Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gå fort ned i vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-06, 11:40   #51
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gå fort ned i vekt

*stikker hodet inn for å si seg hjertens enig i Ebbamor, DJWB og Iset*

  Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 18:01   #52
amerdal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 41
Innlegg: 4
amerdal er på en erverdig vei

Sv: Gå fort ned i vekt

Heisannnnn. Jeg er helt ny her...... jeg trenger noen tips til bøker, har noen no gode forslag???? Har skjønt at det er lurt å lese før jeg begynner på en kur.........

amerdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda..... Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 10:13   #53
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Gå fort ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av wasabi, her.

Til frokost er det et must med karbohydrater.Det setter igang systemet og forbrenningen.Og man vil jo ta av vekt-ikke legge på seg!?!.. Det er større kjangs for å heller legge på seg når man ikke spiser en riktig frokost.
En god filosofi for å gå ned i vekt: spis frokost som en konge-lunsj som en prins og middag som en fattigmann...

Det med fetter bør dere være forsiktig med.Jeg har sett flere her inne som tror blindt at fett er bra for kroppen.
Men det kan bli for mye av det.Mettet fett er IKKE bra for kroppen.Det tetter igjen blodårene og øker kolesterolet (og det er bare noe av alt det negative ved mettet fett).Deriomot enumettet og flerumettet kan jeg anbefale i moderate mengder.

Protein er kjempe viktig-det er kroppens byggestener(oljen).
Karbohydrater er forbruksenergi (bensin),som du trenger som en god start på dagen.Kutt heller utover dagen.Selv spiser jeg ikke karbs 3-4 t før leggetid.

Rødt kjøtt er tung mat som bruker lang tid gjennom systemet (det råtner i magen).Det inneholder også mer mettet fett enn fisk of fugl.Fisk inneholder også viktige fettsyrer,og proteiner (som kyllingen også er rik på).

Og si at å spise ofte er for sukkerspisere er veldig feil.En som spiser sukkerholdig mat vil ha et blodsukker fall mye raskere enn 3 timer. Å spise kun 2-3 ganger om dagen er virkelig usunt.Fett inneholder mye mer kcal pr g,og mangler masse viktige næringsstoffer.
Iset: Du har sikkert gått ned i vekt,men jeg er redd for at innsiden din ikke er spesielt pen eller sunn.Du har mye mettet fett i kosten din.Dette er ikke lurt å holde på med i lengden.Det er ikke farlig å spise grønnsaker (og litt frukt),og det vil gi deg bedre livskvalitet.

Men..Det skal sier at du har mye fristende oppskrifer.. men selv ville jeg kun spist dette en gang i blandt.(max 1 gang pr uke).. Det er den ultimate åre tetter...dessverre..

du sa noen trodde at fett var bra for kroppen.. og ja, det er det. Fett indeholder de FETTFORBRENDENDE vitaminene ( og nokså sjeldene ) A, D , E , og K. og + att det metter mere en karbohydrater. og her inne snakker vi lavkarbo , ( lavkarbo.no.. lol )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 10:22   #54
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Gå fort ned i vekt

Denne tråden er fra 2006, og jeg tror nok ikke brukeren du svarer er så veldig aktiv lenger..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye ned i vekt? ceci 74 Induksjonen 3 12-07-06 02:50
Det går veldig fort!!? Spinny Ketolysekuren 13 21-06-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no