Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke søtsaker kan man unne seg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-07, 09:18   #1
Tette80
Medlem
 
Tette80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 69
Tette80 er ny på veien
Unhappy

Hvilke søtsaker KAN man unne seg?

Er kun på min 2 dag av kuren, men alt jeg tenker på er mat!!! Utrolig frustrerende altså!!! Tenkte jeg skulle kjøpe meg en iste i dag - er ingen karber i den. Eller pepsimax - går vel den å. Kjenner jeg virkelig trenger noe "søtt"! Når tid vil dette suget forsvinne?

Håper på svar fra noen erfarne sjeler!!!

__________________
Tette80
Tette80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:25   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke søtsaker KAN man unne seg?

Opprinnelig lagt inn av Tette80, her.

Er kun på min 2 dag av kuren, men alt jeg tenker på er mat!!! Utrolig frustrerende altså!!! Tenkte jeg skulle kjøpe meg en iste i dag - er ingen karber i den. Eller pepsimax - går vel den å. Kjenner jeg virkelig trenger noe "søtt"! Når tid vil dette suget forsvinne?

Håper på svar fra noen erfarne sjeler!!!

Heisann.

Dett er kroppen din som prøver alt den kan å få deg til å spise søtt. Gi deg selv en uke UTEN søtsaker eller erstatninger så vil det sannsynligvis gå over. Kunstig søtstoff trigger bare søtbehovet... Ta deg heller en ostebit, litt fleskesvor og masse vann.
Har vært der selv, bit tenna sammen og du vil vinne!!!

Husk å spis deg god og mett på feit mat, så blir du ikke så sugen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:26   #3
Tette80
Medlem
 
Tette80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 69
Tette80 er ny på veien

Hvilke søtsaker kan man unne seg?

Er kun på min 2. dag, men jeg sjesker allerede på noe som er litt søtere enn egg og bacon. Går det an å unne seg pepsimax eller iste eller no? Håper på noen positive svar fra noen erfarne ketolysører

__________________
Tette80
Tette80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:30   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke søtsaker KAN man unne seg?

Om du greier å holde deg unna så vil du i løpet av noen dager merke at sukkerhungeren forsvinner, noen må slite i opp til ett par uker men det gjelder ett fåtall.

Drikk gjerne masse vann med sitrondråper i når du er sugen.

Og om du absolutt må ha noe så kjøpe en 86% sjokkis og bryt pittesmå biter som du suger på.

Du har rett og slett karboabstinenser, men når de forsvinner vil du føle deg befriet fra godissyke.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:31   #5
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke søtsaker kan man unne seg?

Jeg har drukket pepsi max fra dag 1 og det har gått fint..

men det er ikke alle som kan drikke det uten å stå stille...

og unner meg og en gang i blandt litt cavalier sjokolade uten sukker fra helsekosten

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke søtsaker kan man unne seg?

Hei hei! Jeg er ikke ketolysør () men Atkins er ikke ulikt, og et råd jeg gir igjen og igjen er: ligg unna! Høres litt strengt ut, men du vil være takknemlig for det etter en tid.
Nå er du bare på dag to, om du holder ut en uke til, minst, så tror jeg ikke du sjesker på noe som helst!
Å spise søte ting på lavkarbo, om det så inneholder sukker eller kunstig søtning kan både hemme vekttap og trigge uønsket søtsug. Det er like greit å få det under kontroll så fort som mulig. Det er nemlig ikke sånn at man må ha søte ting, men kroppen lurer deg til å tro det, så da bør du avvenne deg fra det!
Fint å legge seg til gode vaner med en gang.

Om det blir for sterkt det søtsuget ditt, så hjelper kromtabletter for noen, og andre igjen som sliter med det i lengden har prøvd akupunktur. Men når man er så tidlig i kuren som du er, så prøv først å ligg unna. Om du har søthunger, spis noe fett, drikk vann, se en film, gå en tur etc, noe som får tankene dine vekk fra det søte!

Ser at Mentos skrev svar til deg her før jeg rakk å rette litt opp i mitt, og jeg kan jo bare skrive under på at ingen er like, og noen kan, men andre ikke!
Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:31   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvilke søtsaker KAN man unne seg?

Ja,tilogmedjeg(som er ambasadør for søtstoff og lignende ) vil si at
du bør klare deg helt uten noe sånt nå,kom skikkelig i gang først.
Søtstoff gir mange vekt stopp og noen ligger på seg også...er jo litt synd
vist du ødelegger resultatet før det viser seg...lykke til videre

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:32   #8
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke søtsaker kan man unne seg?

Må bare legge til atpå min dag 2 hadde jeg lyst på alt annet enn lavkarbomat men dagen etter var det suget blåst bort!!

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:05   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke søtsaker kan man unne seg?

Hei
Akseptable søtningsmidler er listet opp i "slank med ketolysekuren". Noen mener, kanskje med rette, at søtningsmidlene stopper vekttapet. Det er imidlertid vanskelig å skille den vektstagnasjon fra vanlige platåer.
Om 20% ikke "tåler" kunstige søtningsmidler, betyr det at 80% går ned i vekt selv om de bruker søtningsmidler.
Et annet poeng er at ketolysekuren og liknende kurer har en innebgygd fordel nemlig at man blir kvitt søthunger og hang til raske karbohydrater ( loff, potet og ris mm.) da er det ikke SÅ lurt å vedlikeholde søtsuget med kunstige søtningsstoffer. Bruk ketolysekuren som en effektiv slankekur og utnytt samtiudig kuren til å bli kvitt sukkeravhengigheten.

Men vi må alle finne vår vei og ikke fordømme de som gjør "feil" så lenge de går ned i vekt og selv er fornøyd med måten de gjør det på.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no