Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pepsi max, Cola light, Zero ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 09:51   #26
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

I utgangspunktet så er lettbrus OK å drikke på lavkarbo. Det er ingen næringsstoffer i det, og ingen energi - det er umulig å legge på seg av lettbrus.

Men ja, det kan for noen trigge søtsug osv, eller reagerer på andre måter. Du kan jo prøve uten lettbrus i noen uker, og så kan du prøve å drikke litt lettbrus i noen uker (en i uken kanskje? man bør jo uansett ikke drikke brus hver dag. tennene!) og så ser du om du føler deg betydelig dårligere eller har et større søtsug. Så kan du ta en vurdering på om du vil drikke det eller ikke.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:53   #27
jurg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: moss
Innlegg: 8
jurg er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Stein er også naturlig forekommende i store mengder, men jeg holder meg mest til mindre doser mineraler...

jurg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: god mat Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:59   #28
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - om du regner stein som "mat" så deg om det.

For all del - drikk kjemikaliene dine du. Jeg foretrekker mine i form av frukt, bær, kjøtt og grønnsaker.

Tror du at plantene/kjøttet du spiser, ikke har tatt opp noe av mineralene fra stein og jord som det vokser i? I så fall spiser du jo stein (naturlig) men kun i mindre mengder, slik som jeg også gjør.

Dersom jeg fortalte deg at vann er et naturlig produkt fra en lang rekke kjemiske prosesser, ville du drukket dette vannet?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:02   #29
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

I utgangspunktet så er lettbrus OK å drikke på lavkarbo. Det er ingen næringsstoffer i det, og ingen energi - det er umulig å legge på seg av lettbrus.

Men ja, det kan for noen trigge søtsug osv, eller reagerer på andre måter. Du kan jo prøve uten lettbrus i noen uker, og så kan du prøve å drikke litt lettbrus i noen uker (en i uken kanskje? man bør jo uansett ikke drikke brus hver dag. tennene!) og så ser du om du føler deg betydelig dårligere eller har et større søtsug. Så kan du ta en vurdering på om du vil drikke det eller ikke.

Dette er et veldig godt forslag, prøv ut begge deler, og se om lettproduktene trigger noe "rush" eller usunne vaner.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:02   #30
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Til og med rent vann i for mye mengder er farlig. Vannforgiftning er dødelig.

Selv er jeg sikker på at mengden avgjør det meste. Selv tror jeg et glass lightbrus er bedre en sukkerbrus for min kropp. Og skal jeg leve med denne dietten resten av livet er jeg nødt til å finne en gylden middelvei.

Tipper en liter pepsi max om dagen er sunnere enn 20 kilo overvekt. Så om det er det som skal til for å holde dietten og bli slank, kjør på sier jeg

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:10   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Tror du at plantene/kjøttet du spiser, ikke har tatt opp noe av mineralene fra stein og jord som det vokser i? I så fall spiser du jo stein (naturlig) men kun i mindre mengder, slik som jeg også gjør.

Dersom jeg fortalte deg at vann er et naturlig produkt fra en lang rekke kjemiske prosesser, ville du drukket dette vannet?

Jeg klarer ikke å forklare sånn at du skjønner hva jeg mener, tydeligvis. *trekker på skuldrene*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:20   #32
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av jurg, her.

http://fitnessbloggen.no/er-aspartam-farlig/
Jeg siterer:

"Blant de mest populære konspirasjonsteoriene der ute, er at aspartam er farlig. Denne konspirasjonsteorien er bare slått av “melk-teorien” (At melk er for voksende kalver). Jeg har sjeldent brydd meg om konspirasjonsteoretikerne (f.eks Mercola). Disse er gjerne bygd opp av enkeltpersoner, og baserer seg på dyrestudier med helt ekstreme doser.Et søk på aspartam i det medisinske biblioteket PubMed gir hele 940 (!) treff. Det er med andre ord liten tvil om at det er gjort mye forskning på aspartam. Det Norske Mattilsynet mener at det er forsvarlig å innta opp mot 40mg/kg per dag. Dette gir svæææært mange liter brus. I en gjennomgang av 500 studier på aspartam konkluderte man med følende; (University of Maryland, College Park (2007, September 15). Aspartame Deemed Safe By)
I denne gjennomgangen slår man fast at det ikke finnes noen sammenheng mellom;

  1. Aspartam og kreft (stimulering og spredning)
  2. Aspartam og vektøkning
  3. Aspartam og hukommelse samt kognotiv funksjon
  4. Aspartam og reproduktiv funksjon og melkedannelse (laktering)
  5. Aspartam og svulster i hjernen"





Aspertam er IKKE farlig.

Ahhh, takk for den!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:25   #33
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - om du regner stein som "mat" så deg om det.

For all del - drikk kjemikaliene dine du. Jeg foretrekker mine i form av frukt, bær, kjøtt og grønnsaker.

Så flink DU er da.

Heldigvis går det ann å spise frukt, bær, kjøtt, grønnsaker OG litt kjemikalier i ny og ne, uten at det er noe å bli bæææææææææl stressa for.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:43   #34
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Til og med rent vann i for mye mengder er farlig. Vannforgiftning er dødelig.

Selv er jeg sikker på at mengden avgjør det meste. Selv tror jeg et glass lightbrus er bedre en sukkerbrus for min kropp. Og skal jeg leve med denne dietten resten av livet er jeg nødt til å finne en gylden middelvei.

Tipper en liter pepsi max om dagen er sunnere enn 20 kilo overvekt. Så om det er det som skal til for å holde dietten og bli slank, kjør på sier jeg

Veldig godt poeng. Et hvert produkt bør ikke inntas i mer ennen viss mengde. Mengden kommer selvsagt an på hvilket stoff det er snakk om, og grunnlaget baseres på erfaring

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:52   #35
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Så flink DU er da.

Nå sitter jeg med følelsen av å bli disset for å ha forklart min mening for min kropp i en generell tråd her...?

Har du lest hele meningsutvekslingen? Jeg startet med å si at mengdene har mye å si i innlegg nr 15. Det er ganske tydelig at folk har ulike forutsetninger for å velge lavkarbo - ulike mål og ulike tidsaspekter. Og ulik terskel for hva de vil/må gi opp.

Om jeg virker skinnhelling så får du trøste deg med at summen av lastene er konstant.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:04   #36
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Er enig i at dissing er unødvendig og at man får holde seg til å angripe påstander og meninger, ikke personer. Og det er helt flott at folk har forskjellige oppfatninger så man får en dialog om ting.

Fordelen med såkalte naturlige produkter - er at de mest kjente har (som nevnt) menneskeheten lang tid med å høste erfaringer av, så man vet sånn ca hva som er nyttig, hva som er mindre interessant for helsa, og hva som er direkte farlig å innta.

Jeg hadde aldri i verden spist et naturlig produkt som ingen har smakt på før, og det samme går sånn sett for syntetiske stoffer, det er mye som bør forskes på og ikke slenges rett ut på markedet fordi man kan tjene penger på det.

-------------------

Forøvrig, off topic, - alle matvarer består av molekyler som har gjennomgått en eller annen kjemisk prosess, uansett om prosessen har foregått i et dyr eller en plante eller et laboratorie. Det blir sånn sett feil å kalle kun det som er fremstilt av mennesker for kjemisk. For å si det på en annen måte: Alle stoffer som ikke er uforandrede grunnstoffer har altså gjennomgått kjemiske prosesser siden tidenes morgen. F.eks foregår det tusenvis av kjemiske prosesser i kroppen din akkurat nå.

Stoffer som er kunstig fremstilt, bør man kalle for kunstige/syntetiske.

Ordet "kjemikalie" er derimot en betegnelse på stoffer som er fremstilt på fabrikk/lab o.l.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:55   #37
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Fordelen med såkalte naturlige produkter - er at de mest kjente har (som nevnt) menneskeheten lang tid med å høste erfaringer av, så man vet sånn ca hva som er nyttig, hva som er mindre interessant for helsa, og hva som er direkte farlig å innta.

Jeg hadde aldri i verden spist et naturlig produkt som ingen har smakt på før, og det samme går sånn sett for syntetiske stoffer, det er mye som bør forskes på og ikke slenges rett ut på markedet fordi man kan tjene penger på det.

*Nikker* (Selv om det hender jeg putter blad i munnen selv om jeg er usikker på arten... Sist skjedd med noe jeg trodde kunne være dill... Da det ikke smakte dill ble det spyttet. )
Jeg er vel mer redd for at vi skal "oppdage" nye "transfett" enn de fleste, antakelig. Og derfor veldig skeptisk til stoffer med kort historikk som menneskeføde. Henger antakelig sammen både med den kostholdsteorien jeg bekjenner meg til og det faktum at 10 000 år med korn som menneskeføde ikke ble tilstrekkelig for min kropp/genetiske bagasje.

Opprinnelig lagt inn av Alynna

Forøvrig, off topic, - alle matvarer består av molekyler som har gjennomgått en eller annen kjemisk prosess, uansett om prosessen har foregått i et dyr eller en plante eller et laboratorie. Det blir sånn sett feil å kalle kun det som er fremstilt av mennesker for kjemisk. For å si det på en annen måte: Alle stoffer som ikke er uforandrede grunnstoffer har altså gjennomgått kjemiske prosesser siden tidenes morgen. F.eks foregår det tusenvis av kjemiske prosesser i kroppen din akkurat nå.

Stoffer som er kunstig fremstilt, bør man kalle for kunstige/syntetiske.

Ordet "kjemikalie" er derimot en betegnelse på stoffer som er fremstilt på fabrikk/lab o.l.

Det har du helt rett i. Jeg har vært upresis. (Ordet "syntetisk" var ute av vokabularet mitt for noen timer siden...) Synes det er greit å være såpass presis at man ikke snakker forbi hverandre.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 11-08-11 kl 18:03.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 18:47   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg blir alltid fasinert av hvor hissige de som drikker lightbrus blir når noen prøver å påpeke at det kanskje ikke er særlig sunt. selv ble jeg mye mer stabil i humøret da jeg kutta Pepsi max'en. Bare en liten tanke....

Forøvrig har jeg blitt overbevist en gang for alle om hvor dårlig kunstig søtning er etter jeg begynte å amme. Junior får magekraamper av en annen verden om jeg hhar drukket noe med det som kommer ut i melka.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 18:55   #39
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Tja, mitt humør er heller unormalt stabil.. sjelden hissig, trist eller glad. bare likegyldig.
Greit, aspartam er kanskje ikke det beste å få i seg. Men for meg er sukker og stivelse gift da jeg er diabetiker, og jeg merker det faktisk med en gang. Gullerøtter kan gi kreft, å være ute i sola like så. Vann er jo dødelig i store mengder.

Med andre ord, alt er farlig, alle dør en eller annen gang. spørsmålet er jo bare når og hvordan og hvorfor. Men hvis man skal gå og engste seg for alt en gjør og spiser må jo livet bli dritkjip. Og forøvrig er det jeg som bestemmer hva jeg putter i meg. Om jeg vil drikke cola zero så gjør jeg det, og driter i hva andre måtte mene om det

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:16   #40
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg har lagt merke til at når jeg drikker pepsi max så renner jeg stadig vekk på do for å tisse Selv om jeg ikke drikker mer enn et glass eller to. Rare greier!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:12   #41
amsamu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 6
amsamu er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Hei!
Ikke alltid lett å vite med denne light brusen.Man må vel bare gjøre det som man syns passer best for en selv.Det er vel ganske vanskeligt å spise å drikke så sunt og riktig at intet annet får passere
Jeg tror det var her inne jeg så et tips og pga av det bestemte jeg meg for hver 5. glass jeg drikker med vann kan jeg drikke et glass ligth brus og det går veldig bra.
Fra å drikke veldig lite drikker jeg nå ca 12 glass vann hver dag.
Nå drikker jeg kun vann(ikke alkohol,kaffe osv) så de glassene med light brus syns jeg at jeg kan drikke
Det kan godt være at jeg kutter ut lighten også eller tar en pause.Får se etterhvert

amsamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:44   #42
Melaisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Melaisa er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg er helt sikker på at lettbrus er noe dritt, men er likevel ikke klar til å kutte den ut helt enda. Men kanskje om en uke..?

Så lenge den har en funksjon for meg, så bryr jeg meg ikke om at den er et dårligere alternativ enn vann, men på sikt håper jeg å bli en hengiven vanndrikker.

Det at Pepsi og Coca Cola blir rike på at jeg ikke klarer å fylle en flaske med godt vann i springen hjemme og ta med meg, det er jaggu også et argument!

Melaisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:29   #43
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har lagt merke til at når jeg drikker pepsi max så renner jeg stadig vekk på do for å tisse Selv om jeg ikke drikker mer enn et glass eller to. Rare greier!

Drikker du kaffe? Mulig at det kan være koffeinen i pepsimax som er vanndrivende, og hvis du ikke får noe i deg av det ellers kan det virke merkbart.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:59   #44
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av barfor, her.

Drikker du kaffe? Mulig at det kan være koffeinen i pepsimax som er vanndrivende, og hvis du ikke får noe i deg av det ellers kan det virke merkbart.

jeg drikker kaffe. men jeg har lest noen plass at det er forska på dette med koffein og vanndrivende. det er visst bare tull. ikke at jeg finner referansen på dette nå når jeg trenger det, selvfølgelig. uansett, poenget i den artikkelen var at det er vannet og varmen i koffeinholdige drikker som er vanndrivende og ikke koffeinet. dessuten løper jeg ikke på do om jeg drikker cola light eller zero.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:14   #45
tinamejo
Juniormedlem
 
tinamejo sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 36
Innlegg: 33
tinamejo er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg drikker mengder med dette, men skal droppe det når jeg flytter (på søndag). Da blir det mer funlight saft og etterhvert vann.. Skal bare drikke brus i helgene. Det skal gå fint.. *kremt*

__________________



Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen!
tinamejo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 13:39   #46
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg tror i hvert fall at min vektstagnasjon skyldes cola zero... Har kuttet sterkt, men nå med helg og bursdager, da blir det litt.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på cola zero og cola light? lillemy01 Spørsmål og svar 11 18-05-11 18:43
Cola Zero vs Pepsi max SuperMamma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 21-01-10 22:21
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Cola light eller Cola Zero -hva er best? tonemor Ketolysekuren 7 12-10-08 14:51
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no