Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Av / på

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-12, 20:18   #1
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Av / på

Er vel å banne i kirka dette men er det noen som har erfaring fra å leve på lavkarb uka og mer vanlig mat i helgene?? Har god erfaring med lavkarbo fra før, men føler det er vanskelig i helgene. Holder meg på ca 30 i hverdagene

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 20:57   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Av / på

Hvorfor spiser du lavkarbo da? Vektnedgang? Helse? Sykdom?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:00   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Av / på

Jeg holder meg bestandig til lavkarbo. Husk at lavkarbo er alt under 150 gram per dag.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:08   #4
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Av / på

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor spiser du lavkarbo da? Vektnedgang? Helse? Sykdom?

Mest fordi jeg føler meg vel pluss vektnedgang

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:14   #5
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Av / på

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg holder meg bestandig til lavkarbo. Husk at lavkarbo er alt under 150 gram per dag.

Tror jeg du har helt rett i men så er det dette med viljestyrke da
Når man har mye besøk / er mye på besøk / familie... Vil jo ikke såre noen som har laget mat. Ønsker heller ikke oppmerksomhet på lavkarbo (diskusjon)

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:55   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Av / på

Ser ikke noe problem med å slippe LITT på tøylene i helgen. Man trenger jo ikke ta helt av? Trenger ikke spise pizzaen, brownies, potetgull OG seigmennene? Også går det jo an å prøve erstatninger på det meste.

Går du ikke ned bør du jo kutte det ut. Hvis det er dette du må gjøre for å holde deg til et lavkarbokosthold, så er vel det bedre enn å ikke spise lavkarbo på ukedagene heller?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 13:10   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Av / på

Jeg så nylig en videosnutt om at de ikke vet effektene av å være av og på med lavkarboen. Første gang man går fra høykarbo til lavkarbo tar det flere uker før kroppen er godt inne i det, og neste gang tar det trolig en stund det også, men de vet ikke helt hvor lenge. Kanskje kroppen trenger flere uker for å komme inn i det hver gang. Fant klippet igjen. Altså man overlever jo, men man får ikke den fulle effekten av det. Jeg skal kjøpe meg en blodsukkermåler som også måler ketoner i blodet og skal teste ut litt, tenkte jeg. Det var svindyrt for strips da (ser ut til å koste 30-40 NOK per strips ), men forhåpentligvis verdt det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no