Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gått OPP i vekt!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 00:30   #1
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Gått OPP i vekt!

Har gått opp 2 kilo jeg. Skikkelig megadepp
Ikke en eneste gang har jeg skejet ut, vært i ketose siden dagen etter jeg startet på nytt igjen, så her er det no` merksnodig på gang. Spiser salater hver dag, drikker masse vann... drukner nesten, spiser fett og i det hele tatt.
Det skal jo faktisk ikke være mulig!!
Er jo i ketose for søren

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 00:55   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

På hvor lang tid har du gått opp to kg? Hva har du gjort mellom nå og da du sist du var på Ketolyse? Har du menstruasjon på gang? (Dersom du er kvinne ) Spiser du mye salt mat?
Det kan være mange faktorer, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:59   #3
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Gått OPP i vekt!

Jeg spiser nok en del salt ja. Men ikke sånn skikkelig møe. Mensen har jeg ikke, ferdig med den for en del år siden. Merkelig? Jeg skal begynne å trene i dag, håper det kan sette fart. Følelsen av å feile selv om jeg har vært streng med meg selv er ikke helt god. Jeg hadde gitt opp å blitt sur før i tiden, men jeg ser jo at dere andre klarer det, så jeg vil gjerne få være med på den karusellen :-)

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:15   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Selv om du ikke har mensen kenger, så vil jo kroppen ha de hormonelle endringer både under mens og ved eggløsning

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:52   #5
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Gått OPP i vekt!

Håper det er derfor asså. Jeg synes jo at nåla burde gå riktig vei
Ikke en gang har jeg skeja ut, så jeg vet at det burde vært omvendt
Gir det 1 uke til, funker det ikke så får jeg gå over på pulver.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:39   #6
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Selv om du ikke har mensen kenger, så vil jo kroppen ha de hormonelle endringer både under mens og ved eggløsning

Hvis damen ikke får mensen, hvordan kan hun ha mens og/eller eggløsning?
Jeg tenkte mens var det samme som mensen (?), og uten mensen har man ingen eggløsning.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:41   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Hvis damen ikke får mensen, hvordan kan hun ha mens og/eller eggløsning?
Jeg tenkte mens var det samme som mensen (?), og uten mensen har man ingen eggløsning.

Kroppens hormoner vil fremdeles virke under kroppens syklus.... Selv om man ikke har mensen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:49   #8
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kroppens hormoner vil fremdeles virke under kroppens syklus.... Selv om man ikke har mensen.

Kan du forklare meg hvordan? Og hvilke hormoner det er du mener? Mener du at kvinner som ikke menstruerer fortsatt har eggløsning?

Mensen kommer som et resultat av de hormonelle forandringer som skjer i løpet av en syklus. Uten menstruasjon har man ingen syklus.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:00   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Mensen kommer som et resultat av de hormonelle forandringer som skjer i løpet av en syklus. Uten menstruasjon har man ingen syklus.

Jeg har definitivt en syklus selv om jeg ikke har mensen. Har Uutholdelige smerter en dag i mnd, samme dag hver mnd, og småvondt den dagen mensen burde startet, men jeg blør ikke likevel.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:01   #10
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har definitivt en syklus selv om jeg ikke har mensen. Har Uutholdelige smerter en dag i mnd, samme dag hver mnd, og småvondt den dagen mensen burde startet, men jeg blør ikke likevel.

Hva er årsaken til at du ikke har mensen? Går du på hormonell prevensjon?

Hele definisjonen av en syklus (i denne forstand) handler om eggløsning og menstruasjon.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:02   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Ja, nå ble jeg jo litt nysgjerrig, om Labomba ikke har menstruasjon fordi hun går på prevantiver som gjør at hun ikke har det, eller fordi hun er over overgangsalderen. I det siste tilfellet vil hun ikke ha en syklus lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:10   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Hva er årsaken til at du ikke har mensen? Går du på hormonell prevensjon?

Nope, kroppen min bare skjønner ikke at den skal sende ting ut av kroppen på slutten av syklusen. Det samles bare opp i livmora. Sist jeg var til kontroll mente gyn. at det kunne være så mye som 1kg som hadde samlet seg opp over endel år.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:19   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Har gått opp 2 kilo jeg. Skikkelig megadepp
Ikke en eneste gang har jeg skejet ut, vært i ketose siden dagen etter jeg startet på nytt igjen, så her er det no` merksnodig på gang. Spiser salater hver dag, drikker masse vann... drukner nesten, spiser fett og i det hele tatt.
Det skal jo faktisk ikke være mulig!!
Er jo i ketose for søren

Hvor oppholder du deg for tiden? Norge eller Dubai?
Mange normenn samler vann i varmere strøk. De stakkars kroppene våre skjønner jo ikke noe når omgivelsene er sååååå mye varmere enn de er vant til og tviholder på det som er av væske.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:21   #14
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nope, kroppen min bare skjønner ikke at den skal sende ting ut av kroppen på slutten av syklusen. Det samles bare opp i livmora. Sist jeg var til kontroll mente gyn. at det kunne være så mye som 1kg som hadde samlet seg opp over endel år.

Hvordan vet du med sikkerhet at du har eggløsning da? Sånn bortsett fra smertene du beskriver?
Hva slags sykdom/lidelse er det som gjør at du ikke får menstruasjon? Blir du behandlet for dette? Om du ikke støter ut livmorslimhinnen etter eggløsning synes jeg det er veldig rart om din gynekolog ikke medisinerer deg.
Uansett er jo det du beskriver veldig unormalt, så jeg vet ikke hvor relevant det er med tanke på Gerds påstander og mine svar i forhold til de. Sånn på siden av diskusjonen.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:35   #15
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Gått OPP i vekt!

Jeg har ikke mensen fordi jeg har fjernet livmor og eggestokker, altså overgangsalderen.
Pt er jeg i Norge, men det er helt riktig som du sier at når jeg er i Dubai samler det seg masse vann i kroppen min ;-) Skal ned nå 11 februar, men jeg har treningsstudio i overetagen, så jeg får ta noen runder der.
Men lell da... Gå opp og aldri vært ute at ketose synes jeg er merksnodig.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:48   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gått OPP i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Jeg har ikke mensen fordi jeg har fjernet livmor og eggestokker, altså overgangsalderen.
Pt er jeg i Norge, men det er helt riktig som du sier at når jeg er i Dubai samler det seg masse vann i kroppen min ;-) Skal ned nå 11 februar, men jeg har treningsstudio i overetagen, så jeg får ta noen runder der.
Men lell da... Gå opp og aldri vært ute at ketose synes jeg er merksnodig.

Er ganske sikker på at så sant du ikke ligger helt på ketose- grensen din når det gjelder karber, så er vektoppgangen bare vann!

Kroppen kan finne på mye rart, uansett grunn, hormoner, salt, reise, medisiner, sykdom, lite/mye søvn, stress, varme, kulde etc.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Har gått noe opp i vekt. Noen tips? terry Lavkarbo generelt 1 05-03-08 12:30
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no