatt en dårlig dag i dag, men er småforkjølet, så det kan være grunnen.. (Begynte med tabletter i går altså)

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:32   #6
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Et familiemedlem av meg sa at kalium er farlig om man har både for lite og for mye. Det skal være akkurat midt i mellom hele tiden. Hun reagerte på at jeg tok disse tabelettene når det ikke var i samråd med min fastlege. Kan jo være fordi det ikke er så veldig mye kalium i dem..?? Jeg har ikke noe greie på dette, men sliter endel med sure oppstøt. (Har regna med at det var pga alt vannet, og det kan det jo være)..iallefall, veldig bra du stilte spm om det, er spent på svar

Jeg ble sterkt advart på apoteket mot å kjøpe kalium uten at det var i samråd med lege. På det første apoteket lot jeg det være pga advarslene, på det neste kjøpte jeg. Men det var tydelig at den som sto i kassa helst ville slippe å selge
Jeg fortalte også hvor mye jeg hadde tenkt å innta hver dag (etter dosering på ketolyseboksen) Ble litt skremt, og er også spent på svar..

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:35   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Vil bare skyte inn her at Torkil ikke er her hver dag, ei heller er han "pliktet" til å svare her. Var jeg dere ville jeg sendt han en mail på post@ketolyse.no , tror dere får hurtigere svar der, dersom dere lurer og bekymrer dere veldig for dette

Ville bare opplyse altså Ikke noe kritikk eller no, bare hjelpsom

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:20   #8
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Hei Stinemor

Godt tips ja... Vet at han ikke MÅ svare her, men om han gjør det er det fint!


Btw. hvordan går det med karbo-opptrappingen? kanskje du kan svare i tråden din "mine bilder " eller noen sånt.

Du har jo virkelig stått frem som malen på vellykkethet på Ketolysekuren... Vi venter spent på hvordan det går videre

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:06   #9
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Jeg ble sterkt advart på apoteket mot å kjøpe kalium uten at det var i samråd med lege. På det første apoteket lot jeg det være pga advarslene, på det neste kjøpte jeg. Men det var tydelig at den som sto i kassa helst ville slippe å selge
Jeg fortalte også hvor mye jeg hadde tenkt å innta hver dag (etter dosering på ketolyseboksen) Ble litt skremt, og er også spent på svar..

Jeg ble faktiskt også advart mot kaliumtilskudd når jeg prøvde å kjøpe det på apoteket for et par mnd siden, og lot være å kjøpe der.

Hentet nettopp litt info om kalium på nettet, og fikk litt hetta, for jeg har mange av symptomene på kaliumoverskudd. Droppet derfor kveldstabletten, og har ikke tenkt å ta tabletter før jeg har funnet ut om de har skylden for min elendige form. Får se om jeg føler meg bedre i morgen.

Jeg prøvde for noen uker siden spørre min fastlege om ketose som slankemetode, men han hadde null peiling. Det er veldig synd, for det hadde vært betryggende om han kunne følge opplegget og gi meg råd underveis.

Har bestemt meg droppe ketosen nå, og fortsette med vanlig lavkarbokosthold, sånn ca 50g kh/dag, iallefall inntill videre. Tror det passer meg bedre uansett.

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 00:19   #10
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Jeg vil bare skyte inn at smerter i mellomgulvet - særlig hvis det sprer seg som et slags "belte" - kan være symptomer på gallestein. Jeg hadde gallestein uten å vite det, og da jeg gikk på ketolyse første gangen, fikk jeg skikkelige gallesteinsanfall. Når man spiser mye fett, som jo er riktig når man skal i ketose, skiller kroppen ut store mengder galle. Dersom man har gallestein som stenger, vil dette gi smerter.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:24   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Du har jo virkelig stått frem som malen på vellykkethet på Ketolysekuren... Vi venter spent på hvordan det går videre

Jeg oppdaterer i journalen min hver ukeslutt

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:15   #12
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Jeg føler meg mye bedre i dag; ingen mage- eller brøstvondt, ingen hjertebank eller svimmelhet. Har ikke tatt noen tabletter siden i går morges.

Det er jo selvsagt ikke sikkert at det var tablettene jeg reagerte på. Men formen min har vært så elendig at jeg vil ikke risikere noe, men venter heller på tilbakemelding fra Torkil.

I mellomtiden spiser jeg lavkarbo, og tar tran, og en vanlig multivitaminpille. ( Hvilken type multivitamin anbefales? De fra apoteket eller fra helsekost?)

Lurer på en ting til: hvis jeg spiser 30-50g karboer per dag, så da skal jeg vel være litt forsiktig med fett, eller?

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:47   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Et familiemedlem av meg sa at kalium er farlig om man har både for lite og for mye. Det skal være akkurat midt i mellom hele tiden. Hun reagerte på at jeg tok disse tabelettene når det ikke var i samråd med min fastlege. Kan jo være fordi det ikke er så veldig mye kalium i dem..?? Jeg har ikke noe greie på dette, men sliter endel med sure oppstøt. (Har regna med at det var pga alt vannet, og det kan det jo være)..iallefall, veldig bra du stilte spm om det, er spent på svar


Det er riktig at de KAN være farlig med for mye/for lite kalium, men da er det snakk om overdoser eller spesielle årsaker til underskudd. Kaliumnivået i kroppen endrer seg hele tiden etter hva en spiser/drikker og er ikke 100% konstant.

Når det gjelder kaliumtilskudd er det normalt ikke anbefalt for andre enn de som går på vanndrivende piller ......

eller går på en vanndrivende diett - som en ketogen diett er.

Spiser man etter ketolysekuren eller Atkins vil man oppleve at man tisser mer, og vitaminer/minreraler skylles ut fortere enn kroppen klarer å nyttegjøre seg alt. Går man på en keetogen diett står man altså i fare for kalium underskudd.

Om man føler seg utrygg kan man godt få tatt en blodprøve etter noen måneder, og se hvordan kaliumnivået ligger an.

Men som sagt - alle "forståsegpåere" der ute som uttaler seg har neppe særlig innsikt i hva en ketogen diett innebærer.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 08:17   #14
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er riktig at de KAN være farlig med for mye/for lite kalium, men da er det snakk om overdoser eller spesielle årsaker til underskudd. Kaliumnivået i kroppen endrer seg hele tiden etter hva en spiser/drikker og er ikke 100% konstant.

Når det gjelder kaliumtilskudd er det normalt ikke anbefalt for andre enn de som går på vanndrivende piller ......

eller går på en vanndrivende diett - som en ketogen diett er.

Spiser man etter ketolysekuren eller Atkins vil man oppleve at man tisser mer, og vitaminer/minreraler skylles ut fortere enn kroppen klarer å nyttegjøre seg alt. Går man på en keetogen diett står man altså i fare for kalium underskudd.

Om man føler seg utrygg kan man godt få tatt en blodprøve etter noen måneder, og se hvordan kaliumnivået ligger an.

Men som sagt - alle "forståsegpåere" der ute som uttaler seg har neppe særlig innsikt i hva en ketogen diett innebærer.....

Da er jeg beroliget og betrygget hvaffal Er lissom ikke så greit når mange rundt en får hakeslepp fordi man tar kaliumtilskudd, fordi det er "fali", blir litt usikker da..men nå vet jeg hvorfor jeg tar det, og at det er riktig for meg å ta det på Ketolyse. Så det var veldig fint at du forklarte det Nille

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 14:58   #15
Clarissa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 43
Clarissa er på en erverdig vei

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Jeg er ikke helt beroliget. For jeg ble faktiskt så dårlig at jeg ble redd, og vil ikke helt ukritisk fortsette med kuren, før jeg finner ut hva det var jeg reagerte sånn på.

Har ikke sendt spørsmål direkte til Torkil, venter heller at han stikker innom forumet og forhåpentligvis svarer, for det er jo også andre enn meg som lurer litt på disse pillene.

__________________




Clarissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vill i jungelen Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 07:10   #16
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Hei
Litt travelt har det vært dene senere tid.
Kaliumtilskudd i den mengde det forekommer i ketolysetablettene er helt ufarlig for normalt friske mennesker. Jeg har enda ikke opplevd noen som har fått for høyt eller for lavt kaliuminnhold i blodet av ketolysetablettene. Bruker man forskjellige hjertemedisiner stiller det seg anderledes.
Når man starter med ketolysekuren vil mange få litt magesyreproblemer spesiellt de som har hatt det tidligere. Selv har jeg brukt pepcid i dobbelt dose ( eller zantac, nexium, omeprazole, etc) de første par uker da jeg får ubehag/smerter fra mellomgulvet og bak brystbenet. Dette gir seg heldigvis når kroppen er vendt til ketogen kost.

De som reagerer på kromtabletten, kan snu litt på rekkefølgen og ta selen om morgenen da ubehaget av krom-kaliumtabletten ofte er størst på grunn av lite mat, og så ta krom til lunsj og middag hvor man normalt spiser mer og dermed blander tabletten opp i mer mat og drikke.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 09:00   #17
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Flott! Da får jeg dytte i meg rikelig med Nouvalucid da...

Takk for svar!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:07   #18
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Spm til legen, om diffuse smerter

Opprinnelig lagt inn av Clarissa, her.

Jeg ble faktiskt også advart mot kaliumtilskudd når jeg prøvde å kjøpe det på apoteket for et par mnd siden, og lot være å kjøpe der.

100 g banan har 400 mg kalium. 2 Ketolysetabletter har dermed ikke mer kalium enn en stooor banan. På denne kuren spiser vi jo ikke bananer, så det er nok rom for litt kalium i tablettform.

Litt av grunnen til at vi på apoteket er skeptiske til å selge kalium-tilskudd er alle historiene om bodybuildere som får hjerteproblemer når de tar store kaliumtilskudd for å drenere kroppen for vann før konkurranser. Det er nok litt andre doser det er snakk om da. Men vanlig apotekpersonal kjenner like lite til ketolyse som den vanlige mann i gata. Mine kollegaer på apoteket ser hoderystende på kremfløta og seterrømmen min, feks. "jammen appelsiner er jo sunt"

Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no