Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-11, 17:19   #426
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ah, lurt!

Kle hule(r), rør og plattinger blir fort noen meter altså. Det går vel ca to plattinger på meteren (skal jo prøve å få det til å se fint ut, så kle underside også) og huler skal kles innvendig og utvendig og rør likeså. Jeg tenker meg at jeg kommer til å bruke nærmere ti meter hvis jeg ikke bommer fælt nå.

Jeg aner ikke hvordan chenille er, derfor måtte jeg spørre. Men det var ett poeng det med lim. Hm, hva slags stoff må det være for at ikke limet skal gå gjennom? Chenille og pels var 100% polyester mens teddybear var 70% akryl og 30% polyester.

Hehe, ser ikke helt for meg at de tygger på stoffet. Det er litt pels på det lille stativet jeg har og de har aldri slikket eller tygget på det. Men han ene her tygger på alt papp og papir har får tak på. Raringen...

Ah! "Pels" Haha, jeg trodde det var snakk om ekte animalsk pels. Jeg drikker vin as we speak, la oss skylde på det .
Kan jo hende det funker å legge to lag med chenille, da? Jeg tipper du vet omtrent hvordan du vil ha det, så jeg vil vel anbefale deg å sjekke det ut og kjenne og se på stoffet selv. Men, ja, tenkte ikke på annet enn noen plattinger, jeg. Du skal jo ha et monstrum av et kattestativ .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:23   #427
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah! "Pels" Haha, jeg trodde det var snakk om ekte animalsk pels. Jeg drikker vin as we speak, la oss skylde på det .
Kan jo hende det funker å legge to lag med chenille, da? Jeg tipper du vet omtrent hvordan du vil ha det, så jeg vil vel anbefale deg å sjekke det ut og kjenne og se på stoffet selv. Men, ja, tenkte ikke på annet enn noen plattinger, jeg. Du skal jo ha et monstrum av et kattestativ .

Jeg tror nok at jeg må ta en titt i en stoffbutikk og kjenne på dem, ja. Når man er så clueless på slike ting som jeg er, så er det søren meg ikke lett å se på bilder på nettet for å finne ut hva slags stoff man skal kjøpe.

Haha, ekte pels til 70 kr meteren hadde jo vært et kupp!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:25   #428
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg tror nok at jeg må ta en titt i en stoffbutikk og kjenne på dem, ja. Når man er så clueless på slike ting som jeg er, så er det søren meg ikke lett å se på bilder på nettet for å finne ut hva slags stoff man skal kjøpe.

Haha, ekte pels til 70 kr meteren hadde jo vært et kupp!

Nå, kupels er vel ikke så dyrt? Alle hadde det på veggen på søttitallet .
Sjekk det ut, du! Det er det tryggeste. Men chenille er så vidt jeg husker sånn tynt matt juksvelour/fløyel, typ sånn stoff du gjerne finner H&M-jakker i . Men det kan jo hende det funker!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:29   #429
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå, kupels er vel ikke så dyrt? Alle hadde det på veggen på søttitallet .

Hehe, jeg ville tro det kostet mer, men hva vet jeg... Forresten, det heter vel kuskinn? Ikke så forferdelig mye pels på kua.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:42   #430
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hehe, jeg ville tro det kostet mer, men hva vet jeg... Forresten, det heter vel kuskinn? Ikke så forferdelig mye pels på kua.

True

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:42   #431
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hehe, jeg ville tro det kostet mer, men hva vet jeg... Forresten, det heter vel kuskinn? Ikke så forferdelig mye pels på kua.

Ikke?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Aberdeen angus.jpg (60,2 KB, 5 visninger)
__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 19:57   #432
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg strikker vinhøner :-)

Oppskriften står i heftet Toving Tema 19 fra Sandnesgarn. Gøy å strikke og veldig gøy å bruke.

Den var knalltøff. Jeg har noe restegarn i noenlunde samme fargen som jeg lurte på hva jeg skulle bruke til - men nå vet jeg det!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:01   #433
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vedlegg 7855
Jeg broderte litt før, lagde mønster selv og greier.
Denne puta lagde jeg til mamma i julegave for noen år siden, hun er über-Elvis-fan .

Har også tråd og tøy til et Frank Zappa-broderi som jeg aldri har fått begynt på .

Jeg sier bare WOW! Ja 'DER' er ikke jeg altså. Og jeg har sikkert ikke tålmodighet til å komme til det stadiet heller. Eller hva vet man. Kanskje jeg får roen når ungene blir litt større...

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:27   #434
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Nyeste av mitt "håndarbeid" Siden jeg ikke kan brodere eller noe sånt :P

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC01209 (Medium).JPG (55,9 KB, 14 visninger)
__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:45   #435
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg tror nok at jeg må ta en titt i en stoffbutikk og kjenne på dem, ja. Når man er så clueless på slike ting som jeg er, så er det søren meg ikke lett å se på bilder på nettet for å finne ut hva slags stoff man skal kjøpe.

Haha, ekte pels til 70 kr meteren hadde jo vært et kupp!

Snakker om kattestativet ditt. Denne damen her valgte å pusse opp stativet sitt med nytt trekk. Polkadott-prikker / bomullstoff! Heltøft!

http://idaogmuskatt.blogspot.com/200...estativet.html

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:52   #436
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Stilig stativ og NYDELIG katt..

Jeg såg det råflotte stativet på butikken igår..5000 kr!!! Fader, men det var svært og avansert. Tenkte å spørre pappa om han kunne bygge et til meg istedet.. Litt tau og sponplater og han gjør det for i alle fall halve prisen, hehe

har et stort nå til 2500 kr.. Det bruker dem, men vil gjerne ha et enda større, siden jeg har 3 innekatter

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:55   #437
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eksen min fikk fatt på utrolig billige klatrestativer på QXL.

---

Nå er jeg ferdig med den første leggvarmeren. Den ble ca. 65cm lang, og da går den akkurat passe over kneet. Er i gang med nr. 2.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:58   #438
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg selger blader på jobb, og der har de både sy, strikke og hekleblader og quilte.. Sukk.. Så mye fine oppskrifter!! Skulle ønske jeg kunne gjøre sånt ;D

Ingen her som strikker for meg om de får oppskriften? ;P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:07   #439
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg selger blader på jobb, og der har de både sy, strikke og hekleblader og quilte.. Sukk.. Så mye fine oppskrifter!! Skulle ønske jeg kunne gjøre sånt ;D

Ingen her som strikker for meg om de får oppskriften? ;P

Det er veldig lett å strikke. www.garnstudio.com har en fin skole om du trenger å lære fra begynnelsen av. .

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:11   #440
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Jeg sier bare WOW! Ja 'DER' er ikke jeg altså. Og jeg har sikkert ikke tålmodighet til å komme til det stadiet heller. Eller hva vet man. Kanskje jeg får roen når ungene blir litt større...

Jeg har faktisk ikke brodert stort før, men det handler mer om tålmodighet og logikk enn skills .

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Snakker om kattestativet ditt. Denne damen her valgte å pusse opp stativet sitt med nytt trekk. Polkadott-prikker / bomullstoff! Heltøft!

http://idaogmuskatt.blogspot.com/200...estativet.html

Åh, hun Ida er så flink! Jeg hadde skikkelig prestasjonsangst da jeg skulle levere strikkevarer til henne

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg selger blader på jobb, og der har de både sy, strikke og hekleblader og quilte.. Sukk.. Så mye fine oppskrifter!! Skulle ønske jeg kunne gjøre sånt ;D

Ingen her som strikker for meg om de får oppskriften? ;P

Det er godt mulig! Om jeg får se oppskriften, så kan jeg jo se om jeg får til? Jeg er jo en strikketøs, veitu .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:33   #441
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke?

Hahaha, huff. Det så jo ikke ut som en ku en gang. Bøffel eller noe kanskje?

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Snakker om kattestativet ditt. Denne damen her valgte å pusse opp stativet sitt med nytt trekk. Polkadott-prikker / bomullstoff! Heltøft!

http://idaogmuskatt.blogspot.com/200...estativet.html

Jeg så det stativet da jeg googlet og tenkte: Herregud så STYGT det ble. Jeg hadde mye heller villet ha det slik det var før enn etter... Men smaken er som baken. Flere synes jo at ting jeg synes er nyyydelige er kjedelige og/eller stygge.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 10:15   #442
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

"Pels" Haha, jeg trodde det var snakk om ekte animalsk pels.

Leopardpels til 70 kr meteren?? I think not

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hahaha, huff. Det så jo ikke ut som en ku en gang. Bøffel eller noe kanskje?

Nope, skotsk høylandsku.

Jeg hadde gått for den pelsen, det er samme som er på stativene man kjøper omtrent. Eller så får du jo massevis av billige pelspledd på f.eks Kid om dagen, som kan klippes opp og brukes på plattingene. Jeg ville variert materialet litt, noen plasser lengre og noen plasser kortere pels, eller kanskje bare vanlig stoff til og med. Litt kraftig "strieaktig" er jo fint å klore på. Og om stoffet er for tynt kan du bruke tynn skumgummi under.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 15-01-11 kl 16:50.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 10:38   #443
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg drømte at jeg var på håndarbeidsmesse i natt, hahah! Og alt som var ustillt der kunne man ikke ta med seg hjem, det var bare ustillingsmodeller. Så man måtte lage en bestilling. Teeeit!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 16:41   #444
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg hadde gått for den pelsen, det er samme som er på stativene man kjøper omtrent. Eller så får du jo massevis av billige pelspless på f.eks Kid om dagen, som kan klippes opp og brukes på plattingene. Jeg ville variert materialet litt, noen plasser lengre og noen plasser kortere pels, eller kanskje bare vanlig stoff til og med. Litt kraftig "strieaktig" er jo fint å klore på. Og om stoffet er for tynt kan du bruke tynn skumgummi under.

Jeg tenkte også på det med tepper siden tepper er usannsynlig billig av og til. Og jeg har funnet litt skumgummi som jeg tenkte å bruke. Den ene katten som skal få være med meg i huset er veldig glad i å ligge høyt oppe og at det er mykt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 19:51   #445
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg er litt stolt over at det er over 12 000 visninger av denne tråden!!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 20:47   #446
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Äntligen! jeg er ferdig med mariusgenseren min, og ganske stolt! Dette er faktisk den første genseren jeg har strikka ferdig etter mønster .
Den er ganske close to klassikeren, men jeg kler ikke marine så godt, så den er i svart, naturhvit og vinrød.

Sorry litt dårlig mobilkvalitet, men jeg måtte bare ta bilde og sende til mamma

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:00   #447
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Äntligen! jeg er ferdig med mariusgenseren min, og ganske stolt! Dette er faktisk den første genseren jeg har strikka ferdig etter mønster .
Den er ganske close to klassikeren, men jeg kler ikke marine så godt, så den er i svart, naturhvit og vinrød.

Sorry litt dårlig mobilkvalitet, men jeg måtte bare ta bilde og sende til mamma

WOW den vart kjempefin Du kledde den også Gratulerer med din første genser

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:10   #448
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

WOW den vart kjempefin Du kledde den også Gratulerer med din første genser

Hjertelig takk! Den sitter veldig fint i skuldrene, litt løs i overermene og over midja og magen, men det gjør egentlig ikke så mye. Men jeg må nok kjøre den en runde på ullprogram, og dampe den litt. Er perlestrikk i stedet for vrangbord, og det krøller seg litt.
Men, hehe, genser etter mønster, må jeg presisere . Detta ga mersmak! Så når jeg får penger igjen nå så skal jeg begynner på den gensern som 157cm strikka. Altså denne, bare i svart. Den har jeg hatt lyst til å strikke i minst et år nå!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 01:40   #449
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Så fin genser Photobscura! Syns det er kult med de tradisjonelle mønstrene i nye farger :-)

Jeg falt selv for denne som jeg strikket til barnebarnet mitt:



Jeg har forelsket meg i , og har nettopp strikket et som babyteppe til noen venner. Ja, det er samme som prinsesse Mary bruker til sine babyer, men det er ikke derfor jeg liker dem :-) Jeg har en bok fra Heirloom Knitting med litt historie om disse sjalene og flere mønster, jeg holder nå på med det i gråfarger til min mormor.

Bilder av baby-teppet:





__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 08:15   #450
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hjertelig takk! Den sitter veldig fint i skuldrene, litt løs i overermene og over midja og magen, men det gjør egentlig ikke så mye. Men jeg må nok kjøre den en runde på ullprogram, og dampe den litt. Er perlestrikk i stedet for vrangbord, og det krøller seg litt.
Men, hehe, genser etter mønster, må jeg presisere . Detta ga mersmak! Så når jeg får penger igjen nå så skal jeg begynner på den gensern som 157cm strikka. Altså denne, bare i svart. Den har jeg hatt lyst til å strikke i minst et år nå!

Den er kjempefin! Drops har utrolig mykje fint. Er inne å sniker der heile tida.
Skal begynne på min rundbol marius straks, og har lyst til å strikke vrangborden og halsen til denne http://www.garnstudio.com/lang/no/dr....php?drops=122 på mariusgenseren.

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Så fin genser Photobscura! Syns det er kult med de tradisjonelle mønstrene i nye farger :-)

Jeg falt selv for denne som jeg strikket til barnebarnet mitt:



Jeg har forelsket meg i , og har nettopp strikket et som babyteppe til noen venner. Ja, det er samme som prinsesse Mary bruker til sine babyer, men det er ikke derfor jeg liker dem :-) Jeg har en bok fra Heirloom Knitting med litt historie om disse sjalene og flere mønster, jeg holder nå på med det i gråfarger til min mormor.

Bilder av baby-teppet:





Det var flotte ting, Aatinka! Morsom måte å bruke fana-mønster på
Likte teppene godt også. Er svak for kunststrikk.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no