Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

BBQ-Burger

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-12, 21:08   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

BBQ-Burger

BBQ-Burger
(6 stk)

600g kjøttdeig
1 egg
3-4 ss kaldt vann
3-4 ss olje (jeg brukte olivenolje)
1/2 ts pepper
1 ts salt
1 ts sellerisalt.
1ss BBQ-saus ( Jeg brukte SantaMarias orginale)


Mixes godt sammen til en seig, god deig.

Formes til 6 passe tykke burgere,
grilles eller stekes i stekepanne.
Kan gjerne glaseres med bbq-saus under grilling/steking for enda mer grill-smak.

NYT!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 21:35   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: BBQ-Burger

Det hørtes godt ut Gerd!

Vet du hvordan man unngår at hamburgerene "krymper" og blir små og tykke? Føler at uansett hvor mye jeg trykker de ut, så blir de noen små klumper.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 21:37   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: BBQ-Burger

Klemmer de ekstra flate jeg, så blir de mer "normale" i størrelse etter steking/grilling

Og bruker sterk varme så de får raskt stekeskorpe.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 22:11   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: BBQ-Burger

Ja, klem de mye, mye flatere enn man skulle tro var nødvendig



Forresten, jeg lager min egen BBQ-saus, siden mange inneholder for mye sukker, og jeg anbefaler alle å bruke noen kroner på en flaske med "flytende røyk", hickoryessens. Den varer så og si evig, finnes i velassorterte butikker.

Da kan man superenkelt lage en deilig saus med tomatpure eller sukkerfri ketchup, et par dråper essens (ikke bruk for mye, ellers så vil maten smake svidd bål! ), søtning, salt, evt. smaksforsterker, diverse grillkrydder og annet etter smak...

Jeg kan nevne cayenne eller chili, paprika, koriander, pepper, finhakket løk, hvitløk, oregano, soyasaus, you name it...

Jeg bruker tagatesse som søtning nå, men var godt fornøyd med flytende natreen i mine BBQ-sauser.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 08:30   #5
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: BBQ-Burger

BBQ-saus
Ketchup uten sukker, kaffe og chili -that's it! Blandes sammen, kald saus og varm saus er like godt. Justèr tykkelsen på sausen med mengden kaffe (eller bruk pulverkaffe og vann), smak til med chili (hva du har, chilisaus, chilipulver, fersk eller tørket chili), muligens også litt søtt. Godt! Samt kjapt og enkelt å mekke sammen!

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Svar

Emneord
barbeque, burger, grill, hamburger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mmm, NYDELIG burger (HOT) marjusen Middag 20 13-04-11 10:13
Burger King StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 02-08-10 01:11
Burger på Peppes gullahar Ketolysekuren 7 21-05-08 18:09
Arabisk burger, Hot. Labomba Middag 1 30-07-07 17:07
Fedon-burger Synne2 Dr Lindbergs 2 12-08-05 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no