Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ostesaus ... (haster)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-08, 17:48   #1
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Ostesaus ... (haster)

driver å lager lasagnen med ostesaus, har raspet ost og hatt den i varm fløte...men det blander seg ikke..blir bare en stor klomp

hva gjør jeg galt?

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:49   #2
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: ostesaus....HASTER

Hørtes rart ut da..ostens kal jo smelte i varm væske..

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:52   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ostesaus....HASTER

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

driver å lager lasagnen med ostesaus, har raspet ost og hatt den i varm fløte...men det blander seg ikke..blir bare en stor klomp

hva gjør jeg galt?


For mye ost og/eller for lite fløte. Du må ta litt om gangen oppi også, om du tar alt på engang smeleter det ikke skikkelig !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:52   #4
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: ostesaus....HASTER

ja men osten samler seg sammen til en stor klump som ikke vil blande seg med fløten...

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:54   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ostesaus....HASTER

Da har du for lite fløte (den skal småkoke/syde) og for mye ost !
hva slags ost bruker du ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:56   #6
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: ostesaus....HASTER

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

For mye ost og/eller for lite fløte. Du må ta litt om gangen oppi også, om du tar alt på engang smeleter det ikke skikkelig !


kanskje hatt det oppi for fort da`?

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 17:58   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ostesaus....HASTER

fløten MÅ være varm nok og du må ha i litt om gangen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 18:02   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: ostesaus....HASTER

Eller kjøp smelteost....Den er litt dyrere... men snadder! Ellers bruker jeg Naturell smøreost når jeg skal lage ostesaus...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 18:16   #9
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: ostesaus....HASTER

jeg fikk det til fjernet den kladden jeg fikk oppi der og hadde i litt og litt ost hah

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:27   #10
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: ostesaus....HASTER

Hva er smelteost?

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:47   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: ostesaus....HASTER

Det er ost som er tilsatt smeltesalt... Denne Tomatosten og skinkeosten du får ferdig oppskivet er en slik en. Men det finnes maaange slike sorter. De er meget velegnet til ostefonduer også.. Selv bruker jeg en sort jeg bare kaller gruveost.... Da får jeg en eller annen smelteost

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
HASTER pga ferie ... Siss1 Spørsmål og svar 13 15-07-07 21:02
HASTER! Toll ved netthandel? dingpot Generell diskusjon 9 08-05-05 20:37
Ostesaus! mofe Annen mat 1 19-09-04 21:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no