Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kaffiautomaten på jobb ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-11, 20:38   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Kaffiautomaten på jobb ...

Den har deilig kaffi, men også cappucino og noe som heter Wiener Melange (eller noe sånt).
Vi tilsetter et slags melkepulver i maskinen. Har prøv å finne ut hva dette er laget av, og evt hvor mye carber det er, men det er helt håpløst. Spurte han duden som var innom for service her om dagen, men han hadde ikke peiling. Såg på meg som jeg skulle komt fra en annen planet.
Er det noen som vet noe om dette?
Frister med en cappucino av og til.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:44   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Vanskelig å si.
Men det er masse karber i melkepulver: http://www.matvareguiden.no/sokemask...r&type=matvare

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:46   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Var det jeg frykta. Nå blir jo pulveret løst opp i vann før den går i kaffien, og det er ikke store mengder, men likevel. Takk for link

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:54   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Vi har kaffemaskin hjemme, og i cappuchinoen(helmelkspulver) her er det pr. kopp 9,6 karber hvorav 9 er sukker. Det er før vi søter den....
og lightversjonen(skummamelkspulver) er 7,1 karber, hvorav 6,9 er sukker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 02:23   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

De kaffetypene er jo fryktelig søte på slike maskiner, så jeg tror det er sukker i de i tillegg til melkepulveret.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 03:10   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Er det ei Frielemaskin med kubbar ein set inn med konsentrert "våt" kaffi? Høyrest nemlig ut som Douwe Egberts-maskina eg har hatt på fleire jobbar i Belgia, som eg har sett distribuert i Noreg som Friele. Det melkepulveret er ikkje mykje sunt akkurat... Maskinene eg har sett har hatt ein dispenser for melkepulver, ein for sjokolade og ein for sukker, og ein kan velge + eller - på sukkermengde. Etter hugs (sikkert 5 år sidan eg drakk noko anna enn vanleg kaffi der med medbrakt fløte) så var dei blandingane søta, i allefall wienermelange, for der er det søta sjokoladepulver i.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 06:18   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Husker ikke i farta hva den heter, men er pulver.. både kaffi, kakao og melkegreiene.
Mange som drikker kakao, capuchino + kaffi med melk, men kan likevel ikke huske sist vi fylte på melkepulver. Er nok ikke store dosene pr beger da, men lell....

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 07:28   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Ja, trur dei finst med pulverkaffi også, men vi hadde med våt, konsentrert kaffi. Det er nokre bokser inni der med sjokoladepulver, sukker og ein med melkepulver. Det er i alle fall ikkje noko eg ville ha i meg, av dei pulvera altså, så eg tok med fløte.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 07:56   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Cafebar er merket. Tror nok jeg bare må motstå fristelsen, ja. Kaffien er veldig god da, så får holde meg til den sorte varianten

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 07:58   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kaffiautomaten på jobb......

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ja, trur dei finst med pulverkaffi også, men vi hadde med våt, konsentrert kaffi. Det er nokre bokser inni der med sjokoladepulver, sukker og ein med melkepulver. Det er i alle fall ikkje noko eg ville ha i meg, av dei pulvera altså, så eg tok med fløte.

Den typen vi hadde før måtte vi tilsette sukker i tillegg til det melkepulveret som var. Det trenger vi ikke nå. Derfor jeg ble litt skeptisk fordi folk skryter sånn av kakaoen og de andre variantene med melkepulver.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 08:04   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

OK, då er det forskjellige typar. Eg berre tenkte direkte på den, pga wienermelange'n, den heitte det der også. Men hald deg til den svarte kaffien du, om du likar den, for det melkepulveret trur eg bestemt ikkje er noko særleg sunt. Det stod noko om "vegetabilsk" eit eller anna på den eg såg på i alle fall. Eller ta med fløte heimafrå.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 08:10   #12
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

OK, då er det forskjellige typar. Eg berre tenkte direkte på den, pga wienermelange'n, den heitte det der også. Men hald deg til den svarte kaffien du, om du likar den, for det melkepulveret trur eg bestemt ikkje er noko særleg sunt. Det stod noko om "vegetabilsk" eit eller anna på den eg såg på i alle fall. Eller ta med fløte heimafrå.

I will!! Takk for svar

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 08:19   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Berre hyggeleg! Eg drakk den tidlegare, for den smakar jo godt, men etter at eg byrja å vere litt meir våken på kva eg har i meg, og kva ting er/ikkje er, så greier eg ikkje å drikke det lenger.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 11:20   #14
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Har sjekka ut litt med leverandøren. Toppingen (pulveret) er laget av skummetmelkpulver, laktose (melk). De mener at det kun er bittesmå mengder somblir brukt pr. beger. Eksakt fikk jeg ikke svar på.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 11:38   #15
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Jeg har en Tassimo kaffemaskin og den lager latte med kun 2,9gram karbohydrat.

Det varierer nok veldig på hvor mye det er i de forskjellige!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 11:41   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg har en Tassimo kaffemaskin og den lager latte med kun 2,9gram karbohydrat.

Det varierer nok veldig på hvor mye det er i de forskjellige!

Pr dl eller pr kopp?

det jeg viste til tidligere her var pr kopp (2 dl.)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 11:42   #17
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Jeg er endel inne på et amerikansk diabetesforum, og en hel mennesker får faktisk blodsukkerstigning av vanlig svart kaffi også....
Jeg er en av dem, men jeg nekter å gi opp kaffien. Er litt for glad i den, men begrenser meg til av og til ha en liten skvett fløte i den, har ikke våget og teste ut andre karbobomber....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 11:48   #18
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Pr dl eller pr kopp?

det jeg viste til tidligere her var pr kopp (2 dl.)

Pr kopp i følge varedeklarasjonen.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 11:52   #19
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kaffiautomaten på jobb ...

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Pr kopp i følge varedeklarasjonen.

Ok. ser at latte fra min maskine er fra 4 karber pr kopp og opp til 8..

Så det er stor forskjell

Og greit å holde seg unna

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat på jobb Elena Lavkarbo generelt 4 09-06-11 21:14
Ketolyse og jobb Mayapia Ketolysekuren 10 17-11-09 17:19
Lunsj på jobb Cathrine83 Lunsj 6 08-03-09 13:26
Felleslunsj på jobb! Angel83 Ketolysekuren 22 12-03-08 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no