Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 22:37   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Heisann.

Har funnet en suuupergod kveldsdrikk / mellom måltid som er utrolig digg. Men, hva tror dere om denne drikken, er den ketolysevennlig?

Det inneholder:

100 gram SKYR naturell
120 gram frosne bringebær
1 dl mat fløte
0,5 dl vann / 1 dl isbiter
Litt søtt, jeg bruker 2 ts splenda
0,5 ts vaniljepulver / noen dråper vanilje essens

Her har vi masse antioksidanter, en del fett og den blir veldig frisk og god. Nammenam som jeg digger denne altså. Haha.

Litt usikker på hvor mye KH hele denne drikken får jeg, men det blir vel fort litt? Skyren har vel 3, bringebæra omtrent samme, fløten har vel 3. Så kanskje 7-9 KH. Og det er ganske høyt, men dæven så mye anna digg man får også da

Deiligste SMOOOTHIEN jeg har smakt altså. Namme nam haha

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:10   #2
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!!!

etter min matte kommer du opp i 10,2 kh på den drikken.. mulig jeg regna litt feil på fløten..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:07   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!!!

Jeg kom til 11,94 karber.
1-splenda
3,8- matfløte
3,84- bringbær
3,3- skyr

Ok at det er noe næring i den. Men altfor mye karber for ketolysekuren

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:20   #4
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!!!

ah.. jeg glemte splenda og regna litt feil på fløten..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:39   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Kanskje bytte ut matfløte med kremfløte, mindre karber, og bytte ut skyra med matyoghurt/seterrømme/creme fraiche? Litt mindre karber, og mer fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:43   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kanskje bytte ut matfløte med kremfløte, mindre karber, og bytte ut skyra med matyoghurt/seterrømme/creme fraiche? Litt mindre karber, og mer fett!

Haha, ser jeg skrev matfløte over her ja, men var faktisk KREM fløte jeg har brukt. Så det var en skriveleif fra min side.

Det jeg tenkte å gjøre er å halvere oppskrifta, kutte ut splendaen og bruke litt mer vann. For den ble VELDIG tjukk den smoothien jeg lagde.

Også redusere bærene til 50 gram. Da begynner jeg vel å nærme meg 5 gram karbo i hele oppskrifta!

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:17   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Haha, ser jeg skrev matfløte over her ja, men var faktisk KREM fløte jeg har brukt. Så det var en skriveleif fra min side.

Det jeg tenkte å gjøre er å halvere oppskrifta, kutte ut splendaen og bruke litt mer vann. For den ble VELDIG tjukk den smoothien jeg lagde.

Også redusere bærene til 50 gram. Da begynner jeg vel å nærme meg 5 gram karbo i hele oppskrifta!

Marius

Det blir bra, vettu. Og dersom man kutter ut søtning, så vil man også få sødmen fra bærene tydeligere fram, og forhåpentligvis er det søtt nok .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:48   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Bytt ut skyr med cottage cheese og kanskje et egg, bruk maks 50g bringebær og bruke heller litt olje eller cocosa for å få i fett. Og 2ts splenda synes jeg var mye..

Jeg lager shake av:
30-50g bringebær
1/2-1ts splenda
1-2 egg
noen gode ss cottage cheese
2-3 ss kaldpresset olje
vann til passe konsistens.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 10:47   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Da har jeg modifisert smoothien min litt, og dene synes jeg var minst like god. Hva tror dere om denne til frokost:

60 gram bringebær
30 gram bjørnebær
0,5dl fun light bringebær
2 egg
2 ss kaldpresset olje
100 gram cottage cheese

Denne ble heelt nydelig. Lagde den i går, men da syntes jeg da var litt rart med cottage cheese, men i dag så kjørte jeg den heeelt glatt i stavmiksern først. Og da ble den heelt som vanlig yoghurt i konsistensen. Smaken kjenner man jo ikke uansett.

Dette var heeelt konge Nam nam. Masse proteiner og fett

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:01   #10
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Jeg syns hvertfall den så grei ut! Er helt forelska i bringebær om dagen selv. Lager meg smoothie med altfor mye karber pga det :P men er flink og har i olje og to egg hver gang da. Så holder meg mett

Det blir ikke veldig sterk fun light smak altså? Kanskje jeg skal prøve den. CC har jo bare 1,5 karb per 100 gram. Yogurten min har 5,7 eller noe slikt. MEN, den er så god og da

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:04   #11
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jeg syns hvertfall den så grei ut! Er helt forelska i bringebær om dagen selv. Lager meg smoothie med altfor mye karber pga det :P men er flink og har i olje og to egg hver gang da. Så holder meg mett

Det blir ikke veldig sterk fun light smak altså? Kanskje jeg skal prøve den. CC har jo bare 1,5 karb per 100 gram. Yogurten min har 5,7 eller noe slikt. MEN, den er så god og da

Det er viktig og ikke bruke mer en 0,5 dl funlight ja. Lagde den i går med 1 dl og da smakte den litt kunstig.

Men om du lager den nøyaktig som over her så smaker den uuutrolig deilig.
Bytt ut yoghurten med cottage cheese, men husk å kjør cc helt glatt førts. Ellers blir det klumper og det var ikke noe særlig. Men helt glatt vart den akkurat som yoghurt

Denne er det vel 5-6 karbs ihele

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:37   #12
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne drikken OK på ketolyse? Håper det, for yaaammiii!

nam nam! savner fløte, men ellers så skal jeg nok klare å lage med CC

Skal prøve denne til frokost på lørdag takk

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse på DVD - hvordan er denne? Cornelia Ketolysekuren 5 02-10-09 05:54
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 12:25
Kokosboller, er denne lov på ketolyse? miss_chica Ketolysekuren 9 14-01-09 16:56
Håper på svar på spørsmåla mine. Ligner denne Atkinson eller Lindbergs diett? Liva Andre dietter 11 25-01-05 19:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no