Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 22:01   #1
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Har et spm, jeg og en venninne snakket om dette idag...:
Jeg er i ketose, ved å spise inntil 15 karber pr dag, men jeg lurer på hvordan er det å gå over til lavkarbo pulver i noen uker? da vil jeg vel også være i ketose, ihvertfall på easylife sine, men kanskje med de andre også?

Vil jeg da fortsette i ketosen, å når jeg da evt går over igjen til lavkarbomat med inntil 15 karber, fortsetter da samme ketosen?
Eller har jeg misforstått?
Jeg vil gjerne få en kickstart på motivasjonen, siden jeg knapt nok beveger meg, gå ropp og ned på nøyaktig samme kiloet, de siste ukene, derfor lurte jeg på å fortsette ketosen med pulver noen uker, siden jeg sist gang for 5 år siden gikk ned 11 kg på få uker på pulver.
Hadde lyst på en pangstart denne gangen også, å så fortsette med denne maten videre å denne livstilen videre

kan noen synse litt om dette?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:05   #2
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Hei. Bra du tok opp dette for dethar jeg lurt på også... Hadde vært greit med en shake som mellom måltid eller noe for min del. Men hvem shake blir det da? Atkins Advantage?? Og hvor har de sånt??

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:49   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Hei. Bra du tok opp dette for dethar jeg lurt på også... Hadde vært greit med en shake som mellom måltid eller noe for min del. Men hvem shake blir det da? Atkins Advantage?? Og hvor har de sånt??

En shake i ny og ne er ikke det samme som å gå på pulverdiett, så dere lurer ikke på det samme Går helt fint ann å ta en shake som mellommåltid.. Finnes proteinshaker med lite karbohydrater f.eks.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:00   #4
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

En shake i ny og ne er ikke det samme som å gå på pulverdiett, så dere lurer ikke på det samme Går helt fint ann å ta en shake som mellommåltid.. Finnes proteinshaker med lite karbohydrater f.eks.

Vet ikke om jeg kanskje vurderer alle måltid utenom frokost og middag med shake, for jeg sliter med å finne hva jeg skal spise og få i meg nok fett tror jeg. Vekta står BOM stille. Faktisk gått opp 1kg fra i går til i dag, og jeg hadde ingen utskeielser i går på tross at det var lørdag. Og det er ikke akkurat motiverende!! OG i går trena jeg 1time zumba også!! Æsj og blææææ.

Hva tenker dere om sånt? Og hvem shake type? Skal til sverige etterpå, kan de ha noe sånt der??

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:09   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Vet ikke om jeg kanskje vurderer alle måltid utenom frokost og middag med shake, for jeg sliter med å finne hva jeg skal spise og få i meg nok fett tror jeg. Vekta står BOM stille. Faktisk gått opp 1kg fra i går til i dag, og jeg hadde ingen utskeielser i går på tross at det var lørdag. Og det er ikke akkurat motiverende!! OG i går trena jeg 1time zumba også!! Æsj og blææææ.

Hva tenker dere om sånt? Og hvem shake type? Skal til sverige etterpå, kan de ha noe sånt der??

Da lurer jeg veldig på hva planen din er, for å begynne å ta shake, fordi at du ikke får i deg nok fett, det blir liksom litt å klusse til ketolyseopplegget ditt veldig. Burde du kanskje heller prøver å få i deg mer fett, først?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:12   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Jeg hadde nok heller brukt de pengene på f.eks et glass med cocosa, eller MCTolje eller Udo`s eller ettellerannet som gir deg mer fett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:17   #7
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Da lurer jeg veldig på hva planen din er, for å begynne å ta shake, fordi at du ikke får i deg nok fett, det blir liksom litt å klusse til ketolyseopplegget ditt veldig. Burde du kanskje heller prøver å få i deg mer fett, først?

Jojo, men føler jeg har prøvd det. Men hjelper jo ikke noe på vekta, eller cm for den saks skyld. Og gud forby om jeg tar litt paprika eller brød erstatning. Da er jo hele uka ødelagt ifht vekttap.
Lager somregel omelett med kremfløte, ost og bacon til frokost. Kanskje litt kinakål, agurk og fetaost ved siden av.
Salat til lunsj.
Så godt jeg kan med masse fett til middag og sidesalat.
Og ost til kvelds.
Drikker rundt 3liter om dagen og prøver å trene 2-3ganger i uka....

Blir så umotivert når vekta stopper opp og jeg ikke får resultat....

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:19   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Det er ikke så rart det Alle blir litt utålmodige Jeg tror at det ville være veldig dumt å begynne med pulver, men du må jo bare gjøre som du vil.

Kan jeg spørre om når du begynte? Jeg opplever veldig stillestand når jeg trener og det kan ta mange uker før vekta begynner å gå nedover etter treningsstart.. Går du ikke ned i cm heller?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:02   #9
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke så rart det Alle blir litt utålmodige Jeg tror at det ville være veldig dumt å begynne med pulver, men du må jo bare gjøre som du vil.

Kan jeg spørre om når du begynte? Jeg opplever veldig stillestand når jeg trener og det kan ta mange uker før vekta begynner å gå nedover etter treningsstart.. Går du ikke ned i cm heller?

Jeg begynte 3januar i år så har jo ikke holdt på så lenge. Men gikk ned mye i førsten, så helt stopp i en uke også ned litt igjen og nå bom stopp igjen...
Og føler nå at fettet lissom "vokser" i munn på meg og blir små kvalm Ser noen kutter ut melkeprodukter men da vet jeg lissom ikke hva som er igjen Spesielt med en del fett i.
Nei, går ikke noe spes ned i cm heller. Trodde jeg hadde det, helt til jeg kom på at de første måla jeg tok var jo på kvelden, ikkke morgen. Så da har jeg nok ikke mista noen cm heller....

Før ketolyse dietten prøvde jeg med mnd med Xenical slanke tbl, og gikk ikke ned en dritt med dem!! Vet de skal fjerne fettet i maten du spiser også går du ned i vekt. Men skjønte jo da at det ikke er fett jeg blir feit av. Så derfor prøver jeg nå ketolyse... Off. Ikke meninga å klage sånn, men blir så motløs og blue....

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:07   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Det er helt normalt å bli utålmodig Hva ønsker du å få ut av å evt bytte ut måltider med pulver?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:14   #11
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er helt normalt å bli utålmodig Hva ønsker du å få ut av å evt bytte ut måltider med pulver?

Det å slippe å tenke mat mat hele tiden, ta en shake som er lav på karbo og kanskej fett også, men likevel spise vanlig frokost med masse fett og middag. Bytte ut lunsj, kvelds hvertfall med den. Føler jeg har dårlig energi også om dagen så kanskje det vil hjelpe ifht at jeg får i meg noe og slipper å tenke mat hele tiden. Og ikke fordi jeg har lyst på mat, men "hva skal vi spise nå da??" type tenking.
Og nrå jeg får gått ned en del vil matlysten og sånn komme tilbake. Sitter enda med den fete kremfløte smaken i munn etter frokosten... Småkvalm

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:15   #12
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Jeg begynte 3januar i år så har jo ikke holdt på så lenge. Men gikk ned mye i førsten, så helt stopp i en uke også ned litt igjen og nå bom stopp igjen...
Og føler nå at fettet lissom "vokser" i munn på meg og blir små kvalm Ser noen kutter ut melkeprodukter men da vet jeg lissom ikke hva som er igjen Spesielt med en del fett i.
Nei, går ikke noe spes ned i cm heller. Trodde jeg hadde det, helt til jeg kom på at de første måla jeg tok var jo på kvelden, ikkke morgen. Så da har jeg nok ikke mista noen cm heller....

har samme problemet jeg...Å jeg skal snart inn i en kjole til bryllup, så kjenner jeg stresser litt med det...Begynte faktisk på samme tid som deg jeg også, men jeg har ikke gått ned noe særlig etter første uken, å en snikveiing igjen idag viser det samme, står dønn stille på samme kiloet som 10 januar..., opp og ned rundt samme tallet hele tiden...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:25   #13
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

har samme problemet jeg...Å jeg skal snart inn i en kjole til bryllup, så kjenner jeg stresser litt med det...Begynte faktisk på samme tid som deg jeg også, men jeg har ikke gått ned noe særlig etter første uken, å en snikveiing igjen idag viser det samme, står dønn stille på samme kiloet som 10 januar..., opp og ned rundt samme tallet hele tiden...

JA er det ikke umotiverende og ikke minst irriterende?? Vet at jeg kanskje er utolmodig, men... Skjønner ikke hva keg gjør annerledes nå ifht i førsten. Eneste er jo at nå har jeg mer fett i for å gå ned mer, men kanskje det ikke hjelper.

Hva kommer du til å gjøre nå da?

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:29   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

shaker inneholder nok ikke noe særlig fett.. de er enten fulle av karbo og proteiner, eller et par gram kh og mest proteiner.. går jo ann å spørre etter en med lite karbohydrater (og se på næringsinnholdet, for "lite karbohydrater" betyr ikke nødvendigvis det samme for han bak disken, som det gjør for deg) også kjøpe noe olje for å få inn fett..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:43   #15
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

JA er det ikke umotiverende og ikke minst irriterende?? Vet at jeg kanskje er utolmodig, men... Skjønner ikke hva keg gjør annerledes nå ifht i førsten. Eneste er jo at nå har jeg mer fett i for å gå ned mer, men kanskje det ikke hjelper.

Hva kommer du til å gjøre nå da?

Jo det er nettopp det det er å jeg skal inn i en kjole like før sommeren, derfor jeg begynte nå, å hadde jeg bare sakte men sikekrt gått ned, så hadde det ært en ting, om bare 0,1-0,5 kg innimellom, men når jeg da går opp igjen, å så ned noe av det, å så opp igjen, på ny og på ny, stiger frustrasjonen, jeg står på samme kiloet som etter første uken enda jeg...88 idag....

her er ukene:
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )

jeg er også 88 10 jan, altså for en mnd siden... jeg har holdt kuren slavisk, vært i ketose hele tiden, bestilt mat som jeg kunne h anår vi er ute, ikke spist mer enn jeg er mett, drukket mengder med vann, aldri skeiet ut osv osv har også sjekket menyene mine 2 steder her inne å fått de "godkjent" ingenting galt med de, å så leser jeg om de som skeier ut med søtninger, brus osv å allikevel går ned....

Jeg mister motivasjon ved å stå på samme stedet i 1 mnd....har bare trent 2 dager også, så lager meg ihvertfall ikke noen muskler enda....

Jeg kutter nok dessverre dette ut...var derfor jeg spurte her for å høre om hvordan det var å være i ketose på pulver, for deretter, å gå over på dette igjen for å få en kickstart, men ser ikke ut som jeg får noe svar på det, så da tror jeg nok jeg hopper tilbake på det som har hjulpet meg tidligere, EasyLife...

Gikk på pulver der noen uker å gikk ned 11 kg, så tenkte å bruke det en stund for å komme ned et godt stykke, å så kanskje fortsette med dette etterpå, men uten resultat på dete, er det ingen vits..kanskje jeg ikke passer til dette

Skal se på veiingen imorgen, men så er det over på EasyLife for meg tror jeg...uten kurs denne gangen, får jo kjøpe pulveret siden jeg har tatt kurset tidligere jeg...

Men mye ab kostholdet fortsetter vi med, vi la om til rene produkter osv ifjor høst for hele familien vi, å slutt på sukker, så ingen snop, brus osv her for noen lenger, utenom i selskaper og til jul, da får de det litt friere, men vanlige lørdager og alle ukedager, har vi rene produkter, og ikke lørdagsnop, men andre godsaker, å ingen klager på det slutt på nugatti osv også, uten at det gjør noe for ungene

men du da? hva skal du, kanskje jeg kan lære av deg siden du er i samme båt som meg?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:01   #16
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Jo det er nettopp det det er å jeg skal inn i en kjole like før sommeren, derfor jeg begynte nå, å hadde jeg bare sakte men sikekrt gått ned, så hadde det ært en ting, om bare 0,1-0,5 kg innimellom, men når jeg da går opp igjen, å så ned noe av det, å så opp igjen, på ny og på ny, stiger frustrasjonen, jeg står på samme kiloet som etter første uken enda jeg...88 idag....

her er ukene:
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )

jeg er også 88 10 jan, altså for en mnd siden... jeg har holdt kuren slavisk, vært i ketose hele tiden, bestilt mat som jeg kunne h anår vi er ute, ikke spist mer enn jeg er mett, drukket mengder med vann, aldri skeiet ut osv osv har også sjekket menyene mine 2 steder her inne å fått de "godkjent" ingenting galt med de, å så leser jeg om de som skeier ut med søtninger, brus osv å allikevel går ned....

Jeg mister motivasjon ved å stå på samme stedet i 1 mnd....har bare trent 2 dager også, så lager meg ihvertfall ikke noen muskler enda....

Jeg kutter nok dessverre dette ut...var derfor jeg spurte her for å høre om hvordan det var å være i ketose på pulver, for deretter, å gå over på dette igjen for å få en kickstart, men ser ikke ut som jeg får noe svar på det, så da tror jeg nok jeg hopper tilbake på det som har hjulpet meg tidligere, EasyLife...

Gikk på pulver der noen uker å gikk ned 11 kg, så tenkte å bruke det en stund for å komme ned et godt stykke, å så kanskje fortsette med dette etterpå, men uten resultat på dete, er det ingen vits..kanskje jeg ikke passer til dette

Skal se på veiingen imorgen, men så er det over på EasyLife for meg tror jeg...uten kurs denne gangen, får jo kjøpe pulveret siden jeg har tatt kurset tidligere jeg...

Men mye ab kostholdet fortsetter vi med, vi la om til rene produkter osv ifjor høst for hele familien vi, å slutt på sukker, så ingen snop, brus osv her for noen lenger, utenom i selskaper og til jul, da får de det litt friere, men vanlige lørdager og alle ukedager, har vi rene produkter, og ikke lørdagsnop, men andre godsaker, å ingen klager på det slutt på nugatti osv også, uten at det gjør noe for ungene

men du da? hva skal du, kanskje jeg kan lære av deg siden du er i samme båt som meg?

Ja føler jeg også har fulgt den ganske slavisk. Ingen utskeielser, annet 1 glass light brus pr måltid. Så er bra lei nå.
Føler vi har gjort mye likt og oppnådd det samme.
Jeg skal en tur til sverige etterpå så tenkte å se hva dem har av lavkarbo shaker. Men er så usikkert på åssen shake der er. Protein da eller? På sånn trenings burikker?? Ser Atkins har men det er nbare på nett tror jeg. Vi har et vennepar som går på easylife, men det får jo ikke vi kjøp som ikke er med på kurset....
Lære av meg ja. Hehehe. Vet nå ikke det, men vi kan jo dele erfaringer og støtte hverandre

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:11   #17
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Ja føler jeg også har fulgt den ganske slavisk. Ingen utskeielser, annet 1 glass light brus pr måltid. Så er bra lei nå.
Føler vi har gjort mye likt og oppnådd det samme.
Jeg skal en tur til sverige etterpå så tenkte å se hva dem har av lavkarbo shaker. Men er så usikkert på åssen shake der er. Protein da eller? På sånn trenings burikker?? Ser Atkins har men det er nbare på nett tror jeg. Vi har et vennepar som går på easylife, men det får jo ikke vi kjøp som ikke er med på kurset....
Lære av meg ja. Hehehe. Vet nå ikke det, men vi kan jo dele erfaringer og støtte hverandre

Samme som meg da, men likevel ikke resultat, vet de sier at vi ikke skal gi opp, at det kan gå opptil 6-8 uker før det er skikkelig igang osv, men jeg føler det går sååå sakte, for sakte rett å slett, trenger å se i det minste LITT nedgang så motivasjonen holder seg, men å kretse rundt det samme tallet blir ikke motiverende for meg

har surfet rundt i easyLife trådene nå å sett at flere sier at det er det samme hvilke pulverkur det er, da de rimeligere fungerer på samme måte, men det vet jeg ikke selv da.
men jeg får kjøpe, men de koster 600 kr eller noe rundt der for 3-5 dager eller noe, så er jo et dyrt pulver, lurer på teste ut noen andre først kanskje.
Vi har pulver,merket med low calorie diet på dagligvarebutikken vår her også vi, å vi bor en liten bygd, så da har de nok enda bedre utvalg andre steder. Eneste her var at de hadde kun sjokolade, å det liker ikke jeg, må ha jordbær..

Men etter endel uker, merket jeg at jeg maktet mindre fysisk, å at jeg savnet å ha noe å tygge på, samt at det gikk år, før jeg smakte jordbærmelk/milkshake igjen

Er jo mange linker på nett til pulver:

http://www.awareness.no/Slankekurer.htm

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:24   #18
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Lurer litt på denne:

http://www.cambridgekuren.no/forsiden.html'

Skal sjekke priser i morgen, må kjøre 1 time til nærmeste forhandler..kanksje den er rimeligere enn EasyLife.

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:36   #19
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Samme som meg da, men likevel ikke resultat, vet de sier at vi ikke skal gi opp, at det kan gå opptil 6-8 uker før det er skikkelig igang osv, men jeg føler det går sååå sakte, for sakte rett å slett, trenger å se i det minste LITT nedgang så motivasjonen holder seg, men å kretse rundt det samme tallet blir ikke motiverende for meg

har surfet rundt i easyLife trådene nå å sett at flere sier at det er det samme hvilke pulverkur det er, da de rimeligere fungerer på samme måte, men det vet jeg ikke selv da.
men jeg får kjøpe, men de koster 600 kr eller noe rundt der for 3-5 dager eller noe, så er jo et dyrt pulver, lurer på teste ut noen andre først kanskje.
Vi har pulver,merket med low calorie diet på dagligvarebutikken vår her også vi, å vi bor en liten bygd, så da har de nok enda bedre utvalg andre steder. Eneste her var at de hadde kun sjokolade, å det liker ikke jeg, må ha jordbær..

Men etter endel uker, merket jeg at jeg maktet mindre fysisk, å at jeg savnet å ha noe å tygge på, samt at det gikk år, før jeg smakte jordbærmelk/milkshake igjen

Er jo mange linker på nett til pulver:

http://www.awareness.no/Slankekurer.htm

Ja er nettopp det. Vil ikke gi opp, og føler jeg heller ikke gjør det, men gjør en endring da.... Og når jeg har gått ned en del så tilbake på ketolyse. Og om man går på lavkarbo shake bør enn vel holde seg sånn nogenlunde i ketose også??
Å har de vanlig lavkarbo shake i vanlig butikk?? Ja da skal jeg jammen lete i sverige. Burde jo ha der også. For 600kr for 3-5dager syntes jeg var j**vli dyrt.
Ja og etter noen uker om matsavnet blir for stort må det da gå ann å gå tilbake til ketolyse? Vet jo at om en går tilbake til vanlig mat så hjelper det ikke samme hvem diett enn følger, men lavkarbo shake og ketolyse burde gå litt om hverandre, men selvfølgelig ikke annne hver dag. Men 1-2mnd på hver??

Camebridge er jo en evig lang kjent kur da, så kunne jo være noe den

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:42   #20
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

sånn som jeg oppfatter det så går en vel ganske hurtig ned i vekt på pulver.. men problemet er vel hvordan en skal unngå og gå rett opp i vekt igjen! med lavkarbo er det vel i det hele og store snakk om og legge om kostholdet og da vil man vel antagligvis gå ned i vekt,hvor fort avhenger vel av mange ting! jeg for min del regner med at det tar tid i og med jeg har drevet med slanking og overspising i mange år og alle former.. alt fra faste,pulver,trening og såkalt sunn mat...altså jo jo slanking... gått ned men blir alltid feit igjen!
så med masse lesing og prøve og forstå hvordan kroppen virker har hvertfall jeg kommet frem til at lavkarbo er min mulighet til og bli normalvektig og bli der.. om det skulle ta mnd eller år så er vel kluet og finne en vekt man trives med og bli der!
Men alle må jo finne sin vei som en kan leve med

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:55   #21
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 64
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Hope, Tutta: jeg har gått på pulverkur (Cambridge ) for en del år siden.
Gikk ned over 30 kg og var veldig fornøyd med det men......pulverkurer er veldig lav på kalorier så stoffskiftet går ned. Når en går over til fast føde igjen sniker kiloene seg på . Jeg kjenner mange som har gått ned på pulver, men ingen av dem ( inklusiv meg ) klarte å holde vekta.
Tror nok lavkarbo ( les mat ) er tingen.
Håper ikke dere gir opp.

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:10   #22
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Lavkarbo pulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Ja er nettopp det. Vil ikke gi opp, og føler jeg heller ikke gjør det, men gjør en endring da.... Og når jeg har gått ned en del så tilbake på ketolyse. Og om man går på lavkarbo shake bør enn vel holde seg sånn nogenlunde i ketose også??
Å har de vanlig lavkarbo shake i vanlig butikk?? Ja da skal jeg jammen lete i sverige. Burde jo ha der også. For 600kr for 3-5dager syntes jeg var j**vli dyrt.
Ja og etter noen uker om matsavnet blir for stort må det da gå ann å gå tilbake til ketolyse? Vet jo at om en går tilbake til vanlig mat så hjelper det ikke samme hvem diett enn følger, men lavkarbo shake og ketolyse burde gå litt om hverandre, men selvfølgelig ikke annne hver dag. Men 1-2mnd på hver??

Camebridge er jo en evig lang kjent kur da, så kunne jo være noe den

Nettopp det tenkte jeg også, kanskje en mnd på pulver, så fortsette med ketolyse igjen, men må ha en pangstart nå for å få igang motivasjonen min

Så på nutrilett også nå, å tror det går for det samme hva en velger jeg, tar en av de 2, ser på prisen, for EL er dyrt ja...
Blir spennende å høre om du finner noe i Sverige gi meg gjerne et vink når du kommer hjem evt

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:36   #23
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

sånn som jeg oppfatter det så går en vel ganske hurtig ned i vekt på pulver.. men problemet er vel hvordan en skal unngå og gå rett opp i vekt igjen! med lavkarbo er det vel i det hele og store snakk om og legge om kostholdet og da vil man vel antagligvis gå ned i vekt,hvor fort avhenger vel av mange ting! jeg for min del regner med at det tar tid i og med jeg har drevet med slanking og overspising i mange år og alle former.. alt fra faste,pulver,trening og såkalt sunn mat...altså jo jo slanking... gått ned men blir alltid feit igjen!
så med masse lesing og prøve og forstå hvordan kroppen virker har hvertfall jeg kommet frem til at lavkarbo er min mulighet til og bli normalvektig og bli der.. om det skulle ta mnd eller år så er vel kluet og finne en vekt man trives med og bli der!
Men alle må jo finne sin vei som en kan leve med

Det som har tatt motet fra meg denne gangen er at jeg har gått veldig seint ned. Samme vekt i løpet av en mnd som pleier å forsvinne den første uken pga vann, men som bare blir fulgt av kilo etter kilo etter som ukene går. I tillegg har jeg ikke hatt noe energi økning denne gangen. Har bare blitt slappere og slappere, så all treningen jeg skulle supplere med er gått rett i vasken. Bare det å gå en spasertur har vært for mye den siste tiden.

Nå har jeg begynt å gumle på massevis av vitaminer o.l., skal spise enda mer grønnsaker, har bakt lavkarbo brød (spiste akkurat mine to første skiver ) Kjennes faktisk ut som at jeg er i litt bedre form i dag, så jeg er spent på om det blir enda bedre i morgen, eller om jeg faller tilbake i dalbunnen.... Jeg VET med meg selv at jeg går ned fort hvis jeg bare kommer meg igang med spaserturene mine, men uten energi har jeg rett og slett ikke klart det.

Har laget meg en liten oversikt i hodet over det jeg skal endre som ser ut sånn:

1. Bli flinkere med å drikke vann, der faller jeg hele tiden tilbake til å drikke for lite nemlig.
2. Ta vitamintilskudd!!!
3. Spise mye mer grønnsaker.
4. Forhåpentligvis øke energien så jeg kan komme meg UT på TUR!!!

Jeg gikk ned 10 kilo i fjor på pulver, men de er kommet tilbake, så jeg har ikke lyst til å repetere den fiaskoen. Kanskje det også er en medvirkende årsak til at jeg nå går så treigt ned i vekt... Jeg vil nemlig ha et kosthold jeg kan leve med, trives med, som hjelper meg med søthungeren, og som gir meg den energien jeg trenger til å ha et AKTIVT liv.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:06   #24
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

sånn som jeg oppfatter det så går en vel ganske hurtig ned i vekt på pulver.. men problemet er vel hvordan en skal unngå og gå rett opp i vekt igjen! med lavkarbo er det vel i det hele og store snakk om og legge om kostholdet og da vil man vel antagligvis gå ned i vekt,hvor fort avhenger vel av mange ting! jeg for min del regner med at det tar tid i og med jeg har drevet med slanking og overspising i mange år og alle former.. alt fra faste,pulver,trening og såkalt sunn mat...altså jo jo slanking... gått ned men blir alltid feit igjen!
så med masse lesing og prøve og forstå hvordan kroppen virker har hvertfall jeg kommet frem til at lavkarbo er min mulighet til og bli normalvektig og bli der.. om det skulle ta mnd eller år så er vel kluet og finne en vekt man trives med og bli der!
Men alle må jo finne sin vei som en kan leve med

Jeg er også litt usikker på om jeg klarer å holde meg der etterpå, var derfor jeg la ut tråden her, men jeg kommer til å forsøke i ren desperasjon nå tror jeg, har kun 4 mnd igjen å få til dette på, så her må jeg få fart på ting...
men skal holde meg på lavkarbo etter det også å satser på det beste, trening skal jeg også bli flinkere med så snart våren viser seg, sliter med anstrengelse astma, så har ikke komt meg særlig ut i vinter, men nå fikk jeg treningsapperat av min mann til bursdagen så må bli flinkere å bruke det..

men kommer tilbake Har tro på dette kostholdet, vi la over for hele familien ifjor, til rene produkter, og ikke sukker, så kommer ikke til å endre det igjen nei

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Hope, Tutta: jeg har gått på pulverkur (Cambridge ) for en del år siden.
Gikk ned over 30 kg og var veldig fornøyd med det men......pulverkurer er veldig lav på kalorier så stoffskiftet går ned. Når en går over til fast føde igjen sniker kiloene seg på . Jeg kjenner mange som har gått ned på pulver, men ingen av dem ( inklusiv meg ) klarte å holde vekta.
Tror nok lavkarbo ( les mat ) er tingen.
Håper ikke dere gir opp.

Uff da, det var nettopp det svaret jeg egentlig fryktet, men samtidig det jeg regnet med var tilfellet, elelr så hadde vel alle gjort dette, men jeg har tenkt å forsøke nå dessverre Men kommer til å holde meg her med veiing hver mandag, viss det er lov her inne..
Tusen takk for tilbakemeldingene Setter stor pris på svar

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Det som har tatt motet fra meg denne gangen er at jeg har gått veldig seint ned. Samme vekt i løpet av en mnd som pleier å forsvinne den første uken pga vann, men som bare blir fulgt av kilo etter kilo etter som ukene går. I tillegg har jeg ikke hatt noe energi økning denne gangen. Har bare blitt slappere og slappere, så all treningen jeg skulle supplere med er gått rett i vasken. Bare det å gå en spasertur har vært for mye den siste tiden.

Nå har jeg begynt å gumle på massevis av vitaminer o.l., skal spise enda mer grønnsaker, har bakt lavkarbo brød (spiste akkurat mine to første skiver ) Kjennes faktisk ut som at jeg er i litt bedre form i dag, så jeg er spent på om det blir enda bedre i morgen, eller om jeg faller tilbake i dalbunnen.... Jeg VET med meg selv at jeg går ned fort hvis jeg bare kommer meg igang med spaserturene mine, men uten energi har jeg rett og slett ikke klart det.

Har laget meg en liten oversikt i hodet over det jeg skal endre som ser ut sånn:

1. Bli flinkere med å drikke vann, der faller jeg hele tiden tilbake til å drikke for lite nemlig.
2. Ta vitamintilskudd!!!
3. Spise mye mer grønnsaker.
4. Forhåpentligvis øke energien så jeg kan komme meg UT på TUR!!!

Jeg gikk ned 10 kilo i fjor på pulver, men de er kommet tilbake, så jeg har ikke lyst til å repetere den fiaskoen. Kanskje det også er en medvirkende årsak til at jeg nå går så treigt ned i vekt... Jeg vil nemlig ha et kosthold jeg kan leve med, trives med, som hjelper meg med søthungeren, og som gir meg den energien jeg trenger til å ha et AKTIVT liv.

Det har tatt motet fra meg også...jeg gikk opp etter 4 svangerskap, å har ikke komt meg ned igjen, har forsøkt en gang, da gikk jeg ned 11 kg, men jeg klarte ikke gjennomføre det pga astma`en ble oppdaget, å jeg greide ikke treningen, til slutt besvimte jeg ....
men klarer å komme meg mer rundt nå,i høst var bare en tur i trappen ned for å hente posten uoverkommelig, så ungene fikk den jobben...

Jeg spiser vitaminer hver dag, tran hver dag, spiser det jeg skal, er veldig aktiv pga jobben, samt 4 unger som skal hentes, bringes, på aktiviteter, å når de er på bordtennistrening, så trener jeg og minsten i andre delen av salen, på ballspill osv, vi går turer å mater svanene (flere km), sykler turer med de bakpå, er mye i hagen, graver, luker, kjører på mold, har 4 kompostbinger som jevnlig fylles og tømmes osv, så føler ikke jeg får til så mye mer på den området enda.
Er foresten å fisker flere ganger i uken fra april til oktober med familien, å vi går jevnlig på svømming (hvor jeg løper uti vannet å ikke kommer opp før vi skal gå pga jeg er så flau)

Jeg drikker mengder med vann, å knasker grønnsaker, da jeg elsker det, så jeg aner ikke hva jeg skal forandre, menyene er jo som nevnt ovenfor helt iorden, å jeg gjør det visst riktig, men allikevel så sitter jeg å surrer rundt 88 tallet...

Om søvn har noen innvirkning så får jeg nok av den også, da jeg ofte legger meg like etter at sistemann er i seng...

Så siden jeg ikke kommer på noen forbedringspunkter nå, så tyr jeg til et siste halmstrå, men holder meg som sagt her i veietråden osv de 3 ukene, å så kommer jeg på igjen etter det, om det er lov..

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:19   #25
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Så siden jeg ikke kommer på noen forbedringspunkter nå, så tyr jeg til et siste halmstrå, men holder meg som sagt her i veietråden osv de 3 ukene, å så kommer jeg på igjen etter det, om det er lov..

Det går jo an å se litt på totalt antall kalorier også. Hun her som har gått på LCHF merket ingen nedgang før hun justerte kalorier i tillegg, og plutselig fikk braksuksess. (men tror hun trente sykt masse også.... klarer du styrketrening med astmaen din, så kan du jo trene opp litt muskler som hjelper til med forbrenningen )

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...22&postcount=1

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbomat og åreforkalkning JanR Nyheter / media 2 24-01-10 16:12
Lavkarbomat til bål-grilling Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 25-11-09 20:28
Er det dyrt med lavkarbomat? Zincite Lavkarbo generelt 3 25-08-09 15:47
lavkarbomat/atkins fredrik Spørsmål og svar 0 18-11-08 23:18
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no