Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Logikk/Matematikk/Empiriske fakta?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-04, 13:36   #1
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Logikk/Matematikk/Empiriske fakta?

Vi har vel alle en tendens til å koble matematikk/logikk inn i mange sammenhenger - her har vi noen empiriske fakta:

I romantikken, arbeidslivet, shopping og det meste kan man sette opp enkle illustrative matematiske regnestykker som er

så sant som det er sagt.

Disse regnestykkene går direkte på kjemien mellom mann og kvinne.

Romantikk-matematikk

Smart mann + Smart kvinne = Romantikk

Smart mann + Dum kvinne = Affære

Dum mann + Smart kvinne = Giftemål

Dum mann + Dum kvinne = Graviditet

Arbeidsliv-matematikk

Smart sjef + Smart arbeidstaker = Vinning

Smart sjef + Dum arbeidstaker = Produksjon

Dum sjef + Smart arbeidstaker = Forfremmelse

Dum sjef + Dum arbeidstaker = Overtid

Shopping-matematikk

En mann betaler gjerne 10 kroner for en 5-kroners ting han trenger. En kvinne betaler gjerne 5 kroner for en 10-kroners ting hun ikke trenger.

Generell statistikk

En kvinne bekymrer seg for framtiden inntil hun finner en mann. En mann bekymrer seg for framtiden etter at han har funnet seg en kone. En vellykket mann er en som tjener mer penger enn hans kone kan bruke. En vellykket kone er en som finner en slik mann.

Lykke

For å være lykkelig med en mann, må du forstå ham masse og elske ham litt. For å være lykkelig med en kvinne, må du elske henne masse og ikke prøve å forstå henne i det hele tatt.

Hukommelse

Enhver gift mann burde glemme sine feil. Det er ingen vits at to mennesker husker det samme.

Muligheter for forandring

En kvinne gifter seg med en mann og forventer at han vil forandre seg, men det skjer ikke. En mann gifter seg med en kvinne og forventer at hun ikke vil forandre seg, og det skjer.

Diskusjons-teknikk

En kvinne har det siste ordet i enhver diskusjon.

Alt en mann sier etter det er begynnelsen på en ny diskusjon.

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 14:01   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:

En kvinne har det siste ordet i enhver diskusjon.

Å neida, Det er nok vi menn som avslutter de flest diskusjonene.

Med ordene:

JA, KJÆRE.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 14:03   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 20:20   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hmm... jeg bare kom til å tenke på eeeen liten ting Begod.

Begynner ikke neste diskusjon ved at mannen svarer: "Ja kjære"?

Du vet, diskusjonen om hvilke motiver du har for å være sååå medgjørlig akkurat nå sånn helt plutselig...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 20:30   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Hmm... jeg bare kom til å tenke på eeeen liten ting Begod.

Begynner ikke neste diskusjon ved at mannen svarer: "Ja kjære"?

Du vet, diskusjonen om hvilke motiver du har for å være sååå medgjørlig akkurat nå sånn helt plutselig...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 10:17   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*kremt*

  Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:22   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

*host*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 15:26   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Har dere blitt forkjølet, damer?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-06-04, 16:28   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

*fnis*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-08-04, 21:28   #10
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Hvorfor har jeg ikke sett denne før?Leste den høyt og alle her var enig i utsagnene.. *Hmmf*

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta på lørdag MHM Generell diskusjon 5 16-03-04 17:04
Ok, la oss få fakta på bordet. Summer Generell ernæringsdebatt 12 14-03-04 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no