Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med en tråd for aprilstartere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-10, 23:06   #551
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

er her i 6 uker til:-)

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 23:18   #552
Eva40
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 285
Eva40 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg er nå her og skal fortsette leeeeenge, hadde jeg tenkt....

Eva40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: følger xtravaganzas intensivprogram fra og med 13.januar 2011 Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 07:30   #553
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Her! Er i uke 6 og skal ihvertfall fortsette til det har gått 12 uker. Så får vi se hvor jeg står og om jeg skal fortsette litt til. Men det er vel egentlig bare anbefalt med 3 mnd om gangen..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 08:31   #554
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg er også her
Skal på oppkarbing denne uka, før storfest på lørdag - med ketosefylla friskt i minne, vil jeg ikke oppleve den på storfest med masse ukjente mennesker på et ukjent sted Spent på hvordan vekta tar i mot mer karber, har jo vært i ketose snart 7 uker...... Noen med erfaring Har aldri hatt problemer med insulin eller andre ting relatert til karber, gluten, laktose eller sånne ting i utgangspunktet.....

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 10:35   #555
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg er også her
Skal på oppkarbing denne uka, før storfest på lørdag - med ketosefylla friskt i minne, vil jeg ikke oppleve den på storfest med masse ukjente mennesker på et ukjent sted Spent på hvordan vekta tar i mot mer karber, har jo vært i ketose snart 7 uker...... Noen med erfaring Har aldri hatt problemer med insulin eller andre ting relatert til karber, gluten, laktose eller sånne ting i utgangspunktet.....

Jeg venter i spenning på hvordan dette går for deg, for jeg skal gjøre det samme om snaue to uker..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 14:46   #556
Ebbalilla
Medlem
 
Ebbalilla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Innlandet
Alder: 39
Innlegg: 124
Ebbalilla er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Her!!

__________________



Start: 12.04.10 Min Journal
Ebbalilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 15:48   #557
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Her!

Iallefall i 3 uker til, og da får vi se. Men regner med at jeg skal innføre litt frukt og bær da.

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:15   #558
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg må gå ut av ketose til helga. Det dukker stadig opp mer jeg skal, som involverer alkohol, og den beryktede "ketosefylla" frister meg lite..

Planen er å spise alle typer grønnsaker, litt frukt og litt ferdigsaus, og så håper jeg at det gjør susen.

Søndag er det vanlig opplegg igjen, og jeg håper at jeg kommer inn i ketose igjen etter et par dager. Problemet er jo at stixen ikke gir utslag på meg for tiden da, så jeg vet ikke om jeg er inne eller ute annet enn på ånden.. hehe

Mandag 14 skal jeg ut igjen, så det blir en snau uke i ketose i mellom de to anledningene. Jeg er er fryktelig spent på hvordan dette vil påvirke vektnedgangen min. Jeg skal spise lavkarbo hele veien da, så det er bare alkoholen som kommer i tillegg på karbene, men det vil nok merkes litt uansett..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:22   #559
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har spist 4 fiberrik med fløtemysost i dag - to til frokost og to til lunsj, har ikke peiling på hvordan jeg skal komme opp i nok karber til å gå ut av ketose - aner jo ikke hvor grensa mi går, siden jeg har spist både soft-ice og lomper uten å komme ut av ketose...... Kanskje jeg må ha poteter eller pasta til middag? Har jo ikke lyst til å gå altfor langt over grensa heller......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:24   #560
mo9ca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 29
mo9ca er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg er også her. Er vel bare innom sida her når jeg leiter etter oppskrifter, og oppdaterer vekta mi! Jeg har over 20 kg jeg vil ha bort, så skal gå på ketolyse en god stund til!

__________________



mo9ca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:42   #561
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

EyeShock: Er du fra Sande opprinnelig? Kan ikke si at jeg kjenner deg igjen på bildet ditt. Det er to års forskjell på oss, så det vil jo egentlig si at vi har gått på ungdomsskolen og videregående samtidig.
Gratulerer med kjemperesultater

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 22:02   #562
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av €Lene€, her.

EyeShock: Er du fra Sande opprinnelig? Kan ikke si at jeg kjenner deg igjen på bildet ditt. Det er to års forskjell på oss, så det vil jo egentlig si at vi har gått på ungdomsskolen og videregående samtidig.
Gratulerer med kjemperesultater

Er egentlig fra Lier (Tranby) men har tatt over gården/småbruk etter mine besteforeldre som har bodd her hele livet. Bor i gården tvers over Selvik barneskole. Her flyttet mine tipp-tipp-tippfedre for maaaange år siden. Det er ingen kårbolig her, derfor har vi skippet en generasjon denne gang (yay for meg!).

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 22:21   #563
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av EyeShock, her.

Er egentlig fra Lier (Tranby) men har tatt over gården/småbruk etter mine besteforeldre som har bodd her hele livet. Bor i gården tvers over Selvik barneskole. Her flyttet mine tipp-tipp-tippfedre for maaaange år siden. Det er ingen kårbolig her, derfor har vi skippet en generasjon denne gang (yay for meg!).

Aha, da er det ikke så rart at jeg ikke har sett deg før. Nabo med onkelen min du da, han bor også rett over veien for selvik skole.
Regner med at dere koser dere der ute, det er jo kjempefint der

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 01:22   #564
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hmmm, i dag har jeg vært skjødesløs med karbene - i forhold til de siste 7 ukene ihvertfall.....men hadde fortsatt så vidt utslag på stixen nå Har pleid å ligge på helt mørke-mørke-rosa, nå var den på det lyseste - forrige helg ble jeg dritings av to glass rødvin, i dag merka jeg ikke no...... Har ikke drukket mer enn vanlig, så kan ikke være derfor stixen var lysere!

Må nok enda høyere opp i karber for å komme ut av ketosen da..... I dag har jeg spist:

Frokost: To Fiberrik med fløtemysost
Lunsj: To Fiberrik med fløtemysost og en haug med smelta hvitost
Middag: To tortillalomper med taco-kjøttdeig (ferdig blanda tacokrydder fra Santa Maria), Taco-saus (fra Santa Maria), masse løk, paprika, tomat og salat + ost
Kvelds: To glass rødvin

Dette er mer enn jeg orker på en vanlig dag (i dag var jeg ekstra sulten pga eggløsning), så vet ikke hvor jeg skal legge inn flere karber

Kanskje jeg skal ta to vanlige knekkebrød til frokost i stedet for Fiberrik? Noen som har tips?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 07:32   #565
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Spis frukt da vel, Flippy! Det skal jeg!

Jeg spiste grønnsaksblanding til middag i går, og en stooor bit sukkerfri sjokolade OG en Atkinsbar til kveld. Ikke akkurat det som var meningen, men jeg tror det er eggløsning her også, for jeg var så utrolig sugen på noe søtt!

I dag har jeg startet dagen med to skiver Karins brød med cashewnøttsmør på, og skal kjøpe en skikkelig blandet salat med mais og alt til lunsj-kyllingvingene mine.

På kvelden skal jeg spise meg en deilig fruktsalat med revet mørk sjokolade over, og så får jeg fortsette i morgen. Jeg får jo ikke utslag uansett, så jeg må bare satse på at jeg er ute. Merker det vel på "generalprøvedrikkingen" på fredag tenker jeg..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 07:43   #566
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Ja, kanskje jeg skal hive innpå et par bananer i dag Får se hva dagen bringer, har fortsatt el-smerter og har samlet nesten en kg vann de to siste dagene......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:52   #567
Eva40
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 285
Eva40 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

I dag har vi feiret 2-årsdagen til minsten, og det er første gang jeg har lagd kaker uten å smake på hverken deig, glasur eller ferdige kaker. Bortsett fra en av kakene som var en lavkarbo-kake. Lagd etter oppskrift herfra - black sunday. Brukte 70% kokesjokolade og sukrin i oppskriften. Fikk utrolig mye ros for den kaken. Glaserte den med pisket kremfløte med sukrin og toppet med litt revet 70 %. Regnet ut til at hele kaka inneholdt ca 90 karber. Nam!!

Nå har gjestene gått og vi har fått lagt minsten og ryddet opp. Er så glad for at været ble så fint og vi kunne sitte ute.

__________________
Eva40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: følger xtravaganzas intensivprogram fra og med 13.januar 2011 Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 20:29   #568
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Så flink du har vært, Eva40!

Jeg har hatt en skikkelig festhelg, og hadde jo gått ut av ketose for anledningen. Det gikk helt fint å drikke. Fredag ble det to glass hvitvin og en øl, og på lørdagen (utdrikningslag) ble det nærmere 10 glass hvitvin og kanskje 6 øl (to av dem Lite). Ingen forskjell på toleransen med andre ord..

Maten prøvde jeg så godt jeg kunne med. Fredag gikk helt fint, helt lavkarbo. Lørdag ble det lavkarbo frokost, forholdsvis lavkarbo lunsj (veggislunsj, så jeg spiste salat, hummus, falafel osv), men høykarbo deluxe middag (pizza som var bestilt fra Peppe's). Etter det ingenting, bare mer alkohol..

I dag har jeg kjørt vanlig opplegg, og skal fortsette med det fram til neste mandag, som er neste festdag. Gleder meg nesten til den dagen er over så jeg kan komme i ketose igjen og gå nedover i vekt igjen. Jeg føler at mye av det jeg har oppnådd hittil har blitt ødelagt av denne helga, men jeg vet ikke før jeg veier meg da, og det utsetter jeg en stund..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:18   #569
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Eg er ny her
Byrja på ein eigenkomponert ketolysekur 29.april, så eg kan kanskje få ein plass her også.
Eg har tenkt å vera her lenge, har til no gått ned 8,2kg, har framleis 35kg att, så eg vert nok her lenge
Vegedag på torsdagen for meg!

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:47   #570
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har vært ute av ketose siden forrige uke, fordi vi skulle på fest i helgen, har levd alt annet enn lavkarbo i helgen, for å si det sånn Lørdag var det egg, bacon, stekte poteter og brød til frokost, og det ble marinert svinefilet med båtpoteter, brokkoli, løk og kryddersmør til middag. En flaske rødvin fikk vi kverka, i tillegg til kaffe/Baileys, rusbrus, vodka/sitronbrus og vodka/Battery - holdt på til 0530 i går morres, ikke ble jeg dritings og ikke fyllesjuk Det ble rester av middagen til frokost i går, og middagen ble pizza, i tillegg ble det is i varmen, så er ikke fritt for at jeg var skeptisk når jeg gikk på vekta i dag.......men, den viste 600g ned fra fredag - så jeg er strålende fornøyd Nå er det tilbake til ketose og nazi-regime, sånn at de siste kiloene forsvinner!

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:30   #571
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Fortsetter å krympe inn jeg. -1 kg denne siden forrige mandag. ticker er ikke oppdatert fordi det er noe galt med alle tickerene pr skrivende øyeblikk.

Har egentlig levd på egg og grillmat (kjøtt) hele uken og lite trening. Trudde jeg skulle bare gå ned 2-300 gram. Men neida. Et helt kilo av.

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 10:13   #572
Covn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 26
Covn er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Da har jeg bestemt meg kun for å holde på ut juni. Er nå for første gang på over ti år normalvektig ifølge BMI. Gåt ned 15,2kg siden 9 april, altså i underkant av 2 mnd, så må si meg fornøyd. utfordringen blir å holde seg der.

Covn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:44   #573
Eva40
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 285
Eva40 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Så flink du har vært, covn, som endelig har en normal bmi . Gleder meg til jeg kommer der....
Sjekket bmi`en min i dag, og den er nå på 28.
Eyeshock, det går rette veien det her!!
Velkommen, labaline. Kjempefin vektnedgang!
Er slitsomt med alle festlighetene og utskeielsene i matveien, så skjønner godt at du gleder deg til du kan spise kun lavkarbo, sisteinnsats.
Oi, du går fortsatt nedover, flippy, etter å ha vært ute av ketose siden forrige uke. Ikke verst det!

__________________
Eva40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: følger xtravaganzas intensivprogram fra og med 13.januar 2011 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:32   #574
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

I'm back! Etter to uker på "vanlig kost" i forbindelse med bryllup er det nå tilbake til masse god mat, null søtsug, mindre sultfølelse og null romling i magen... Bryllupet er over og jeg er blitt fru, og nå er p-pillene kastet så nå starter prøvingen på nr 2... Planlegger å fortsette på ketolyse fram til positiv test - får egentlig håpe at det tar litt tid da så jeg rekker å gå ned noen kg til!!!!!!
Ser at det er en del som henger med fortsatt, og en del som gjør det veldig bra!!!! Cudos til deg eyeshok - kg renner jo av deg!!! Grattis!!!!

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 23:52   #575
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Takk for den, pearl75.. Og gratulere med valg av mann!

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
april, mat, meny, motivasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no