Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

sprm ang lindbergstart

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-07, 09:24   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

sprm ang lindbergstart

jeg har jo gaatt paa ketolyse, skal vi se, siden mars i fjor.
og er blitt veldig gla i den maten jeg spiser. men har innsett at jeg kan ikke spise ketolyse mat for resten av livet. digger aa ha floete saus til enhver middag. og pisket krem med baer til dessert.

har kjopt boka og lest denne godt. men har allikevel noen sprm ang denne overgangen, hvor mange karber ca ligger man paa, og prosentvis naeringsfordeling. fett, karber og prottis.

jeg tror jeg kommer til aa savne fettet. hvordan gjoer jeg det da? kan jeg gaa ned litt karberne for aa saa heller oeke litt paa fette?

de to forste manedene tenkte jeg ogsaa aa ha soetfri lindeberg. for aa fa bukt med en oppblomstrende candida. :P

kan ogsaa nevne at jeg har laga ganskea mange ukes forslag med mat. maa proeve variere mest mulig.

har noen vaert borti det samme som jeg skal, har tips e.l.? men naar jeg kommer hjem skal jeg sette meg ned aa lese grundig her paa forumet som er om lindberg. er jo paa ferie naa. kan jo ikke sitte paa pc hele veien da

jepp jepp. takk for all hjelp.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 10:31   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: sprm ang lindbergstart

I Fedons Metode er det ganske mange menyforslag også.
Du teller ikke karber på Fedon Lindberg kost. Du skal fremdeles spise mye fett, men helst i form av fet fisk, nøtter, og sunne oljer. Litt mindre meierifett altså. Og alle dessertene og søtsakene, det er det jeg har advart mot hele tiden her inne. Det mes søtsaker blir en vane (sukker) som avløser an en annen (kunstig søtstoff og kremfløte). Creme Fraiche og rømmer er ikke de største synderne her. Syrnede produkter tåler de fleste godt. Det er kremfløten som ødelegger for de fleste dessverre.

Det er med denne overgangen Atkins er så unik. Dette med å plusse på karbene gradvis, gjør at en til slutt når sitt eget karbenivå. Der du kan ligge uten legge på deg. For de fleste innebærer dette et tilnærmet likt Lindberg kosthold.

Du må prøve deg frem og finne ut hva som passer best for deg.

Velkommen hjem snart


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:31   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: sprm ang lindbergstart

Fløte fungerer på samme måte som melk. Hvis du bytter h-melk med lettmelk, og så etthvert kanskje skummet, vil du syns h-melk er helt forferdelig å drikke.
Jeg har byttet kremfløte med matfløte, og nå syns jeg kremfløte er alt for fett i matlaging. Brukes kun til kaker noe som jo er veldig sjelden.
Jeg jobber med å bytte all bruk av fløte mot H-melk også, men det er litt mer prosjekt.
Men det skal sies at det aller meste av maten jeg spiser på lindberg fungerer helt fint uten fløtesuas

Forøvrig anbefaler Fedon soyafløte, men det har jeg ikke testet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 14:17   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: sprm ang lindbergstart

[quote=Carisma;227105]Fedon soyafløte, quote]

det drakk/spiste jeg foer, og helst ikke.. ellers takk
hhehe, men takk for innspill. gleder meg til aa komme hjem aa ta fatt paa alt det nye. ( og det gamle)

da er kun flote til best.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:09   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: sprm ang lindbergstart

For det første;
Det skulle ikke vært lov å kalle det for Soyafløte, det er jo ikke fløte! Fløte skal være basert på melk, ikke bønner. Så det så.

Siljevanilje:
Ettersom du ikke har så mye å gå ned, så kan du jo egentlig bare lage deg ett sunt kosthold basert på det du vet om sunn kost og de erfaringer du har lært av på din egen kropp? Spis sunt til vanlig med rom for "utskjeielser" av og til. Altså ikke følge noen spesiell plan men bare spise det du har lyst på (nesten). Du trenger jo ikke gå ned i så raskt tempo med den vekten du har nå. Derfor kan du bruke god tid og ikke være så streng med kosten. Og den dagen du har gått ned disse kiloene så vet du hvordan du skal spise resten av livet? (håper jeg da)

Håper ikke det var for dumt råd da.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 11:30   #6
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: sprm ang lindbergstart

nei ikke så dumt råd det, don juan. men med min erfaring er at jeg trenger litt regler.. ellers så sklir det ut etterhvert. og det vil jeg jo ikke. :P
nå har jeg akkurat satt meg ned med lindbergbøkene og lavkarbo.no og skal lage matplan for kommende uke

drikker kokoste og koser meg.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen spm.. ang lunsj og youghurt Snøkrystall Ketolysekuren 9 11-01-07 21:29
Noen som har tips ang kjøp av vaskemaskin? Bea Generell diskusjon 9 09-09-06 14:43
Spørsmål ang Eurodiett Charlie Eurodiett 15 08-06-06 15:37
Info Fra Maarud Ang Baconsvor/gull Næringsinnhold Nille Lavkarbo generelt 15 24-02-05 12:37
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no