Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-12, 20:48   #726
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bivirkninger får man uansett ved oppstart på metformin, i varierende grad fra individ til individ, men jeg kjenner til folk som spiser brødmat, og overhodet ikke lavkarbo, og går på metformin som har slitt like mye med overgangen som jeg gjorde. Men det går jo over, og er du tilvent allerede tviler jeg på at du har noe å bekymre deg for. Med det sagt er det helt vanlig å ha overgangsplager når man legger om til et karbohydratfattig kosthold, hvor man kan føle seg dårlig i en uke eller tre mens kroppen venner seg til det nye kostholdet.
Jeg tar ALLTID metforminen min midt i måltidet, da går det helt fint!

Hadde problemer med de veldig lenge, tror det var i en 2 uker om ikke mer
Men, skal prøve igjen nå og bare leve med det en liten stund. Leste at det kom til og bli en del bivirkninger av dietten første tiden ja, og er veldig forberedt på det

Fikk dessverre ikke så masse info fdra legen når jeg fikk dem eneste at det var medisin for diabetikere og at jeg skulle ta det før hvert måltid. Leste jo litt om de selv også, men ikke at man kunne ta de midt i måltidet. Så skal huske og gjøre det nå framover Takk for tipset

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 20:58   #727
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Iseliin90, her.

Hadde problemer med de veldig lenge, tror det var i en 2 uker om ikke mer
Men, skal prøve igjen nå og bare leve med det en liten stund. Leste at det kom til og bli en del bivirkninger av dietten første tiden ja, og er veldig forberedt på det

Fikk dessverre ikke så masse info fdra legen når jeg fikk dem eneste at det var medisin for diabetikere og at jeg skulle ta det før hvert måltid. Leste jo litt om de selv også, men ikke at man kunne ta de midt i måltidet. Så skal huske og gjøre det nå framover Takk for tipset

To uker er IKKE lenge i denne sammenheng. Man bør teste medisiner mye lenger enn det! Opp til 3 måneder i hvert fall!

Hvilken styrke bruker du?

__________________

Sist redigert av Kitt : 23-01-12 kl 21:12.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:40   #728
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

To uker er IKKE lenge i denne sammenheng. Man bør teste medisiner mye lenger enn det! Opp til 3 måneder i hvert fall!

Hvilken styrke bruker du?

Ånei, legen sa det kom til og gå over etter en liten uke Derfor jeg selv syntes det var litt lenge

Har annen medisin hvor jeg har fått beskjed om at tilvenningen tar opptil 3 måneder.. Litt lite info fra legen jeg tror jeg, så må nesten ta en prat med henne igjen.. Til hennes forsvar var hun veldig stressa den dagen hehe

Har 500 mg.

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:49   #729
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Iseliin90, her.

Ånei, legen sa det kom til og gå over etter en liten uke Derfor jeg selv syntes det var litt lenge

Har annen medisin hvor jeg har fått beskjed om at tilvenningen tar opptil 3 måneder.. Litt lite info fra legen jeg tror jeg, så må nesten ta en prat med henne igjen.. Til hennes forsvar var hun veldig stressa den dagen hehe

Har 500 mg.

Gå over på en uke??? Hun har ikke prøvd metformin, vet jeg!
Prøvde en antidiabetika- type i sprøyteform, jeg, og først da jeg hadde sittet musestille av kvalme i 4 måneder, fikk jeg prøve en annen type. Sånne ting kan ta lang tid å venne seg til!

Er det noe du lurer på ang medisiner etc, så bare spør. Som sykepleier kan jeg ikke svare på alt, men har da lært en del oppigjennom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 00:09   #730
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

En uke, ja! Høh. Dårlig informert lege. Jeg brukte tre måneder på opptrapping og tilvenning, og da var det involvert MYE kvalme! Naboen til foreldrene mine (som ikke spiser lavkarbo) ga opp etter å ha kasta opp daglig i seks måneder, men akkurat dét tror jeg hører til sjeldenhetene ...

Men for å si det sånn så er det verdt det. Jeg fikk ganske stabilt blodsukker på lavkarbo, men insulinet var fortsatt alt for høyt, så jeg fikk det ganske bra på sikt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 04:07   #731
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gå over på en uke??? Hun har ikke prøvd metformin, vet jeg!
Prøvde en antidiabetika- type i sprøyteform, jeg, og først da jeg hadde sittet musestille av kvalme i 4 måneder, fikk jeg prøve en annen type. Sånne ting kan ta lang tid å venne seg til!

Er det noe du lurer på ang medisiner etc, så bare spør. Som sykepleier kan jeg ikke svare på alt, men har da lært en del oppigjennom!

Hehe, nei hun hadde nok ikke det. Ja, jeg har litt av en tid i vente tenker jeg meg.
Takk, kan tenke meg det kommer noen spørsmål relatert til det framover

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En uke, ja! Høh. Dårlig informert lege. Jeg brukte tre måneder på opptrapping og tilvenning, og da var det involvert MYE kvalme! Naboen til foreldrene mine (som ikke spiser lavkarbo) ga opp etter å ha kasta opp daglig i seks måneder, men akkurat dét tror jeg hører til sjeldenhetene ...

Men for å si det sånn så er det verdt det. Jeg fikk ganske stabilt blodsukker på lavkarbo, men insulinet var fortsatt alt for høyt, så jeg fikk det ganske bra på sikt.

Veldig ny lege hun der, så hun visste vell ikke masse !
Oi, i 6 måneder og ja. Da skjønner jeg godt de ga opp. Håpe jeg slipper og oppleve det iallefall !
Det er bra da, satse på at det har en veldig positiv virkning på meg også

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 04:11   #732
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Lurer også på om det er noen andre som har problemer med og få i seg nok væske ? Leser at man bør få i seg 2L vann dagen.. Noe som er veldig vanskelig for meg..
Er som regel ikke tørst og når jeg først drikker noe er det enten brus eller bris(farris). Går mest i bris da, i ukedagene iallefall.

Drikker veldig veldig lite i løpet av en dag..
Liker rett og slett ikke vann så godt

Noen som vet om bris er ok og drikke i store mengder, siden det bare er tilsatt kullsyre og smak. Står ikke noe om karb. på flaska så jeg. Samtidig som jeg ihvertfall skal prøve og få i meg noe vann i tillegg.

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 10:22   #733
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Prøv å drikk lite og ofte utover dagen. Farris funker fint! Jeg pleier ikke å drikke bris, men de er vel safe? Sjekk etiketten.

Men, for å ha forstått deg rett, har du sluttet med metformin? I tilfelle, om du skal begynne opp igjen, begynn med en tablett om dagen til du ikke føler noen bivirkninger før du øker med en tablett til, etc, til du er oppe i den dosen du skal ha.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 16:22   #734
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Prøv å drikk lite og ofte utover dagen. Farris funker fint! Jeg pleier ikke å drikke bris, men de er vel safe? Sjekk etiketten.

Men, for å ha forstått deg rett, har du sluttet med metformin? I tilfelle, om du skal begynne opp igjen, begynn med en tablett om dagen til du ikke føler noen bivirkninger før du øker med en tablett til, etc, til du er oppe i den dosen du skal ha.

På bris står det at det bare er vann tilsatt kullsyre og smak. Så vil nok tro det går greit. Om farris er det, er nok den og det

Ja, har det. Skulle begynne igjen i går, men fant de ikke. Har funnet de nå da, og skal begynne igjen morgen
Takk for tipset, skal prøve og gjøre det sånn

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:54   #735
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg brukte som sagt tre måneder på å i det hele tatt komme opp i angitt dose (3x500), så bare vær tålmodig. Ellers kan du også kjøpe en pilledeler på apoteket for å gjøre overgangen enda mer smooth. Hadde jeg visst at det fantes den gangen, hadde jeg nok gått til anskaffelse av en sånn en. Og husk å spise nok! Jeg kan fortsatt bli kvalm om jeg spiser for lite. Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 20:17   #736
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg måtte kutte ut tablett nr 2, selv om jeg venta lenge med å leggje den til. Ventet noen mnd og prøvde iggjen, da gikk det mye bedre. Tror jeg brukte halvannet år på å komme opp på dosen jeg er i dag, 2x500mg.
I følge legen er det de som trenger det som får bivirkninger, om det er noen trøst...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:48   #737
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ellers kan du også kjøpe en pilledeler på apoteket for å gjøre overgangen enda mer smooth. Hadde jeg visst at det fantes den gangen, hadde jeg nok gått til anskaffelse av en sånn en. Og husk å spise nok! Jeg kan fortsatt bli kvalm om jeg spiser for lite. Lykke til!

Det har jeg aldri tenkt på og kjøpe, må gå til anskaffelse av det etter helga Smart sak det sikkert Takk ! :-)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg måtte kutte ut tablett nr 2, selv om jeg venta lenge med å leggje den til. Ventet noen mnd og prøvde iggjen, da gikk det mye bedre. Tror jeg brukte halvannet år på å komme opp på dosen jeg er i dag, 2x500mg.
I følge legen er det de som trenger det som får bivirkninger, om det er noen trøst...

Oi, det var lenge det. Får håpe det går litt bedre til meg denne gangen å.
Ja, er jo bra det iallefall. Vet nå at det funker også da sånn sett

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:31   #738
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål:

Jeg går på ketolysedietten, og jeg tar disse vitaminene...

I dag klarte jeg å ta Magnesiummen til frokost isteden for den jeg skulle ta til frokost. Nå blir hele vitamin-planen for dagen forflyttet... Gjør det noe? Kommer jeg til å få leggkramper til kvelds da eller?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 16:28   #739
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Spørsmål:

Jeg går på ketolysedietten, og jeg tar disse vitaminene...

I dag klarte jeg å ta Magnesiummen til frokost isteden for den jeg skulle ta til frokost. Nå blir hele vitamin-planen for dagen forflyttet... Gjør det noe? Kommer jeg til å få leggkramper til kvelds da eller?

Sikkert iorden, men du kan godt ta en til på kvelden, hvis du ikke allerede har løs avføring.Jeg tar flere om dagen selv. Eller er det mer enn magnesium i den du tar, kanskje? Da ville jeg droppet å ta en til kvelden.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 16:29   #740
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Sikkert iorden, men du kan godt ta en til på kvelden, hvis du ikke allerede har løs avføring.Jeg tar flere om dagen selv.

ok, tusen takk (får man løs mage av magnesium?)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 16:58   #741
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

(får man løs mage av magnesium?)

Bare hvis du tar litt for mye. Jeg tar i blant store doser magnesium hvis jeg har problemer med å komme til ro om kvelden, og da hender det at magen ikke blir helt blid på meg ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:11   #742
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Men da er det på en måte et avføringsmiddel da?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:16   #743
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men da er det på en måte et avføringsmiddel da?

Hehe, nei. Det er et mineral, men en viss mengde kan virke avførende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:47   #744
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe, nei. Det er et mineral, men en viss mengde kan virke avførende.

okidoki

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:05   #745
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

ok, tusen takk (får man løs mage av magnesium?)

Noe typer, som magnesiumoxid og magnesiumsitrat kan gi løsere avføring. Og om du har fått overdose av magnesium skilles overskuddet ut og du kan oppleve løs mage. Har ennå ikke opplevd det selv om jeg har tatt flere tabl dgl i lang tid. Vil bare slenge inn at leggkramper mange tar magnesium for kan også avhjelpes med kalium. Men de fleste trenger magnesiumtilskudd så det er ikke noe i vegen for å prøve det først uansett om det er kaliumbehov eller ikke.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 23:03   #746
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Noe typer, som magnesiumoxid og magnesiumsitrat kan gi løsere avføring. Og om du har fått overdose av magnesium skilles overskuddet ut og du kan oppleve løs mage. Har ennå ikke opplevd det selv om jeg har tatt flere tabl dgl i lang tid. Vil bare slenge inn at leggkramper mange tar magnesium for kan også avhjelpes med kalium. Men de fleste trenger magnesiumtilskudd så det er ikke noe i vegen for å prøve det først uansett om det er kaliumbehov eller ikke.

Men jeg leste akkurat at Magnesium var bra for forbrenningen, så da er det vel lurt å pøse på med magnesium da, for oss som vil gå ned i vekt eller?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 23:33   #747
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men jeg leste akkurat at Magnesium var bra for forbrenningen, så da er det vel lurt å pøse på med magnesium da, for oss som vil gå ned i vekt eller?

Pøse på ville jeg ikke gjort med noe mineral, selv om magnesiumoverskudd stort sett og vanligvis utskilles ved overskudd. Hvor mye tenker du på når du bruker de ordene? Mineraler, sposrstoffer og vitaminer jobber sammen og balansen dem imellom er viktig å bevare. Ikke noe vits i å overdrive er min erfaring. Det er mulig å spise mat med magnesium også, som mandler/mandelmel i bakst f.eks.og få i seg andre stoffer samtidig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 23:33   #748
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Pøse på ville jeg ikke gjort med noe mineral, selv om magnesiumoverskudd stort sett og vanligvis utskilles ved overskudd. Hvor mye tenker du på når du bruker de ordene? Mineraler, sposrstoffer og vitaminer jobber sammen og balansen dem imellom er viktig å bevare. Ikke noe vits i å overdrive er min erfaring. Det er mulig å spise mat med magnesium også, som mandler/mandelmel i bakst f.eks.og få i seg andre stoffer samtidig.

Det var ment som en spøk, hehe.. Skal ikke pøse på...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:58   #749
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg har et spørsmål...

Jeg har holdt på med dette nå i 4 mnd, og har hatt fin vektnedgang... Den siste uken, har jeg gått litt opp, og jeg vet at det er sånn som kan skje, og at man ikke skal stresse med det... At man kan svinge litt...

Men det jeg lurer på er: Bør man forholde seg til det veiledende kcal-inntaket på DIETT.NO? Der står det at jeg må spise under 2300 kcal pr dag for å gå ned... Jeg har ikke plottet inn der i de siste månedene, men er ganske sikker på at jeg spiser over det med alt det fettet som pøses på... (avokado, feit fisk, stekefett, rømme, fløte, creme fraiche, oster osv osv...)

Jeg har bare til frokosten i dag spist 1400 kcal. Sinnsyk mye, dagens frokost var riktignok sjelden stor...

Hva tror dere? Setter pris på hjelp...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:12   #750
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg har et spørsmål...

Jeg har holdt på med dette nå i 4 mnd, og har hatt fin vektnedgang... Den siste uken, har jeg gått litt opp, og jeg vet at det er sånn som kan skje, og at man ikke skal stresse med det... At man kan svinge litt...

Men det jeg lurer på er: Bør man forholde seg til det veiledende kcal-inntaket på DIETT.NO? Der står det at jeg må spise under 2300 kcal pr dag for å gå ned... Jeg har ikke plottet inn der i de siste månedene, men er ganske sikker på at jeg spiser over det med alt det fettet som pøses på... (avokado, feit fisk, stekefett, rømme, fløte, creme fraiche, oster osv osv...)

Jeg har bare til frokosten i dag spist 1400 kcal. Sinnsyk mye, dagens frokost var riktignok sjelden stor...

Hva tror dere? Setter pris på hjelp...

Kan være greit å ha i bakhodet at du trenger mindre energi etterhvert som du går ned i vekt. Noen kan fortsette med samme matinntaket, men de fleste kan med fordel trappe ned litt etterhvert som vekta går nedover

Kanskje ikke et superklart svar, men det er like individuelt som med det meste annet når det kommer til kropper og hva som funker

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no