Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-13, 17:47   #20001
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg var veldig negativ til muntlig , men må si jeg har endret mening totalt, er virkelig ikke så skummelt som det kan virke som. Jeg har hatt en del muntlig de siste to åra, og det kan jo variere hvordan det er, men stort sett så er alltid sensor å faglærer veldig hyggelig og støttende. De skjønner jo at man er nervøs

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til det, men det er jo rimelig lenge siden sist.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-05-13, 17:53   #20002
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til det, men det er jo rimelig lenge siden sist.

På muntlig så har man jo iallfall større sjanse for å få sagt det man kan, selvom man kanskje ikke nødvendigvis får direkte spørsmål om akkurat det. Vi har iallfall fått beskjed om at det er i orden å vinkle det inn på andre ting, vitkigste er å få frem det man faktisk kan. Jeg skal selv ha en to delt eksamen på fredag, med en praktisk del foran hele klassen itillegg til lærer og sensor , så en muntlig del for sensor og lærer. Så ma nfår mye nye erfaringer når man går på skole, hehe
Masse lykke til på eksamen

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 29-05-13, 18:07   #20003
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-05-13, 19:36   #20004
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nja. Mine to unger fikk brennkopputbrudd på hytta og alt vi hadde var brulidinsalve og klorhexidin. Jeg renset sårene 2-3 ganger om dagen og smurte på brulidin og det gikk bort etter noen dager til en ukes tid. Men fyttikatta som guttungen så ut på det verste!

Og hva tror du det er i brulidinsalve? Kan det være noe bakteriedrepende, tro?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-05-13, 20:11   #20005
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det en "enkel" forklaring på hvorfor jeg har hatt så vondt i hodet og vært så svimmel de siste par dagene?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 29-05-13, 20:59   #20006
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Finnes det en "enkel" forklaring på hvorfor jeg har hatt så vondt i hodet og vært så svimmel de siste par dagene?

Lavtrykk eller lummert?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-05-13, 22:03   #20007
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og hva tror du det er i brulidinsalve? Kan det være noe bakteriedrepende, tro?

Men det er jo ikke antibiotika i den vel? For "alle" sier at man MÅ til lege og få antibiotika for at brennkopper skal forsvinne, min erfaring er altså at det kan være unødvendig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-05-13, 22:06   #20008
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men det er jo ikke antibiotika i den vel? For "alle" sier at man MÅ til lege og få antibiotika for at brennkopper skal forsvinne, min erfaring er altså at det kan være unødvendig.

Det har jeg aldri hørt. Har derimot hørt at man bare skal la de være i fred og for all del ta minstmulig på dem for å unngå smitte og arr.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-05-13, 22:10   #20009
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det har jeg aldri hørt. Har derimot hørt at man bare skal la de være i fred og for all del ta minstmulig på dem for å unngå smitte og arr.

Hver gang det er snakk om brennkopper, både her inne og på andre nettfora, er det alltid opptil flere som sier at man MÅ til lege og få antibiotika snarest. Hvis det går greit bort med forsiktig vask (med klorhexidin), antibakteriell salve og god hygiene er det da ingen vits å proppe seg med antibiotika. Pille borti skal man ikke nei. Heldigvis har jeg aldri hatt det, jeg er en piller av rang...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-05-13, 22:32   #20010
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ingen som har sagt man må proppe seg med antibiotika. Det holder at den kommer i salveform!
Innimellom dukker det opp stammer som er brulidinresistente, men det finnes også mange andre alternativer som slett ikke handler om å spise antibiotika. Vet ikke hvor dere får det fra at antibiotika bare kommer i pille/intravenøs form.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-05-13, 00:13   #20011
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor blør jeg neseblod så ofte for tida? Jeg blør vanligvis aldri neseblod siden blodet mitt levrer seg så fort.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-05-13, 00:23   #20012
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor blør jeg neseblod så ofte for tida? Jeg blør vanligvis aldri neseblod siden blodet mitt levrer seg så fort.

Enten så har du et litet blodkar som stadig sprekker (om man f.eks. snyter seg mye), og jeg går ut fra at det fortsatt fikses lett med å brenne blodkaret.
Ellers så vet jeg at hyppig neseblødning i verste fall kan være tegn på høyt blodtrykk ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-05-13, 01:20   #20013
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enten så har du et litet blodkar som stadig sprekker (om man f.eks. snyter seg mye), og jeg går ut fra at det fortsatt fikses lett med å brenne blodkaret.
Ellers så vet jeg at hyppig neseblødning i verste fall kan være tegn på høyt blodtrykk ...

Blodtrykket var heller på den lave siden etter påske, tror ikke det er så mye endret. Og det er ikke samme side, så blodkar er de nok heller ikke

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-05-13, 01:45   #20014
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavtrykk eller lummert?

Ja, jeg tenkte også på det, men så har jeg aldri opplevd noe lignende før når det har vært såpass varmt...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 30-05-13, 07:42   #20015
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

På nettet kan man lese om en forsker som mener å ha funnet ut at mygga helst suger blod fra kåte folk. Det er jo også hevdet at mygga foretrekker det blodet som er søtest. Så bør jeg derfor gå med et skilt for å informere andre om at mygga ikke stikker meg fordi jeg går på lavkarbo og ikke fordi jeg ikke er kåt??

Ha ha ha, tenkte akkurat på det samme

Før lavkarbo ble jeg alltid totalt oppspist av mygg, men ikke så mye nå lengre. Sendte forøvrig linken på denne artikkelen til ei venninne for hu sa at hu aldri blir stukket av mygg... blei rett og slett fornærma gitt

For å si det sånn så får jo klaging på myggstikk en helt ny dimensjon etter dette

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-05-13, 08:46   #20016
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ha ha ha, tenkte akkurat på det samme

Før lavkarbo ble jeg alltid totalt oppspist av mygg, men ikke så mye nå lengre. Sendte forøvrig linken på denne artikkelen til ei venninne for hu sa at hu aldri blir stukket av mygg... blei rett og slett fornærma gitt

For å si det sånn så får jo klaging på myggstikk en helt ny dimensjon etter dette

Åh... jeg ble aldri plaget av mygg ... før. Men de siste 2-3 årene tiltrekker jeg alt av blodsugere. Vel - Husets Herre skal ikke se den artikkelen - da kommer han hil å sette seg ned og vente på "bivirkningene"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 30-05-13, 13:20   #20017
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Åh... jeg ble aldri plaget av mygg ... før. Men de siste 2-3 årene tiltrekker jeg alt av blodsugere. Vel - Husets Herre skal ikke se den artikkelen - da kommer han hil å sette seg ned og vente på "bivirkningene"...

Ha ha ha ser det for meg

Men for å være litt alvorlig oppi det hele, så er jo egentlig overskriften et skikkelig oppkok for å få oppmerksomhet og folk biter jo på etter bl.a. FB og dømme. Tar man seg tid til å lese og lese hele greia er det vel ikke helt kåtskapen som avgjør om man blir stukket eller ei

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 30-05-13, 13:40   #20018
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ha ha ha ser det for meg

Men for å være litt alvorlig oppi det hele, så er jo egentlig overskriften et skikkelig oppkok for å få oppmerksomhet og folk biter jo på etter bl.a. FB og dømme. Tar man seg tid til å lese og lese hele greia er det vel ikke helt kåtskapen som avgjør om man blir stukket eller ei

Har ikke lest artikkelen, men det høers ut som det er et oppkok på det samma gamle: CO2, ferhormoner, varme og svette. Noe må da mygga bruke for å kjenne igjen varmblodige pattedyr, og det at vi skiller ut CO2, varme og svette/ferhormoner er vel nyttig å orientere seg etter. Noen av oss er til og med varmere enn andre, og spesielt dersom vi drikker alkohol (åpner kapillærårene og senker hemninger) så kan vel ganske mange faktorer virke som lokkemidde på mygg. Seksuell tiltrekning fungerer til forveksling likt alkohol på noen punkter... Uten at jeg har tenkt å se skjevt på folk som klager over mygg av den grunn.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 30-05-13, 15:43   #20019
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har ikke lest artikkelen, men det høers ut som det er et oppkok på det samma gamle: CO2, ferhormoner, varme og svette. Noe må da mygga bruke for å kjenne igjen varmblodige pattedyr, og det at vi skiller ut CO2, varme og svette/ferhormoner er vel nyttig å orientere seg etter. Noen av oss er til og med varmere enn andre, og spesielt dersom vi drikker alkohol (åpner kapillærårene og senker hemninger) så kan vel ganske mange faktorer virke som lokkemidde på mygg. Seksuell tiltrekning fungerer til forveksling likt alkohol på noen punkter... Uten at jeg har tenkt å se skjevt på folk som klager over mygg av den grunn.

Jeg konkluderer da med at jeg er veldig flink i lavkarboveien siden jeg ikke blir plaget av mygg hverken når jeg subler vin i finværet (har ferie nå og tidenes beste mai måned mtp varme og sol) og det at vinsubling veldig ofte fører til noe annet.
Flink med lavkarboen jeg!! I dag blir det forresten reker og hvitvin på verandaen.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 30-05-13 kl 16:47.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 31-05-13, 14:15   #20020
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva skjer om jeg fryser ned seiblokker som har vært frosne ...?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-05-13, 15:17   #20021
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva skjer om jeg fryser ned seiblokker som har vært frosne ...?

DEt sies jo at tint fisk kan fryses ned igjen dersom den tilberedes, men ikke ellers. Vet ikke hvorfor, men fisk bederves fort så det er vel noe av grunnen. Forøvrig tror jeg ikke det skjer noe spesielt i og for seg, den fosken har sikkert vært tint og frosset igjen flere ganger før den havner i fryseboksene våre (men jeg vet altså ikke).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 31-05-13, 15:41   #20022
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

DEt sies jo at tint fisk kan fryses ned igjen dersom den tilberedes, men ikke ellers. Vet ikke hvorfor, men fisk bederves fort så det er vel noe av grunnen. Forøvrig tror jeg ikke det skjer noe spesielt i og for seg, den fosken har sikkert vært tint og frosset igjen flere ganger før den havner i fryseboksene våre (men jeg vet altså ikke).

Hm, ok. Jeg tror jeg risikerer det, altså. Det er to blokker sei fra First price, så ikke noe stort tap. Planen var å lage fiskekaker av det, men jeg rekker ikke før jeg reiser bort for et par dager, og å la dem ligge i kjøleskapet til mandag er uansett ikke et godt alternativ, dersom det går greit å fryse dem.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-05-13, 19:53   #20023
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelp!!! Sølte råkrem på stoffsofa: noen tips om hvordan jeg kan få fjernet det? Har tatt en klut med varmt vann og har gnidd over området, men er det noe mer jeg kan gjøre? Mamma kommer til å få fnatt om hun ser det!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 31-05-13, 20:05   #20024
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Hjelp!!! Sølte råkrem på stoffsofa: noen tips om hvordan jeg kan få fjernet det? Har tatt en klut med varmt vann og har gnidd over området, men er det noe mer jeg kan gjøre? Mamma kommer til å få fnatt om hun ser det!

Du kan jo prøve med zalo? Jeg har ikke noe erfaring med dette, men det kan vel ikke skade å prøve?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 31-05-13, 20:08   #20025
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Du kan jo prøve med zalo? Jeg har ikke noe erfaring med dette, men det kan vel ikke skade å prøve?

Jeg tenkte på det, men så vet jeg ikke om det kan komme til å bleke stoffet...?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no