Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 15:36   #376
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Det høres kjempebra ut! Men jeg ville nok brukt hemp-tau i stedet for hyssing? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, bruk tjukt hemptau, og lim fast! Sånne ting som henger og dingler bør være solide. Zappa har ødelagt et utall allerede, men nå er han ikke så leken lenger, da.
Jeg vet ikke så mye om tilgangen der du bor, men her på diverse utenlandske stoffbutikker finner man en del syntetiske "pels"-stoffer, korthårede sådan, som har nylon i bunn, da med "pels" utenpå. De minner VELDIG mye om trekket som er på mitt klorebrett.
Ellers er det nok lurt å integrere en del sånne litt vanskelige og trange plasser på det, katter elsker av en eller annen grunn sånne nærmest klaustrofobiske steder å sove på (som i det tettpakka klesskapet mitt, eller senga som er typ tolv cm over bakken ).

Mulig det heter hemptau det jeg fant. Det var ganske grovt i alle fall. Jeg tenkte å snurre det rundt stolpene og lime fast.

Utenlandske stoffbutikker? De har det meste i Stavangerområdet, men kan ikke huske å ha sett noe slikt... Jeg tenkte på sånne "pels"-stoffer, ja.

Og tenkte på at de skulle få litt utfordringer. Sånn at de må hoppe litt, klatre litt. Katter liker veldig godt huler. Jeg har laget flere provisoriske huler her. De trenger ikke nødvendigvis være så små, men bare det at det er kun en inngang liker de veldig godt. Har lagt en skittentøyskurv på siden på gulvet og lagt ett teppe over slik at den er veldig mørk og lot bare en liten glipe være igjen være igjen fremme.
Sånn en fra IKEA:
Den ble flittig brukt. Den ene katten fødte til og med oppi den.

Jeg har lyst på ett kult kattemøbel, ikke bare plattinger oppover liksom. Noe slikt som dette, men med enda mer gøye ting:

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:50   #377
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Blir sikkert bra! Jeg står nå igjen med et gigamonstrum av et stativ som katta kun klorer på de nederste klorestolpene på ... Lurer på å demontere hele greia, så det bare er ett klorebrett igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:08   #378
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Blir sikkert bra! Jeg står nå igjen med et gigamonstrum av et stativ som katta kun klorer på de nederste klorestolpene på ... Lurer på å demontere hele greia, så det bare er ett klorebrett igjen.

Kanskje du skal få deg en ny katt.....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:17   #379
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg står nå igjen med et gigamonstrum av et stativ som katta kun klorer på de nederste klorestolpene på ... Lurer på å demontere hele greia, så det bare er ett klorebrett igjen.

Du klarer ikke å bygge litt annerledes da?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:59   #380
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Kanskje du skal få deg en ny katt.....

Hehe, neppe! Det holder med én, i hvert fall når man bor i en leilighet på tredve kvadrat. Ellers har Zappa nok av kompiser i bakgården her, så han får vel både sosialisert seg, og lekt fra seg (På den annen side, så er det i grunn bare å sette en stol utenfor vinduet, så har jeg minst to "nye" katter i løpet av kort tid. Takk og pris er det bare min katt som er såpass stor og har nok spenst til å hoppe de drøye halvannen meterne til vinduskarmen min).

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Du klarer ikke å bygge litt annerledes da?

Det blir vel litt det. Altså, den har tre platåer, hvorav ingen blir brukt, KUN klorestolpene, så målet er vel å få til en liten gulvplatting med en av de større klorestolpene og en platting på toppen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:28   #381
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

den har tre platåer, hvorav ingen blir brukt, KUN klorestolpene,

Det er da noe, det sære dyret vårt ble personlig fornærmet og nektet å gå inn på rommet klatrestativet stod i da vi kjøpte til henne Men hun bruker klorepinne festet i veggen da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:29   #382
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har bare en liten en med ett nivå, men den liker de godt så den blir mye brukt. Men likevel ikke like mye brukt som toppen av garderobeskapet og toppen av en bokhylle. De liker seg høyt oppe, så et stort kattestativ tror jeg er tingen for dem. Senga mi ligger det som regel minst én katt i til enhver tid. Måtte sjekke status her nå: To katter i senga mi, en katt på toppen av garderobeskapet, en katt på toppen av bokhylla, en katt i lenestolen og en katt i kattesenga som ligger på varmegulvet i gangen.

Jeg kom forresten på at dette er håndarbeidstråd... Ikke mye håndarbeid på kattestativ-prosjektet mitt... Men pytt sann.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 18:59   #383
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Vel, jeg strikker pulsvanter til kompisen min nå, så da veit dere det, og vi er på rett spor igjen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:43   #384
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg kom forresten på at dette er håndarbeidstråd... Ikke mye håndarbeid på kattestativ-prosjektet mitt... Men pytt sann.

Er håndarbeid definert bare som strikking, brodering, sying etc?
Er ikke det å lage et digert katteklatrestativ helt selv håndarbeid nok?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:48   #385
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg kom forresten på at dette er håndarbeidstråd... Ikke mye håndarbeid på kattestativ-prosjektet mitt... Men pytt sann.

Alt man lager og mekker sjøl kan man fint skrive om her!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:50   #386
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Alt man lager og mekker sjøl kan man fint skrive om her!

Det var det jeg trodde, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:03   #387
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Det var kanskje like mye at det begynte å snike seg bort i katteprat :

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:29   #388
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er håndarbeid definert bare som strikking, brodering, sying etc?
Er ikke det å lage et digert katteklatrestativ helt selv håndarbeid nok?

Strengt tatt så er håndarbeid definert som strikking, sying, brodering, hekling og sånt.

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Alt man lager og mekker sjøl kan man fint skrive om her!

Phew! Men det er vel noen møbelsnekkere som vil protestere på at vi kaller arbeidet deres for håndarbeid.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:32   #389
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var kanskje like mye at det begynte å snike seg bort i katteprat :

Jeg hadde nå litt av et håndarbeid i dag med å få vekk floker i pelsen til den ene katten min. Kan sikkert strikke noe fint av all pelsen jeg satt igjen med etterpå

Jeg har forresten strikkemaskin....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:14   #390
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg tror vi praktiserte med litt utvidet definisjon av håndarbeid i den gamle tråden også . Vi burde kanskje kalle det "håndarbeids-, håndverks- og kunsttråd?"

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:19   #391
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hva er forskjellen på håndarbeid og håndtverk? Og hva er forskjellen på arbeid og verk? Og hvor kommer den 't'-en i 'håndt' fra? Og bruker man ikke henda når man snekrer møbler? Haha, sorry, det er litt begrepsforvirring i mitt hode akkurat nå, definisjonene er vel der, tradisjonelt sett, men ser man på hva ordene faktisk består av, så vil jeg så absolutt at det å lage et kattestativ kan kalles håndarbeid. Men det er jo mulig å ta den veeeeldig langt da.
*kvasifilosofisk*

PS: Lanogakkgakk, det er faktisk ei dame som lager garn av pelsen til bikkjene sine og selger ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:36   #392
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

PS: Lanogakkgakk, det er faktisk ei dame som lager garn av pelsen til bikkjene sine og selger ... .

Lurer på om ikke det var en jeg gikk i klasse med i sin tid som hadde en genser av hundehår....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:38   #393
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva er forskjellen på håndarbeid og håndtverk? Og hva er forskjellen på arbeid og verk? Og hvor kommer den 't'-en i 'håndt' fra? Og bruker man ikke henda når man snekrer møbler? Haha, sorry, det er litt begrepsforvirring i mitt hode akkurat nå, definisjonene er vel der, tradisjonelt sett, men ser man på hva ordene faktisk består av, så vil jeg så absolutt at det å lage et kattestativ kan kalles håndarbeid. Men det er jo mulig å ta den veeeeldig langt da.
*kvasifilosofisk*

PS: Lanogakkgakk, det er faktisk ei dame som lager garn av pelsen til bikkjene sine og selger ... .

Håndtverk kanskje?! Som i tverr osv?! Hehe.
Det er nok i frå gammalt av når mennene dreiv med håndtverk: Håndverk er en fellesbetegnelse på produksjonsmetoder der man hovedsakelig benytter hendene og enkle verktøy for å forme eller lage et objekt.
Og kvinnene dreiv med håndarbeid:Håndarbeid er en fellesbetegnelse på metoder hvor man lager ting med hendene. Som eksempel kan nevnes strikking, spinning, toving, søm, applikering osv.

Mao, mennene er verk mens me kvinnene er arbeid øh...

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:51   #394
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg kommer ikke til å bli så streng og si at du ikke får lov til å være her fordi du lager en krakk, eller du syr nytt stoff til lenestolen din, eller lager kattestativ. Her er alt velkommen, selv om det er en lue du strikker eller du hekler en gryteklut. Eller baker kake! Dette er en kreativitetstråd.

Kanskje en moderator skal bytte navnet til "Den store kreativitetstråden"?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:59   #395
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Kanskje en moderator skal bytte navnet til "Den store kreativitetstråden"?

Det var ett bedre navn. Jeg stemmer for det!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:40   #396
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg liker ordet håndarbeid. Det er liksom litt husmoraktig, og får meg til å bli en myk kvinne som ikke bare tenker på biler og tekniske ting som jeg vanligvis gjør i yrket mitt. Kan vi kombinere de to navnene kreativitet/håndarbeid på noen måte? Ikke at jeg har så stor stemmerett kanskje, ny som jeg er. Men navnet var faktisk litt av grunnen til at jeg fikk interesse for denne tråden....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:10   #397
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg kommer ikke til å bli så streng og si at du ikke får lov til å være her fordi du lager en krakk, eller du syr nytt stoff til lenestolen din, eller lager kattestativ. Her er alt velkommen, selv om det er en lue du strikker eller du hekler en gryteklut. Eller baker kake! Dette er en kreativitetstråd.

Kanskje en moderator skal bytte navnet til "Den store kreativitetstråden"?

Sier meg einig her

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Jeg liker ordet håndarbeid. Det er liksom litt husmoraktig, og får meg til å bli en myk kvinne som ikke bare tenker på biler og tekniske ting som jeg vanligvis gjør i yrket mitt. Kan vi kombinere de to navnene kreativitet/håndarbeid på noen måte? Ikke at jeg har så stor stemmerett kanskje, ny som jeg er. Men navnet var faktisk litt av grunnen til at jeg fikk interesse for denne tråden....

Sant det du sier, om at handarbeid handla litt om myk kvinne

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:18   #398
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ok, bestem dere nå da

Eller ... hva med å bare kalle tråden "Håndlaget"? Eeeeller?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:21   #399
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg ser ikke problemet med å kalle den håndarbeidstråden.
Min fars onkel drev med treskjæring og smijernsarbeider. Vi kaller det håndarbeid også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:32   #400
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg bare tulla jeg altså, med dette navnebyttet ... For meg kan vi godt kalle alt håndarbeid, men "Den store kreativitetstråden" hadde jeg i grunnen sansen for. Det er jo kreativitet det handler om, og det er kanskje mer en mer inkluderende og lokkende tittel for de som kanskje tenker at de ikke driver med håndarbeid og ikke kan være med her, men som driver med andre kreative ting som f eks scrapping, eller som en i den andre tråden, som var litt i andre enden av håndarbeid kanskje: Bilmekking!

"Håndlaget" synes jeg forresten var en genial tittel! Men kanskje litt vanskeligere å søke på og sånn.


Sist redigert av Huldr : 13-01-11 kl 00:41.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no