Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det normalt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-08, 16:30   #1
*Missmaya*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 12
*Missmaya* er på en erverdig vei

Er det normalt?

er på dag nr 10 med ketolyse nå,og har fulgt det slavisk. har gått ned 4,5 kg på 9 dager. men er det normalt å være så slapp og sliten hele tiden? fikk det sånn på mandagen og er blitt så ille at jeg knapt klarer å være på jobb.spiser meg mett og er aldri sulten og drikker vanvittig mye men likevel har jeg nesten ikke krefter til noe. stixene er knall lilla og vekta fortsetter å gå nedover,så hva er galt? eller hva gjør jeg feil?
tar alle tablettene som hører med også. i tillegg tran,og div andre kosttilskudd.
håper noen har noen tips til hva d kan være.
ps: første uka hadde jeg energien på topp,og da mener jeg suuuuper energi,men ikke nå lenger

*Missmaya* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:00   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: er det normalt?

Spiser du NOK karber?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:49   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: er det normalt?

og er det knall lilla drikker du for lite....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:52   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: er det normalt?

JA, tre liter min!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:54   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

Legg inn en dagsplan på hva du spiser, interessant å vite hvor mye du skal ned i vekt også, noen tar ketosen hardere enn andre og det kan vare noe lenger enn bare noen dager, og at stixen din er knall lilla KAN være en indikator på at du drikker for lite også, men det er viktig at du måler ketoner på kvelden minst et par timer etter siste måltid, et fettrikt måltid kan gi et sterkere utslag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:09   #6
*Missmaya*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 12
*Missmaya* er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt?

slik spiser jeg i løpet av en dag:
dropper frokost(er ikke sulten og har IKKE tid)men tar tabletten+vann
lunsj: salat med kylling eller litt stekt bacon i+ tablett+ vann
middag: stekt kjøttdeig med amerikansk gr.saks blanding+tablett+vann
kvelds: 2 stekte egg + bacon+tablett+vann

utenom dette koser jeg meg med noen kp te i løpet av dagen(usøtet)
en neve nøtter når jeg har eller litt bacongull.
orker ikke å telle karber,det blir for slitsomt akkurat nå.
har kjøpt soyaprotein og bakemiks og vil gjerne lage noe m det men reagerer på at oppskriftene inneholder så mye karbs. tør rett og slett ikke å gamble når jeg ikke klarer å telle karbs.
fikk mens i dag,kan dette være grunnen til at jeg er så slapp?
drikker rundt 3-4 liter vann hele dagen og gjør ikke noe annet enn å fly på do.

*Missmaya* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:11   #7
*Missmaya*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 12
*Missmaya* er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt?

skal ned 4-5 kg til før jeg har nådd målet mitt som var å ta av 15 kg.
har ikk emålt siden mandag m stix fordi jeg har mensen nå..har hørt at det kan slå ut på de

*Missmaya* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:13   #8
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Er det normalt?

Du har nok bare en ekstra hard intro. Jeg blir også helt satt ut når jeg skal inn i ketose og legger det i langhelger da jeg kan sove og sove.... Prøv å spise f.eks rå brokkoli og blomkål sammen med de måltidene du ikke har salat. Noen blir fryktelig uggen hvis de får for lite karber.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:28   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

Det finnes ca eksempler på hvor mye grønnsaker du kan spise for å nå antall karber (da 20) på Atkins Induksjonsida her på forumet. Jeg synes det er mye enklere å slenge ting i en matvekt, for å holde orden på det, og da har jeg full kontroll.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:05   #10
*Missmaya*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 12
*Missmaya* er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt?

ok.forsøker egentlig bare å styre unna ting m for mye karbs jeg. mamma regnet ut at jeg neppe får i meg mer enn 8-10 gram pr dag. eneste fettet jeg spiser er jo bacon..liker ikke rømme,dressing å slikt.
er det noen her inne som kunne tenke seg å hjelpe meg å sette opp en nøyaktig meny for en dag? slik at jeg får satt fart i dette. tror ikke jeg spiser helt rett. er glad i alt kjøtt,alle grønnsaker,eggeting,bacon etc. men liker ikke meieriprodukter utenom melk som ikke er lov

*Missmaya* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:20   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Er det normalt?

Du har jo hatt et veldig godt resultat til nå.
Jeg er også på dag 10,har hatt det utrulig bra fram til idag,vekta har jeg gjemt unna.Jeg er kvalm,har lyst og kaste opp,og hodepine.Vet jeg har drukket nok.Nemlig begynt og skrive det opp.Det stod jo noe i boken om at etter første uken kunne noen bli litt dårligere og uggen.Mine stix er også på det mørkeste,og eie ikke appetitt.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:47   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

Da ligger du nok alt for lavt i karber, det er ikke så bra i lengden.
Stek alt i meierismør, hell olivenolje over salaten, spis litt fet ost etc.

Maten din ser ålreit ut altså, men hva slags salat spiser du? Isberg f.eks er bare vann og vomfyll, du kan i tilfelle bytte den ut med ruccola, hjertesalat e.l. Sleng oppi noen biter med fetaost om du liker det, og hell olivenolje over, da får du opp fettmengden.
Liker du fløtesauser? Jeg pleier å lage en hvor jeg koker inn smøreost (f.eks philadelfia) og krydrer med salt, pepper og urter. Kjempegodt!
Hva er det i den amerikanske blandingen?
Brokkoli, blomkål, squash, aubergine, noe paprika og løk er finfine greier.

Maten din ser grei ut, og så lenge du ikke venter så lenge til lunsj at du er kjempesulten, så bør det gå bra. Men som sagt, få inn litt fett der det trengs, og prøv å spis grønnsaker til minst tre måltider, om du smørdamper f.eks brokkoli og rasper litt ost over, så er det diiiigggg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:55   #13
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

amerikansk blanding som jeg har sett inneholder erter, gulrøtter og mais.... så jeg ville heller ha tatt noe annet siden gulrøtter og mais har en del karboer ( gulrøtter = 6,7 karb pr 100g og mais = 12,6 karb pr 100 g )

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:56   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

Aha. Er det ikke lettere å bare kjøpe litt brokkoli eller blomkål og smørdampe da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 17:57   #15
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det normalt?

hei missmaya, her og

Jeg reagerte på den amerikanske blandingen, men....hva med å bytte den ut med en god salat?


Bruker du noe form for dressing?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:03   #16
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av *Missmaya*, her.

skal ned 4-5 kg til før jeg har nådd målet mitt som var å ta av 15 kg.
har ikk emålt siden mandag m stix fordi jeg har mensen nå..har hørt at det kan slå ut på de


?? Kan mensen ha noe å si på stixen? Og i tilfelle, at den ikke viser utslag selv om man er i ketose eller at den viser sterkere utslag? Sist jeg gikk på en sprekk var under mensen fordi jeg plutselig ikke hadde utslag på stixen, selv om jeg ikke hadde gjort noe annerledes enn ellers. Gumlet karber et par dager etter det siden jeg allikevel var ute av ketose. Hadde ikke gjort det hvis jeg visste at det kunne være "feil" med stixen...

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no