Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Restaurant i Oslo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-07, 11:44   #1
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Restaurant i Oslo?

Finnes det noen rendyrkede lavkarbo steder i Oslo? Må ha noen alternativer når jeg snart blir tvunget ut på restaurant.

Og hvis det ikke finnes, hvorfor finnes det ikke? Må jo f.eks være glimrende å ha en lavkarbo lunsjbar i f.eks Byporten...

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 12:21   #2
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

Kan ikke hjelpe deg så veldig med rendyrkede lavkarbosteder i Oslo, men når du nevner Byporten så kan jeg i hvert fall komme med et lite tips.

Har vært på Egon's der noen ganger - og lavkarbo-utvalget er kanskje ikke superstort, for jeg ender opp med å spise det samme ... men: Hvis du liker taco og bestiller det minus skjellene og mais - så blir det faktisk en ganske bra lavkarbomiddag.

Har også vært på lavkarbo-treff på Mr. India, og det var da svært akseptabelt det vi klarte å få de til å servere der.

Lykke til! (... og håper du får flere svar av folk som kjenner by'n bedre enn meg!)

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 12:24   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

Det skal ha kommet en ny lunsj-kjede i oslo med sunne alternativer... men det spørs vel om de tenker sunt som lavkarbo... De er antagelig mer på ernæringsrådet tenker jeg.

Men det er ikke så vanskelig å finne alternativer på restaurant, hverftall ikke for et fedon kosthold. Og de fleste er hjelpsomme med å bytte ut ting man sier man ikke tåler og sånn. Husk å tipse hvis de er hjelpsomme så er de det neste gang også

Forøvrig er det en tråd på forumet her et sted om å spise ute...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:06   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Finnes det noen rendyrkede lavkarbo steder i Oslo? Må ha noen alternativer når jeg snart blir tvunget ut på restaurant.

Og hvis det ikke finnes, hvorfor finnes det ikke? Må jo f.eks være glimrende å ha en lavkarbo lunsjbar i f.eks Byporten...

Big Horn Steak House. Du finner dem på Aker Brygge og på Majorstuen (kanskje flere steder også?). Avbestill poteter og legg til blomkål/spinat etc som "side dish".

God mat, men vær forberedt på elendig service...

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 00:25   #5
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Restaurant i Oslo?

Hmm.. Noen som vet om noen restaurantlokaler i ett godt område som er til leie? (Lysaker Brygge, Majorstuen, Sentrum, Grønland eller Grunerløkka)

Hadde jeg vært frisk og hatt noen laken i backup, så hadde jeg visst pokker satset på ett slikt sted...

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 08:22   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

Dette skal visst være et bra sted selv om de i utgangspuktet satser lavkalori, så skal de ha stort utvalg og mye fokus på proteiner, i tillegg til at du kan mikse og trikse med tilbehøret selv.
Har ikke vært der selv, men folk som har skryter meget av det
Som du ser av teksten så står næringsverdiene oppgitt i menyen
http://oslopuls.no/restaurant/article1313767.ece

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 09:47   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Restaurant i Oslo?

Ja, helt utrolig at det ikke finnes flere lavkarbo-restauranter. Vet TGF hadde et par retter som var lowcarb før, men tror de har fjernet det fra menyen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:32   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Dette skal visst være et bra sted selv om de i utgangspuktet satser lavkalori, så skal de ha stort utvalg og mye fokus på proteiner, i tillegg til at du kan mikse og trikse med tilbehøret selv.
Har ikke vært der selv, men folk som har skryter meget av det
Som du ser av teksten så står næringsverdiene oppgitt i menyen
http://oslopuls.no/restaurant/article1313767.ece

kanskje de bare trenger litt input for å komme på lavkarbo-sporet også? Kan man sende de tips på ting man ønsker på menyen f.eks? Nå som lavkarbo tar av overalt så må det jo være i deres interesse også å ligge litt foran andre i løypa

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:39   #9
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Restaurant i Oslo?

Kanskje vi skal starte noe?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:41   #10
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Kanskje vi skal starte noe?

Jeg er bombesikker på at det kunne vært en grusomt bra fortjeneste hvis man hadde fått tak i ett egnet lokale, og hadde hatt oppstartskapital..

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 16:48   #11
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Jeg er bombesikker på at det kunne vært en grusomt bra fortjeneste hvis man hadde fått tak i ett egnet lokale, og hadde hatt oppstartskapital..

her er beliggenheten nøkkeln trur jag!!

Lille kalori har tydligvis allrede flyttet fra bislett..forøvrigt så hade/har de en bra meny,med en del lav-karbo alternativer.. blomkålstappe f. eks.Og en sjokolade kake med minimalt med karbs..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 01:37   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

På Grünerløkka er det nå så høye utleiepriser at de eneste som har råd til å drive butikk her er eiendomsmeglere. De popper opp som paddehatter her i strøket. GRRRRRRRR

F eks ble Bagel & Juice nylig lagt ned - et ganske så populært sted med ikke akkurat lave priser, og alt for lite personale. Til tross for alle disse "sparetiltakene" ble det altså for dyrt for dem å drive. Nå sitter meglere på utstilling i de digre vinduene midt i Thorvald Meyers gate ...

Så man måtte nok bladd opp en del laken hvis man skulle drevet noe sånt her iallfall ...

Eiendom er tyveri ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 01:45   #13
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Restaurant i Oslo?

Trikset bak restauranter er investorer, og er konseptet godt nok, så får man det overalt... Problemet er bare at en lavkarbo greie ikke er utprøvd, og er veldig vanskelig å få støtte til. Folk er ikke veldig interessert i å investere i noe som de ikke nogenlunde sikre på at er god butikk.

Men det blir bare dyrere og dyrere på grunerløkka, og markedet priser seg selv ut der. Jeg tror Lysaker Brygge ville vært det suveren hotteste nå, da i form av ett lunsjsted.

Godt at man kan drømme om noe som man ikke har mulighet til...

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:22   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Restaurant i Oslo?

Tviler på at det er så veldig mye mer marked for lunsjsteder der ute nå, med den cafeen som allerede ligger der + 2 plasser opp på "lokket".

For min del mener jeg vaterland, grønland må være et sted å satse nå. Endel jobblokaler i området, og mange som går forbi der til og fra bolig/kollektivt/jobb. Og en masse nye boliger på vei. (Og en drøss med nyetablerte eiendomsmeglere, som betyr at de mener det er "det nye løkka/Nye torshov" )
Og etterhvert åpnet filialer på helsfyr, skøyen og carl berner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 17:30   #15
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Restaurant i Oslo?

trur Nydalen er ett genialt sted å åpne noe på De bygger så mye der akkurat nå,og det finns masse bedrifter allerede..og BI så klart..

Trur ikke man bare kan markedsføre sig som lav-karbo restaurant, jag trur man må forklare litt mere en bare bruke "ordet" lavkarbo.. ..sikkert mange folk som har fådt med sig diskusjoner i tv om brød,pasta,sukker å så videre..men vet de att dette kalles lav-karbo kosthold?

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 22:04   #16
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

trur Nydalen er ett genialt sted å åpne noe på De bygger så mye der akkurat nå,og det finns masse bedrifter allerede..og BI så klart..

Trur ikke man bare kan markedsføre sig som lav-karbo restaurant, jag trur man må forklare litt mere en bare bruke "ordet" lavkarbo.. ..sikkert mange folk som har fådt med sig diskusjoner i tv om brød,pasta,sukker å så videre..men vet de att dette kalles lav-karbo kosthold?

Joda, med litt godt planlagt gratis PR, (Idar Vollvik er ekspert på dette området), så kan man kalle det hva som helst egentlig, og når selv det er plass til Krishna restauranter, så tror jeg det også er plass til lavkarbo.

Det er de som faktisk er interessert i locarb som faktisk ville vært de største ambassadørene sammen med media som alltid er interessert i nye konsepter.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 10:22   #17
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ja, helt utrolig at det ikke finnes flere lavkarbo-restauranter. Vet TGF hadde et par retter som var lowcarb før, men tror de har fjernet det fra menyen.

De var kanskje for tidlig ute med lavkarbo, eller så er lavkarboere veldig dårlig til å spise på fridays. Ethvert sted du kan få et stort kjøttstykke burde ihvertfall være relativt greit å dra på. Tøyer kanske karbotallet med saus og tilbehør, men kryddersmør er rimelig safe.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 19:25   #18
Cherrytomaten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 19
Cherrytomaten er på en erverdig vei

Sv: Restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ja, helt utrolig at det ikke finnes flere lavkarbo-restauranter. Vet TGF hadde et par retter som var lowcarb før, men tror de har fjernet det fra menyen.

De har fremdeles LK-salaten, eneste forskjellen er at det står ikek at det er LK i menyen lenger, og at du får det med hvitløksbrød. Jeg sverger fremdeles til denne salaten

Lurer på om noen har noe tips til hva jeg kan spise om jeg vil på indisk restaurant? Hadde en utskeielsesdag hvir jeg spiste indisk ute, men jeg spiste ikke risen eller nanbrød. Noen som vet hvor "ille" masalasausen og raitaen er?

Cherrytomaten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Restaurant med lavkarbomat i Oslo Nooria Generell diskusjon 6 12-07-06 11:28
Er det noen som kan anbefale et flyttebyrå i Oslo ? Nille Generell diskusjon 5 02-04-06 22:21
Lavkarbopølser i Oslo? Feline Spørsmål og svar 5 11-03-06 19:42
Atkinsprodukter i Oslo Emmelin Atkins kosthold 2 28-02-05 18:46
Fins Atkins Bakemix å få kjøpt i Oslo? finna Lavkarbo generelt 2 08-02-05 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no