Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbo-sjokolade?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 16:05   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Lavkarbo-sjokolade?

Nå er jeg skikkelig forvirra!
Jeg var i min nærmeste sunkost for en uke siden og forhørte meg om sjokolade på lavkarbo (etter å ha sett så mange oppskrifter her), hvorpå mannen viste meg en rekke sjokolader søtet med enten malitol eller tagatose. Han sa disse var bare å spise på den kuren, at 47 g kabohydrater ikke betyr 47 karbohydrater, fordi det ikke tas opp av kroppen. (som sukrin)

Så kikket jeg på næringsinnholdet da jeg skulle til å kjøpe den i dag (lørdagskos, vettu) og la merke til at den lyse hadde 9 g fra sukker! (ant. fra melkepulver ol.) spm: er det sant det han sier om karbohydrater og opptak? Og er lys sjokolade fy-fy?

Jeg er så farlig glad i sjokolade....*sukker*

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 16:22   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

tagatosesjokoladene har ulikt innhold,ja, så jeg velger den mørkeste fordi den har minst karbo. Tagatosesjokoladen er bedre å velge enn maltitolsøtet så det var ikke så dumt å velge den. Ikke spis alt på en gang, du får da luft i magen mest sannsynlig. Jeg tar en rad (fra kortsiden selvsagt)på 14 g etter et måltid, da går det bra.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 17:41   #3
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Jeg er en av de som ikke reager noe særlig på kunstige søtning. Å må daglig ha en liten dose Russell Stover. Kjøper på www.lavkarbowebshop.no.

Å der er for tiden mine 3 på topp 1 Nougienuttychew, 2 Butter Cream Caramel og 3 Caramel Drops.

Men det er en del som får mye luft i magen av disse.

Kan i samme slengen skryte av de store tortillaene som de har der

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 18:24   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Anbefaler deg å søke på disse søtstoffene her inne, det er skrevet veldig mange (og ikke minst lange!) tråder om dette. Det er ikke sort-hvitt, og litt komplisert å sette seg inn i :/

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 12:19   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lavkarbo-sjokolade?

Ca. 50% av maltitolen tas opp i kroppen, selv om de som bruker maltitol i sine produkter vil påstå at det ikke tas opp i noe betydelig grad. Dette stammer nok fra mangelfull forskning på hvordan maltitol oppfører seg i kroppen, nyere forskning viser at opptak varierer fra person til person, men det er ofte ganske betydelig. Hvis du er en av de som kan spise mye maltitol uten å få luft i magen, har du sannsynligvis et stort opptak av det, og vice versa - det er iallefall en populær teori på diverse forum. Det tryggeste er å holde seg unna.

15-20% av tagatose blir tatt opp i kroppen, så nettokarbene som står på de sjokoladene stemmer ganske bra. For å være på den sikre siden kan du legge på 1 gram ekstra per sjokolade, tror nettokarbene de lister tar utgangspunkt i 15% opptak.

Lys sjokolade er litt fy-fy ja, pga. melkepulveret, og at de ofte inneholder mer søtning.. Greit en gang iblant, men mørkere jo bedre.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 10:54   #6
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Re: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ca. 50% av maltitolen tas opp i kroppen, selv om de som bruker maltitol i sine produkter vil påstå at det ikke tas opp i noe betydelig grad. Dette stammer nok fra mangelfull forskning på hvordan maltitol oppfører seg i kroppen, nyere forskning viser at opptak varierer fra person til person, men det er ofte ganske betydelig. Hvis du er en av de som kan spise mye maltitol uten å få luft i magen, har du sannsynligvis et stort opptak av det, og vice versa - det er iallefall en populær teori på diverse forum. Det tryggeste er å holde seg unna.

15-20% av tagatose blir tatt opp i kroppen, så nettokarbene som står på de sjokoladene stemmer ganske bra. For å være på den sikre siden kan du legge på 1 gram ekstra per sjokolade, tror nettokarbene de lister tar utgangspunkt i 15% opptak.

Lys sjokolade er litt fy-fy ja, pga. melkepulveret, og at de ofte inneholder mer søtning.. Greit en gang iblant, men mørkere jo bedre.

Det noteres, takk. Fra nå av: ingen sjokolade med malitol, og aller helst mørk sjokolade. Dumt det med lys sjokolade, men hadde en mistanke da det var 9 g fra sukkerarter i den lyse og bare 0,2 i den mørke...den lyse får heller være kun når jeg har vært ekstra superduperflink;-)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 10:57   #7
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

men hva med sjokoladene søtet med fruktose?

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 14:28   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

men hva med sjokoladene søtet med fruktose?

nei, styr unna! den har svært høy GI. Høy Gi er det vi skal unngå på lavkarbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 14:54   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lavkarbo-sjokolade?

Fruktose er jo sukker, men det er mye søtere og har mye lavere GI enn vanlig sukker.. Sånn sett er det ikke nødvendigvis et dårlig valg, men pga. måten fruktose oppfører seg på i kroppen bør man uansett begrense inntaket veldig, også hvis vi ser bort ifra karbene.

Noen spiser vanlig mørk sjokolade søtet med sukker også da, det går jo greit hvis man bare spiser en liten bit i ny og ne (med mindre man er veldig streng på det da). Selv spiser jeg vanlig 86% sjokolade med sukker i, er ikke så nøye på det siden jeg stort sett spiser maks 1 bit per dag, og spiser den saaakte, da blir det blir så forsvinnende lite sukker/karbo uansett

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:10   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Jeg trodde den hadde høy men ser den har GI på 19. Det r ikke så ille. Bedre enn maltitol. Hva er da grunnen til så mye snakk om å unngå fruktose? At GI 19 fortsatt er ganske høyt eller annet?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 17:42   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lavkarbo-sjokolade?

Vi er ikke laget for å fordøye store mengder fruktose, det må gå gjennom levra for å bli brukbar energi, noe som kan gi diverse bivirkninger.. Høyt inntak av fruktose linkes bl.a. til overvekt, diabetes, insulinresistens, leversykdom og hjerte- og karsykdommer, i større grad enn vanlig sukker. Dette er vel forsket fram i USA da, hvor de putter store mengder fruktose i veldig mange matvarer. Litt fruktose en gang iblant i form av eller tilsvarende det som naturlig finnes i frukt er nok ikke noe krise.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 17:46   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

men hva med sjokoladene søtet med fruktose?

det finnes en cavalier med stevia å få på nettet, og tagatosesjokoladen på helsekost er søtet med tagatesse med GI 2. Du bør lære deg å like de mørkeste sjokoladene fordi de har minst karbo. De er lettere å spise mindre av også

Takk, Shailene.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 11:01   #13
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det finnes en cavalier med stevia å få på nettet, og tagatosesjokoladen på helsekost er søtet med tagatesse med GI 2. Du bør lære deg å like de mørkeste sjokoladene fordi de har minst karbo. De er lettere å spise mindre av også

Takk, Shailene.

Jeg synes tagatosesjokoladene er veldig gode. Har prøvd både den mørke og den lyse (den lyse er best, men *sukk*, mer karbohydrater). Så lenge jeg kan spise bittelitt sjokolade og fortsatt gå ned i vekt, ville det vært ordentlig sutrete av meg å klage over at jeg ikke kan få lys sjokolade. Mørk er helt fint, det.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:01   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Jeg synes tagatosesjokoladene er veldig gode. Har prøvd både den mørke og den lyse (den lyse er best, men *sukk*, mer karbohydrater). Så lenge jeg kan spise bittelitt sjokolade og fortsatt gå ned i vekt, ville det vært ordentlig sutrete av meg å klage over at jeg ikke kan få lys sjokolade. Mørk er helt fint, det.

Den mørke er skikkelig god for lovlig sjokolade å være. Tar du en rad ved måltidet blir GI'n lavere også, på sjokoladen, ikke måltidet. Vi spiser jo ikke mellom måltider vi som spiser lavkarbo og da blir heller ikke sjokolade så fetende. Jeg liker best sjokolade jeg øker proteininnholdet på ved å smelte og tilsette proteinpulver og lav GI-søtning best. Den har mer substans, er mer lik proteinbar, som jeg liker bedre enn fet og søt sjokolade. Føles sunnere ihvertfall.Om du skal fortsette å spise sjokolade ville jeg satt meg inn i hjemmelaget sjokolade-laging om jeg var deg. Enklest er det å kjøpe ferdig sjokolade på iherb, ghirardelli uten tilsatt søtt, som er helt mørk og bare smelte den og tilsette det du vil.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 19:07   #15
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

.Om du skal fortsette å spise sjokolade ville jeg satt meg inn i hjemmelaget sjokolade-laging om jeg var deg. Enklest er det å kjøpe ferdig sjokolade på iherb, ghirardelli uten tilsatt søtt, som er helt mørk og bare smelte den og tilsette det du vil.

Hvorfor må jeg lage egen? Er det noe galt med tagatosesjokoladen?
Egentlig begynner jeg å bli litt lei den. Tror kroppen begynner å bli ganske avruset for sukker. Merkelig følelse, egentlig: Alltid vært så glad i søtt.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 09:46   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Hvorfor må jeg lage egen? Er det noe galt med tagatosesjokoladen?
Egentlig begynner jeg å bli litt lei den. Tror kroppen begynner å bli ganske avruset for sukker. Merkelig følelse, egentlig: Alltid vært så glad i søtt.

du må ikke men da får du den som du vil, med lav GI, ikke magevondt, sunnere. Du sier du er lei tagatosesjokoladen, med hjemmelaget kan du gjøre endringer.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 18:40   #17
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Jeg er så farlig glad i sjokolade....*sukker*

Det er du ikke alene om... Selv har jeg problemer med de som er søtet med Maltitol, spiser jeg mer enn noen få biter blir jeg oppblåst.

Vi har nå tatt inn noen som er søtet med Erythritol (Sukrin) og Oligofruktose. Disse har jeg overhodet ingen problemer med, og de smaker godt.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 22:31   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Det er du ikke alene om... Selv har jeg problemer med de som er søtet med Maltitol, spiser jeg mer enn noen få biter blir jeg oppblåst.

Vi har nå tatt inn noen som er søtet med Erythritol (Sukrin) og Oligofruktose. Disse har jeg overhodet ingen problemer med, og de smaker godt.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

denne http://lavkarbohuset.no/produkt/sjok...erfection-4217

Sjokolade søtet med tagatose er bedre kalorimessig fordi selv om de til sammenligning gir 1,5 kcal pr gram er søtningsgraden svært ulik; tagatose søter dobbelt så mye som sukker, oligo halvparten av sukker. Begge har svært lav GI.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 04-05-12 kl 22:55.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 00:20   #19
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Jeg tar helt vanlig mørk sjokolade og smelter i vannbad med cocosa og litt kremfløte jeg,
og så har jeg hjerteformede og elefantformede silikonformer som jeg fyller med 2/3 cashewnøtter og i kveld faktisk en rosin i hver også
Setter i kjøleskapet og vips..lovlig sjokolade som er så god at barna spiser den opp før jeg rekker å spise for mange av den

og null vondt i magen av kunstig søtt

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 12:21   #20
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Kiwi har en mørk Cloetta sjokolade med bare 0,5 karber på hele sjokoladen (100 gr) . Den er faktisk god også!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 13:12   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Kiwi har en mørk Cloetta sjokolade med bare 0,5 karber på hele sjokoladen (100 gr) . Den er faktisk god også!

Om det er den vanlige sukkerfrie cloettaen, så innholder den langt mere enn 0.5 g karbo på hele plata, hvordan fikk du til det tallet? Og den inneholder maltitol, så du kanbare trekke i fra halvparten av sukkeralkoholene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:36   #22
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Om det er den vanlige sukkerfrie cloettaen, så innholder den langt mere enn 0.5 g karbo på hele plata, hvordan fikk du til det tallet? Og den inneholder maltitol, så du kanbare trekke i fra halvparten av sukkeralkoholene.

Mulig det ble feil ja?

protein 8,5
karbohydrater 31 g
hvorav sukkerarter 0,5 g
sukkeralkoholer 25 g
fett 42 g

Ser jeg ble lurt på denne, men hvordan regnes det da? Husker fra sist at man kunne trekke ut maltitol eller noe... ?

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:40   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Mulig det ble feil ja?

protein 8,5
karbohydrater 31 g
hvorav sukkerarter 0,5 g
sukkeralkoholer 25 g
fett 42 g

Ser jeg ble lurt på denne, men hvordan regnes det da? Husker fra sist at man kunne trekke ut maltitol eller noe... ?

Atkins sier du kan trekke fra alt så de kan lure deg til å tro du spiser nesten karbofri sjokolade, men du skal trekke fra halvparten av de 25 og regne med den halve. DEt blir som du ser da for mye karber. Hold deg unna maltitol. Spis søtet med tagatose , erythritol eller stevia istedet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 20:32   #24
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Atkins sier du kan trekke fra alt så de kan lure deg til å tro du spiser nesten karbofri sjokolade, men du skal trekke fra halvparten av de 25 og regne med den halve. DEt blir som du ser da for mye karber. Hold deg unna maltitol. Spis søtet med tagatose , erythritol eller stevia istedet.

Ok, da har denne 13 g karber den da... Grøss! Lagde kake med Tagatesse på fredag, herregud, vi hadde mageproblemer hele gjengen.... Jeg tåler svært lite sånne falske søtstoffer...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 00:06   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo-sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Ok, da har denne 13 g karber den da... Grøss! Lagde kake med Tagatesse på fredag, herregud, vi hadde mageproblemer hele gjengen.... Jeg tåler svært lite sånne falske søtstoffer...

Maltitol er ikke noe særlig snillere. Ja jeg kan heller ikke ta mye av gangen. Det er jo egentlig fint sånn at man vil begrense seg av flere grunner Sukrin tåler jeg, og stevia såklart. Natreen også. Jeg reagerer på proteinpulver også jeg, ikke pga søtstoffet i dem men fordi det er tøft å fordøye konsentrert eggehvitepulver. Eggehviteprotein er anvendelig i bakst og til å lage proteinmarengs med (noe soyaprotein ikke funker til) så det er trist at det ikke er snilt mot magen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo sjokolade-pannacotta skyric Kake/dessert og snacks 8 23-01-12 10:15
Lavkarbo sjokolade InguW Generell diskusjon 0 25-04-11 13:41
Kjøpe sukkerfri og lavkarbo sjokolade Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 22-03-11 13:28
Er mørk sjokolade ok på lavkarbo? Mamseboms Lavkarbo generelt 3 25-03-07 21:55
Lavkarbo sjokolade sven South Beach 6 30-06-05 13:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no