Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-08, 15:45   #1
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Hei
Jeg er en vanlig man på 34 som har hvert syk i ca 6 år (er nå i 100% arbeid igjen )på den tiden har jeg lagt på meg ca 42,5 kilo og klarte å nå 142,5 kilo (jeg gråt invendig når jeg leste tallene) I tillegg til vekten så har jeg dårlig hofte som gjør at lange turer ikke er noe for meg.
For ca 6 måneder siden toppet det seg med at jeg måtte stoppe på vei hjem fra jobben og hvile meg (det er 400 meter å gå fra bussen) Jeg valgte da å begynne med enkel styrke trening og Kardio trening 3 ganger i uke. Men treningen fikk meg bare i bedre form, dvs vekt reduksjonen var ikke mer en 4,5Kg på 3 måneder.
De neste månedene gikk jeg ikke merkbart ned i vekt og var generelt sliten. selv om jeg trente 3 ganger i uke. Det viste seg at jeg hadde lungebetennelse så defor ble jeg sliten, ble beordret i seng og lå der i 11 dager. På disse 11 dagene klarte jeg å legge på meg 3,5 kilo. 3,5kg av å ligge i sengen og spise vanlig mat.
Men brukte tiden til å lese Skaldemann sin bok.
Og følger nå hans råd.
Det har gitt meg så utrolig mye at det nesten er umulig å si det uten å sprudle av glede.

Jeg kan nå gå hjem fra jobben (ca 5km) lage middag til min datter, gjøre husarbeid og så overskudd igjen til å gjøre andre ting om jeg føler for det.
Smilet som var veldig langt unna tidligere er nå kommet tilbake for jeg er ikke lenger sliten/trøtt av å gå på butikken. (den er 100 meter unna) Vaskekjelleren er blitt en "glede" for det er ikke tungt å gå ned og opp igjen trappen.
Og det beste av alt, jeg er ikke sulten lenger.
Hva jeg har gått ned i vekt vet jeg ikke, men på 3 uker har jeg klart å få plass til hendene mine på innsiden av linningen på den kortebuksen som var stram

Håper dere alle får en fin dag videre :-)
Og jeg kommer aldri til å slutte å tenkte på hva som står i boken hans :-)

Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:53   #2
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Herlig - må være en deilig følelse!
Så flink du er!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:58   #3
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Så utrolig bra! Jeg blir sååå glad på dine vegne av å lese historien din

Det er absolutt ikke lett å gå ned i vekt på den konvensjonelle måten,
og enda vanskeligere blir det jo når kroppen svikter en.
Jeg er veldig glad for at du ville prøve en annen vei, nemlig lavkarbo. Det funker som bare det!

Bare så synd at det ikke er mere aksptert blant "ekspertisen".
Men jo mere det blir skrevet om, jo flere blir "opplyst". Da får man anledning til å tenke selv og å prøve det ut selv også.

Dette var en skikkelig gladmelding, juhuuu

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 16:48   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Hei!
Nå ble jeg både rørt og glad! Så supert for deg å oppleve dette! Det er jo som å få livet tilbake igjen. Lykke til videre på veien ned og tilbake til et normalt liv.
Det kan jo være tøft noen ganger, i alle fall synes jeg det, men da er det så godt å lese slike innlegg som dette! Da husker jeg tilbake på hvordan det var før lavkarbo-livet, og får tårer i øynene av takknemmelighet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 19:48   #5
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Hei Kolve!

Dette er jo bare såå bra, gratulerer deg masse. Så kan sukkerspiserene mene hva de vil om at dette er farlig osv..

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 19:52   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hei alle sammen må bare dele den gode følelsen

Så utrolig flott å lese historien din Ønsker deg lykke til på din ferd

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Hei alle sammen guro_no Ketolysekuren 7 14-05-07 14:02
Hei alle sammen ayliah Generell diskusjon 1 24-03-04 21:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no