Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Så ufattelig svimmel om morgenen..

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-06, 10:21   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Så ufattelig svimmel om morgenen..

Den siste uken har jeg slitt så utrolig med svimmelhet om morgenen. Det kjennes ut som krystallene i øret er ute og svømmer og det tar lang tid før jeg slutter å holde meg fast i senga og kan stå opp.. Er småsvimmel og uggen i mange timer

For noen år siden opplevde jeg at krystallene gikk ut av posisjon og jeg hadde null balanse, men da gikk det ikke over før en homøpat/akupunktur hadde vridd på hodet i diverse stillinger for å få de tilbake.

Er det noen som har opplevd eller vet at disse kan forårsaken enorm svimmelhet når man har ligget rolig en hel natt og at de går tilbake når man reiser seg igjen?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 11:21   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Er det noen som har opplevd eller vet at disse kan forårsaken enorm svimmelhet når man har ligget rolig en hel natt og at de går tilbake når man reiser seg igjen?

Ørekrystaller ute av stilling kan absolutt forårsake dette. Siden dette er noe som skjer gjentatte ganger fallelr nok ikke ørekrystallene ordentlig på plass, men det kan være lurt å oppsøke noen som kan riste de på plass. For best effekt er det da øvelser du kan gjøre et par ganger om dagen (f.eks. i forbindelse med at du står opp og legger deg)

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 13:02   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Ørekrystaller ?? Er det noe alle HAR eller er det noe som settes inn i forbindelse med en eller annen form for behandling ?? Skjønner itt'no jeg ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 13:24   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ørekrystaller ?? Er det noe alle HAR eller er det noe som settes inn i forbindelse med en eller annen form for behandling ?? Skjønner itt'no jeg ?

Øh..... Da er vi to, Nille..... Aldri hørt om det jeg....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 15:58   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Jeg kan ikke så mye om det, men vi har alle noen ørsmå krystaller i øret som har med balansen vår å gjøre. Når disse kommer ut av posisjon vil man bli fryktelig svimmel og ikke ha noe særlig balanse. For noen år siden opplevde jeg det.. det skjedde helt plutselig mens jeg sov og da jeg våknet og gikk ut av senga, klasket jeg rett i veggen og gikk rett på nesa i gulvet, kunne ikke stå på beina i det hele tatt...

Samme, men ikke så alvorlig har jeg nå.. og har hatt det siden jeg var og fikk akupressur uka som var.. Må holde meg fast i madrassen når jeg våkner.. om jeg går rett ut av senga så sjangler jeg og faller. Ufattelig ubehagelig!

Må nok ringe noen i morgen som kan få ristet hodet mitt på plass

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 15:58   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Takk for svar Fedonisten Var usikker på om det gikk an å bare være svimmel og i ubalanse på morgene, eller om løse krystaller innebar at man svimlet rundt hele dagen

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 16:10   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Ahaa !! Jeg har også hatt perioder hvor jeg føler jeg er helt i svime om morgenen. Skikkelig svimmel og uvell. Legen mente det kunne være stort blodtrykksfall når jeg sov. Men så var det altså krystallene !

Morsomt egentlig, neste gang det skjer skal jeg unnskylde meg med
"det var bare krystallene mine som var ute av stilling" neste gang jeg er for svimmel til å kjøre bil og kommer for sent på jobb

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 18:24   #8
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 12:26   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Så ufattelig svimmel om morgenen..

Svimmelhet er vel bare et symptom på en dypereliggende årsak? Kan da være hundre andre grunner til at man er svimmel om morgenen. Blodtrykksfall er nevnt, jernmangel er en annen vanlig årsak.. og mange andre mer eller mindre ufarlige tilstander. Ville ha sjekket det opp med lege jeg.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmel etter Atkins-slutt!? boble Lavkarbo generelt 7 28-04-05 21:16
gått på atkins i 3 mnd... svimmel Ray87 Atkins kosthold 9 03-04-05 19:39
Er litt svimmel ,dag3! geisha Induksjonen 3 11-08-04 22:01
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no