Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mister hår

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-10, 17:43   #1
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Mister hår

Jeg har søkt på forum´et etter svar på dette, og det finnes nok i endel journaler, men det blir litt for mye leting

Har gått på Fedon siden juni (minus juli da jeg var i Østen). Har gått ned 5,5 har 3,5 kg igjen.

Jeg mister uhorvelig mye hår, noen andre som har erfaring med det? Ingen krise, for jeg har mye å ta av, men nå må det gi seg snart! Puten er full, og tør nesten ikke å børste gjennom håret.

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:00   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister hår

Det er helt normalt. Det kalles telogen effluvium og oppstår når kroppen har blitt stresset på en eller annen måte. I ditt tilfelle oppstår det fordi kroppen opplever å få for lite energi, så den slår av det den kan for å spare på den energi den trenger til de kritiske oppgavene i kroppen.

Håret vårt er hele tiden i tre forskjellige faser og vi mister hår hele tiden. Det som skjer er at ca 2-4 måneder etter at kroppen har opplevd stresset opplever man å miste masse hår. Dette pga at håret i vekstfasen har gått til hvilefasen, og dermed mister vi masse hår og det vokser ikke til noe nytt hår på en stund. Som regel går det over etter 2-6 måneder.

Man kan stoppe håravfallet effektivt med nisim sjampo (www.nisim.no). nb, DEN FUNKER IKKE om man ikke følger de første 8 dagers oppskrift til punkt og prikke.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:49   #3
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Mister hår

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det er helt normalt. Det kalles telogen effluvium og oppstår når kroppen har blitt stresset på en eller annen måte. I ditt tilfelle oppstår det fordi kroppen opplever å få for lite energi, så den slår av det den kan for å spare på den energi den trenger til de kritiske oppgavene i kroppen.

Håret vårt er hele tiden i tre forskjellige faser og vi mister hår hele tiden. Det som skjer er at ca 2-4 måneder etter at kroppen har opplevd stresset opplever man å miste masse hår. Dette pga at håret i vekstfasen har gått til hvilefasen, og dermed mister vi masse hår og det vokser ikke til noe nytt hår på en stund. Som regel går det over etter 2-6 måneder.

Man kan stoppe håravfallet effektivt med nisim sjampo (www.nisim.no). nb, DEN FUNKER IKKE om man ikke følger de første 8 dagers oppskrift til punkt og prikke.

Tusen takk for super hjelp, og kvalifiserte råd!! Nisim shampo bestilt

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:13   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister hår

Opprinnelig lagt inn av CosiFanTutta, her.

Tusen takk for super hjelp, og kvalifiserte råd!! Nisim shampo bestilt

Lykke til, og husk: Vask håret TO ganger når du vasker det, og pass på å massere det godt ned i hodebunnen. I i minimum 8 dager på rad!

Kan være litt krise å gjøre det, man mister jo en del hår under vasking, men husk at målet helliger middelet

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:28   #5
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Mister hår

Det virket!! Tusen, tusen takk, Cherry!!

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar

Emneord
hår, miste


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mister cm, men ikke kg ... Gwen Spørsmål og svar 4 10-06-10 11:47
Like før jeg mister motivasjonen. Hjelp Tor Olav Ketolysekuren 19 02-06-10 19:21
Mister unormalt mye hår........ Arwen32 Ketolysekuren 3 17-02-10 15:25
Mister håret! martine1977 Kosttilskudd 2 20-10-09 21:30
Jeg mister motivasjon blå blomst Lavkarbo generelt 0 19-05-09 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no