Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kutt av hvetemel - positivt utslag, eller?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-10, 21:52   #1
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Kutt av hvetemel - positivt utslag, eller?

Jeg var konstant tett i det ene neseboret tidligere, og har brukt allergitabletter for å unngå for mye bihulebetennelse.

Etter at jeg begynte på Ketogen kost for snart 3 uker siden kuttet jeg ut allergitablettene også, (mest pga. glemte tabletter).

Men det som er rart er at jeg nå ikke er tett mer i nesen. Jeg har hatt gresspollenallergi (sterk) i mange år, samt hustøvmiddallergi (mild).

Tanken som slo meg er jo at hvete er et kryssallergen mot gress, ikke sant, og siden jeg nå har kuttet hvetemel (samt mye annet rart), kan det da ha seg at det er hvetemelet som har gjort slimhinnene mine så hovne i alle disse årene?

Er det andre som har fått slike utslag i helsen ved å kutte enkelte matvarer?

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:08   #2
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Kutt av hvetemel - positivt utslag, eller?

Jeg har misbrukt vanlig nesespray i flere år, fordi jeg alltid var tett i nesa. Jeg brukte og reseptbelagt nesespray og tabletter, har allargi mot pollen, dyr, hustøv og masse matvarer, men ingen ting hjalp. Etter ca 1 mnd i ketose oppdaga jeg at jeg ikke hadde hatt behov for vanlig nesespray på flere dager. Og sånn var det gjennom hele sommeren for meg. Så aldri tilbake til karbohydrater for meg, livskvaliteten er så mye bedre.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 15:09   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutt av hvetemel - positivt utslag, eller?

Samme her! Var allergisk mot pollen, støv, husdyr og måtte stadig ty til sterkere medikamenter. Etter noen måneder på lavkarbo så var det vekk! Jeg har et langt bedre forhold til vår og sommer, samt at jeg nå har katt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 17:40   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutt av hvetemel - positivt utslag, eller?

Jøss, det skal bli gøy å se neste sommer.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppere? MinMort Ketolysekuren 15 20-09-10 15:40
Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke? Matglad Spørsmål og svar 33 29-08-10 11:03
Hudlege som anbefaler kutt i karber Gracella Nyheter / media 3 16-06-09 11:45
15 cheezdoodles kl.18, når vil stix'en gi utslag/manglende utslag? tonemor Ketolysekuren 3 29-10-08 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no