Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-11, 18:16   #8951
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som vet hva som kan forårsake crp på over 500, og hvor alvorlig det er?
Da jeg lå på sykehuset nylig fikk jeg beskjed om at den lå på over 500 i over en uke, men ingen forklaring på hvorfor...

Operasjoner

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-07-11, 18:20   #8952
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, fader. Nå finner jeg ikke noe om det på internetten.. Men ei på sykehjemmet jeg jobber på brakk lårhalsen og da snakket legen om at den høye CRPen hennes kunne komme av at kroppen led av post-operasjonsstress.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 16-07-11, 20:39   #8953
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Det eneste jeg tenkte var at det ikke er rart du ikke har gått ned i vekt på ketolyse

På ketolyse lå kcal på rundt 2500, men det var ikke noe jeg fulgte med på. Da gjorde jeg alt rett, men vekten jevnet seg ut og er ikke lengere erklært overvektig, så alt stoppet naturlig nok opp. Så begynte gamle spiseproblemer å balle på seg og jeg kuttet ut lavkarbo. Ketolysen gikk som den skulle den

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-07-11, 22:44   #8954
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

På ketolyse lå kcal på rundt 2500, men det var ikke noe jeg fulgte med på. Da gjorde jeg alt rett, men vekten jevnet seg ut og er ikke lengere erklært overvektig, så alt stoppet naturlig nok opp. Så begynte gamle spiseproblemer å balle på seg og jeg kuttet ut lavkarbo. Ketolysen gikk som den skulle den

Åja, da har jeg misforstått. Sorry Fikk du pm'en min, forresten?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 16-07-11, 22:56   #8955
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Åja, da har jeg misforstått. Sorry Fikk du pm'en min, forresten?

Ja det gjorde jeg, glemte å svare desverre
Veldig mye nyttig der! Sitter litt i tenkeboksen ang hele greia enda, så det blir et par uker til med lavkalori. Tør ikke å gamble å endre så mye på dietten nå som økonomien vagler litt. I løpet av august så mister vi nok en fin sum på 6000kr og har innen da mistet 8400kr i inntekt pr. måned, så håper det er forståelig at jeg ikke kan følge lavkarbo helt slavisk, når enkelte produkter er langt utenfor vår trygghetssone pengemessig. Men viljen sier jo at kroppen har det bedre på 15g karbo enn 100g karbo, så det er helt klart noe jeg har lyst til å begynne med for fult igjen når alt er ok. Heldigvis så er jeg en person som har maks uflaks, men som alltid lander på beina. Jeg trenger bare å kjøre inn nye rutiner og venne meg til hva som nå er 'normalt' for vår husstand, og ikke hva som var.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-07-11, 23:34   #8956
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ja det gjorde jeg, glemte å svare desverre
Veldig mye nyttig der! Sitter litt i tenkeboksen ang hele greia enda, så det blir et par uker til med lavkalori. Tør ikke å gamble å endre så mye på dietten nå som økonomien vagler litt. I løpet av august så mister vi nok en fin sum på 6000kr og har innen da mistet 8400kr i inntekt pr. måned, så håper det er forståelig at jeg ikke kan følge lavkarbo helt slavisk, når enkelte produkter er langt utenfor vår trygghetssone pengemessig. Men viljen sier jo at kroppen har det bedre på 15g karbo enn 100g karbo, så det er helt klart noe jeg har lyst til å begynne med for fult igjen når alt er ok. Heldigvis så er jeg en person som har maks uflaks, men som alltid lander på beina. Jeg trenger bare å kjøre inn nye rutiner og venne meg til hva som nå er 'normalt' for vår husstand, og ikke hva som var.

Jeg tror nok du har det ganske bra på 100 g/kh også jeg da I alle fall fram til ting stabiliserer seg litt økonomisk? Forresten så er Gerds fløtegrøt også veldig god og billig å lage, og metter leeeeenge!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 16-07-11, 23:55   #8957
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg tror nok du har det ganske bra på 100 g/kh også jeg da I alle fall fram til ting stabiliserer seg litt økonomisk? Forresten så er Gerds fløtegrøt også veldig god og billig å lage, og metter leeeeenge!

Joda, jeg har det mye bedre på 100g enn de få dagene jeg har havnet på f.eks 150g. Jeg blir fort oppblåst, tung og slapp når jeg går over 100g, så jeg prøver å stoppe ved 80g, men har uansett maksgrense på 100.
Det har ingenting å si for vekten, den går ikke ned på 100g karbo, men det er jeg ikke ute etter heller, her er det kun følelsen og velværet som er gevinsten. Men ja, fram til økonomien er brukbar igjen, så skal jeg fint greie å holde meg til 100g Merkelig med det, det er egentlig dyrere å leve på karbofattig enn bittelitt høyere, men ikke helt høykarbo.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 17-07-11, 00:41   #8958
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som vet hva som kan forårsake crp på over 500, og hvor alvorlig det er?
Da jeg lå på sykehuset nylig fikk jeg beskjed om at den lå på over 500 i over en uke, men ingen forklaring på hvorfor...

Jeg hadde litt over 300 på sykehuset etter blindtarmoperasjonen, blindtarmen sprakk og de sa det var grunnen til så høye tall. Jeg fikk ikke reise hjem før den hadde gått ned, husker ikke hvor lavt de skulle ha den.
Den gikk gradvis ned, men ikke så fort som de ønsket.

Sjekk det opp om du er usikker

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 17-07-11, 00:48   #8959
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.


Sjekk det opp om du er usikker

Den gikk ned etterhvert, men det tok over en uke. Jeg hadde nesten så høyt allerede før keisersnittet, så tror ikke det er bare operasjonsrelatert.
Syns jeg fikk veldig dårlig info på sykehuset, bare at det var en infeksjon, og at jeg hadde høy crp

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-07-11, 01:04   #8960
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den gikk ned etterhvert, men det tok over en uke. Jeg hadde nesten så høyt allerede før keisersnittet, så tror ikke det er bare operasjonsrelatert.
Syns jeg fikk veldig dårlig info på sykehuset, bare at det var en infeksjon, og at jeg hadde høy crp

Er rett og slett ikke sikkert at de aner hvorfor!
Du hadde en infeksjon, i forbindelse med svangerskapet?, og blir på sikt helt bra igjen!

Om du er veldig nysgjerrig, kan du be fastlegen din etterlyse en epikrise. Der skal det stå alt som skjedde med deg ved siste innleggelse!
Evnt kan du skrive til avd og be om et journal- gjennomgangsmøte med behandlende lege!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-07-11, 01:08   #8961
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kopi av epikrisen, men den sier egentlig ikke så mye.
Ikke så farlig altså, men ble litt nysgjerrig nå når jeg har hatt tid til å innse at jeg faktisk har vært veldig syk...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-07-11, 01:09   #8962
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har kopi av epikrisen, men den sier egentlig ikke så mye.
Ikke så farlig altså, men ble litt nysgjerrig nå når jeg har hatt tid til å innse at jeg faktisk har vært veldig syk...

Godt du er bedre! Jeg fikk intravenøs behandling for det.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 17-07-11, 01:11   #8963
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har kopi av epikrisen, men den sier egentlig ikke så mye.
Ikke så farlig altså, men ble litt nysgjerrig nå når jeg har hatt tid til å innse at jeg faktisk har vært veldig syk...

Skjønner deg godt, jeg! Hadde det på samme måten. Var så syk at jeg egentlig ikke skjønte alvoret før i ettertid. Og da var det jo ingen å spørre!

Om det ikke står hva de mener var grunnen, vet de nok ikke! Noen ganger er det faktisk bare sånn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-07-11, 01:29   #8964
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, jeg hadde liksom nok med å tenke på junior på sykehuset
Hmpf, jeg kan ikke fordra "det bare er sånn" svar! (Lå i krig med mattelæreren på vgs fordi jeg ikke godtok den forklaringa )
Men får ta meg en prat med fastlegen på seksukerskontrollen.... Men hvor lenge kan man gå med blodpropp i lungene? Jeg var inne til astma-test for halvannet år siden pga følelsen av å ikke kunne trekke pusten helt inn, samme følelse som jeg hadde på sykehuset nå. Og den har egentlig kommet og gått de siste par årene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-07-11, 01:49   #8965
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men hvor lenge kan man gå med blodpropp i lungene? Jeg var inne til astma-test for halvannet år siden pga følelsen av å ikke kunne trekke pusten helt inn, samme følelse som jeg hadde på sykehuset nå. Og den har egentlig kommet og gått de siste par årene.

Høres skummelt ut! Men jeg er ingen "sykeperson" så jeg vet ikke
Håper du får svar og at alt er bra nå!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 17-07-11, 13:33   #8966
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har nokon erfaring med kor bra eller ei kvaliteten på møblar kjøpt på Jysk er?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-07-11, 13:37   #8967
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon erfaring med kor bra eller ei kvaliteten på møblar kjøpt på Jysk er?

Det kommer helt an på... Kjøpte kommode til barnerommet der nå for litt siden, den virker solid (mer enn tilsvarende på Skeidar faktisk). Og hagemøbler. Men noe av det de har utstillt virker litt "skranglete", men det kan like gjerne være fordi det er utstilling.
Veninne har spise bord og stoler derfra og er fornøyd. Og vi elsker memoryskum madrassen vår fra jysk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-07-11, 13:46   #8968
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, takk, Carisma! Eg har prøvd memoryskumpute frå Jysk, den er bra. Eg sonderer litt terrenget i høve til møblar etc, greit å kjøpe møblar frå butikkar som finst i byen, så det ikkje blir så veldig mykje transportstyr. Dei hadde nokre reolar/romdelarar, som liknar litt på Expedithyllene til Ikea, ikkje dumt sidan Ikea er langt unna der.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-07-11, 14:10   #8969
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Min tur

Om jeg kutter veldig på karbene, som jeg skal, men får i meg for lite fett - hva skjer?

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo
Gammel 17-07-11, 14:12   #8970
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når ein kuttar kh brukar kroppen feitt for å lage energi, veldig enkelt sagt. Feittkutting er ikkje anbefalt. For lite feitt kan stoppe nedgang, til dømes.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-07-11, 07:57   #8971
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om man enkelt kan måle insulin-nivå i kroppen? Eller er dette en blodprøve som må tas hos lege? Fant ut at disse visstnok brukes til å måle insulin, men de gir nå vel ikke et mål på insulin i kroppen?

Havna nemlig i en diskusjon i går om at kunstig søtning ikke påvirker blodsukkeret men utløser insulin og når kroppen da ikke har noe sukker og ta seg ut på reagerer den helt feil (enkelt forklart). Vedkommende sa at han hadde vært med på et forsøk der insulin ble målt og at det var en enkel test, så jeg bare lurte på om det var noe jeg kunne måle selv.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 18-07-11, 08:34   #8972
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som vet om man enkelt kan måle insulin-nivå i kroppen? Eller er dette en blodprøve som må tas hos lege? Fant ut at disse visstnok brukes til å måle insulin, men de gir nå vel ikke et mål på insulin i kroppen?

Havna nemlig i en diskusjon i går om at kunstig søtning ikke påvirker blodsukkeret men utløser insulin og når kroppen da ikke har noe sukker og ta seg ut på reagerer den helt feil (enkelt forklart). Vedkommende sa at han hadde vært med på et forsøk der insulin ble målt og at det var en enkel test, så jeg bare lurte på om det var noe jeg kunne måle selv.

Er vel et apparat til og måle blodsukkeret du mener? Fås kjøpt på apoteket til en billig penge

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-07-11, 08:50   #8973
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Er vel et apparat til og måle blodsukkeret du mener? Fås kjøpt på apoteket til en billig penge

Nei ikke måle blodsukker, måle insulin. Jeg fikk beskjed om at det var forskjell på det.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 18-07-11, 08:59   #8974
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon erfaring med kor bra eller ei kvaliteten på møblar kjøpt på Jysk er?

Kjøpte en slags kjøpmannsdisk på Jysk tidligere i vår (3 skapdører under og en skuff over hver dør). For et helvete å sette sammen! Gi meg Ikea når som helst! Kommer ikke til å kjøpe møbler på Jysk flere ganger.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-07-11, 09:01   #8975
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nei ikke måle blodsukker, måle insulin. Jeg fikk beskjed om at det var forskjell på det.

Så vidt meg bekjent er det kun c-peptid som kan måle insulinet, og den må taes hos lege. Men, ja, det er jo en blodprøve, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no