Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åh, jeg sliter sånn!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 11:27   #51
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Du bør kanskje lese hva jeg skrev?

"Uten sammenligning forøvrig"

Ja jeg leste det du skrev, og jeg presiserer det bare ..... var det også feil nå

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:28   #52
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Javel....

"Normalt" er et relativt begrep. Det er hva som anbefales i den delen av befolkningen som IKKE går på ketogen diett. Dvs. 1 - 2 liter pr dag. Ikke hva som er normalt for DEG. Jeg har svart generelt og prøvd å forklare HVORFOR det er virktig med vann. Også svart i følge "synsing" i tidligere svar i samme tråd. Ikke spesifikt til deg.

Det er helt klart at det optimale for maksimal utnyttelse av kuren er å drikke mer, men ingen ville noensinne si at du må gi opp fordi du ikke får det til. Man skal gjøre så godt en kan. Ikke så godt eller mindre godt andre kan.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:29   #53
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Synes det er sunt å stille spørsmålstegn ved "vedtatte" sannheter jeg da...

Selvfølgelig er det det. Men det er jo ikke alltid man får det svaret man vil ha....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:31   #54
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ja jeg leste det du skrev, og jeg presiserer det bare ..... var det også feil nå

Neida..men man kan faktisk drikke for mye vann. Nyere forskning på området viser at det ikke er sunt å tylle i seg for mye vann...man skal drikke når man er tørst. Det har jeg en sterk tro på altså. Akkurat som med små barn. De drikker når de er tørste. Du får ikke et barn til å drikke maaasse vann for de vi mener det er sunt...De lytter til kroppen sin. Har veldig tror på dette med "kroppslytting" jeg da..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:42   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Akkurat som med små barn. De drikker når de er tørste. Du får ikke et barn til å drikke maaasse vann for de vi mener det er sunt...De lytter til kroppen sin. Har veldig tror på dette med "kroppslytting" jeg da..

Men man kan fint lære kroppen å leve uten noe særlig både vann og mat, og da må man kanskje lære den å ville ha det igjen. Kroppslytting forutsetter at kroppen din fungerer mer eller mindre optimalt til vanlig, og aldri har blitt presset eller utsatt for ekstreme påkjenninger, selvpåført eller ufrivillig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:45   #56
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Har aldri lært kroppen min å være uten vann eller mat over tid... det er vel ikke normalt?? Snakker selvfølgelig om normale folk her.. ikke ekstreme folk.. som går over nordpolen eller klatre mount everest...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:54   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Har aldri lært kroppen min å være uten vann eller mat over tid... det er vel ikke normalt??

men hva er normalt egentlig? Det som er normalt for deg er kansje unormalt for andre? For min kropp er det normalt å trenge 3-4 l vann hver dag, mens for broren min som drikker veldig lite vann er det normalt med maks 1/2 l væske hver dag. Hvis han skulle begynt på samme kosthold som meg ville sannsynligvis kroppen hans protestert, fordi den hadde ikke nok smøring i systemet til å få det gjennom.
Men selvfølgelig er det et valg, man kan la være å drikke anbefalt mengde, og la kroppen jobbe hardere, eller man kan drikke et par liter og sørge for at avfalsstoffer ol skilles ut, samtidig som korppen får nok til de jobbene den skal utføre.
Forøvrig sier du at du ikke har utsatt kroppen din for ekstrweme situassjoner; slankekur er ekstrem situasjon, samme hvilken filosofi man velger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:30   #58
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Åh, jeg sliter sånn...... den var overskriften tiltrakk meg, her er flere....

Vel, har startet på Ketolyse i dag - har vært her inne tidligere (kjenner igjen Nille (som burde gi ut bok) og en del andre - hyggelig).

Jeg er vel en typisk jo jo slanker og har vel i likhet med mange "slanket" meg fet. Nå er jeg langt nede mentalt - tenk 93,5 kg - jeg veier mer nå enn når jeg var gravid, jeg er bare så drittlei. Dette har pågått i 2 år (røykeslutt) - starter på "kurer", kutter ut - lager unnskyldninger (kan her gi ut unnskyldninger i eget leksikon om noen mangler noen)

Sliter med motivasjon, er som at jeg tenker at det ikke er noen vits - blir vel noen kg ned for så opp igjen..... Derfor trenger jeg et fora som dette .....

Har nå bestemt meg for å FULLFØRE, komme i mål og bli der - det er det jeg har som mål - og det er det jeg tror mange som meg sliter med - ikke selve "slankingen" (det også selvsag..) men det å ha fokus på at dette er en livsendring....

Isj, ble et langt innlegg - vel - har gått på Ketolyse før med gode resultater så jeg "gyver" på'n igjen....

Forsatt fin dag til dere alle -

PS! Til tross for kallenavn - er jeg "female"...

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:30   #59
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Neida..men man kan faktisk drikke for mye vann. Nyere forskning på området viser at det ikke er sunt å tylle i seg for mye vann...man skal drikke når man er tørst. Det har jeg en sterk tro på altså. Akkurat som med små barn. De drikker når de er tørste. Du får ikke et barn til å drikke maaasse vann for de vi mener det er sunt...De lytter til kroppen sin. Har veldig tror på dette med "kroppslytting" jeg da..

Det er riktig, men om man er i ketose er det som sagt en litt spesiell tilstand der det er viktig å drikke mye vann av tidligere nevnte årsaker. Det er heller ikke vannvittige mengder det er snakk om, men 2,5 -3 liter pr dag....



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:32   #60
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er riktig, men om man er i ketose er det som sagt en litt spesiell tilstand der det er viktig å drikke mye vann av tidligere nevnte årsaker. Det er heller ikke vannvittige mengder det er snakk om, men 2,5 -3 liter pr dag....

Det er det som står, men svært mange her inne har konkurranse om å drikke mest mulig, føler jeg!
Det er derfor Siw og jeg (og noen til) prøver å si at for mye er heller ikke bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 15:04   #61
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

konkurranse? Nei, her er det gitt stort sett velmenende råd om 2-3 liter om dagen vel?
Til deg som sliter; ta imot gode råd om flaskevann og ev noe "attåt" og lykke til videre.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 15:51   #62
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er det som står, men svært mange her inne har konkurranse om å drikke mest mulig, føler jeg!
Det er derfor Siw og jeg (og noen til) prøver å si at for mye er heller ikke bra!

Det er noen som trenger en konkurransesituasjon for å få til å drikke vann i det hele tatt kanskje ? Som trenger litt inspirasjon og drahjelp. Ikke vet jeg. Men det betyr da ikke at alle skal følge etter og gjøre det samme. Andre kan holde seg til anbefalingene i boka/bøkene. Eller lavære. Som sagt tidligere er det ingen tvang heller.

Det er ihvertfall ingen her inne (som har greie på det) som har anbefalt å drikke 5-6 liter vann til dagen. Det er etter min mening noe i overkant, men det er nok noen som drikker såpass mye av forskjellige årsaker. Jeg har f.esk. en trener som svetter noe inni granskauen når han trener. Han drikker et par tre flasker (ca. 1,5 liter) minst i løpet av en treningsøkt. Da jeg hadde en jobb hvor det var tørr luft og jeg snakket hele dagen, drakk jeg ofte 3 liter bare på jobb, men mindre hjemme. Lå ofte på 4-5 liter om dagen da.

Hvordan man drikker vannet har også noe å si. Drikker man små slurker jevnt fordelt over hele dagen/kvelden vil kroppen takle det bra. Man "drukner" ikke av det. MEN drikker man en liter om gangen et par tre ganger til dagen er det IKKE bra.

Det er så mange nyanser og situasjoner - ikke heng dere opp i hva andre gjør. Drikk det dere vil/klarer/orker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:20   #63
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Det jeg unner nybegynnere her inne på forumet, er tips og råd som står til det valget av diett de har tatt. Og da er det vel ketolysedietten trådstarter har trengt å få råd i tråd med...ergo 2-3 liter vann daglig er optimalt...men alle monner drar...

Takk for saklige argumenter, Nille!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ÅÅÅ jeg sliter sånn nå Hannehk Ketolysekuren 9 26-09-08 10:16
Nå sliter jeg med motivasjonen Hannehk Ketolysekuren 22 08-07-08 13:25
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 18:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 09:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no