Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dag 2, Form: Laber!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-08, 13:33   #1
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei
Unhappy

Dag 2, Form: Laber!

Hvor lang tid bruker man vanligvis på å komme i ketose første gang? Jeg tenker at jeg ikke tester med stix før ved utgangen av dag 5 for å unngå å bli for opphengt i det..

Men,dagen idag,altså. Dag to, sov drøye 11 timer i natt, følte meg som en zombie da jeg omsider dro meg ut av senga,fortsatt føles ikke øynene helt åpne. Jeg har ikke direkte hodepine,men mer tendensen til en,er liksom litt tung i hodet og det murrer litt. I tillegg føles hele kroppen mørbanka, rett og slett dagen etter intens trening -bare at jeg ikke har trent.. Har hørt at noen får leggkramper når de starter,men jeg har ikke kramper og ikke er det lokalisert legger heller(Bortsett fra smerte rundt knær som jeg ikke vet om skyldes dette kostholdet engang).Generelt tung og vond idag altså, føles ikke bra.. Erfaringer? Råd?

Det ble ca 13-15 karbs igår. Dagen idag startet med omelett av to egg, biter av rent svinekjøtt,2 ss fløte,5 skiver gräddost, salat med ruccola,tomat,agurk og rødløk. Må si det er slitsomt med slike enorme frokoster.. Savner havregrøten min igrunn..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:50   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dag 2, Form: Laber!

Ser at du har postet denne under ketolysekuren. Er det ketolyse du går på, så er dette en helt normal bivirkning.. Kroppen tømmes for avfallstoffer og driver å snur om til ketose-forbrenning..
Ta tablettene som hører til kuren. De hjelper så både kroppen forbrenner og fungerer optimalt.
Drikk masse vann, og i boka har Torkil skrivd at i starten kan det være lurt å drikke saltholdig drikke som farris.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:33   #3
tykksmåbarnsmor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hedmark
Innlegg: 14
tykksmåbarnsmor er på en erverdig vei

Sv: Dag 2, Form: Laber!

På meg tok det ett døgn før jeg var i ketose. Også min andre dag i dag, er litt tung i hodet, og litt kvalm. Men tror det er riktig...

tykksmåbarnsmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:47   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dag 2, Form: Laber!

Signerer Gerd, du er på god vei inn i ketose iallefall

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:01   #5
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Dag 2, Form: Laber!

Takk for svar! Skal på jobb om to timer, kan ikke si jeg gleder meg men det får gå, ta med meg en kylling i handveska tenker jeg.

Apropos de pillene så har jeg latt være å kjøpe dem fordi de er såpass dyre,jeg ikke har verdens beste økonomi og maten i seg selv blir ganske kostbar.. Kan det tenkes at dette ikke vil funke om jeg ikke tar dem? Jeg tar forresten noe algetilskudd som skal inneholde alle de mineraler jeg trenger,ikke så mye vitaminer,tror jeg,men.
Noen her inne som gjør dette UTEN pillene eller er de et MUST?
Nå spør jeg fælt her,men dette er så nytt for meg og i tillegg er jeg i utgangspunktet skeptisk til å spise alt dette fettet, å det stresser meg nok litt.

Mulig jeg ikke greier vente med stix mer enn til ikveld eller i morgen nå da,men får se..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:04   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dag 2, Form: Laber!

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Takk for svar! Skal på jobb om to timer, kan ikke si jeg gleder meg men det får gå, ta med meg en kylling i handveska tenker jeg.

Apropos de pillene så har jeg latt være å kjøpe dem fordi de er såpass dyre,jeg ikke har verdens beste økonomi og maten i seg selv blir ganske kostbar.. Kan det tenkes at dette ikke vil funke om jeg ikke tar dem? Jeg tar forresten noe algetilskudd som skal inneholde alle de mineraler jeg trenger,ikke så mye vitaminer,tror jeg,men.
Noen her inne som gjør dette UTEN pillene eller er de et MUST?
Nå spør jeg fælt her,men dette er så nytt for meg og i tillegg er jeg i utgangspunktet skeptisk til å spise alt dette fettet, å det stresser meg nok litt.

Mulig jeg ikke greier vente med stix mer enn til ikveld eller i morgen nå da,men får se..

da spør jeg: Går du på ketolysekuren? Står egenkomponert i filosofiboksen din....
Jeg vil ikke gi råd utfra ketolysekuren viss du ikke bruker den

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:23   #7
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Dag 2, Form: Laber!

Gerd:
Ja, glemte å svare på det, visste forøvrig ikke at det stod sånn om hva man gikk på, se om jeg finner ut hvordan jeg endrer det(helt fersk her inne og genrellt dårlig på data-ting og tang).
Jeg er igang med ketose, har lånt boken av en venninne og har lest alt jeg kommer over på nett o.l, men det er bare ikke alt jeg har råd til å følge slavisk..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:28   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dag 2, Form: Laber!

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Gerd:
Ja, glemte å svare på det, visste forøvrig ikke at det stod sånn om hva man gikk på, se om jeg finner ut hvordan jeg endrer det(helt fersk her inne og genrellt dårlig på data-ting og tang).
Jeg er igang med ketose, har lånt boken av en venninne og har lest alt jeg kommer over på nett o.l, men det er bare ikke alt jeg har råd til å følge slavisk..

Slik sett ja

15 karber om dagen, mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
Erfaringsmessig så er pillene VELDIG viktige. De tilfører det kroppen trenger på denne kuren.... Og hjelper kroppen å fungere og forbrenne optimalt...
Er ikke så dyre (dyrere viss du skal kjøpe tilsvarende på helsekost) Det koster deg 57 kroner i uka. Boksene inneholder tabletter for 7 uker..

Personlig har matbusjettet vår gått ned etter jeg begynte med ketolyse og lavkarbo. Rett og slett fordi jeg ikke kjøper dyre halv/hel-fabrikata lenger og ikke masse godis....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torsk i form! Cilo Middag 3 14-02-12 17:25
Tacokjøttdeig i form Lisbeth Middag 12 17-04-08 14:11
Fisk i form Selma Middag 9 25-01-08 13:33
Fisk i form Gerd Middag 1 08-01-08 23:58
Å komme i form Sexy Sadie Trening 6 13-09-04 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no